Arthill Müzayedeleri, Türk İslam Sanatı Uzmanı Müzeolog Dr.Zübeyde Cihan Özsayıner direktörlüğünde konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan bilgi alabilir, ayrıca randevu oluşturarak The Ritz-Carlton Residence'daki adresimizde koleksiyonu yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
SULTAN II.AHMED HAN TUĞRALI “SARAY İŞİ” GÜMÜŞ DİVİT
17.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Ahmed Han (1691-1695) tuğralı. Saray işi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Rumî” usta damgalı, “Sahibi Hazinedar Abdurrahman Ağa” ibareli. Gümüş, battal boy. Üst seviye gümüş üzeri "altın vermey", vermey üzeri "Savat" işçilikli. Hokka kapağı iri “Yakut” taş montürlü. Kalemdanı kazıma (grave) işçiliği ile “Souvenir of a pleasant Visit to Constantinople, 1891” ibareli, muh. 19.Yüzyıl'da diplomatik hediye olarak takdim edilmiş.
Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti, birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Savatlı, zengin altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Müstesna eser “Osmanlı Gümüş Damgaları, Garo Kürkman” kitabının 149.sayfasında yer almaktadır. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın en önemli örneklerinden sayılan ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman, Sayfa: 149.
Ölçüler: 3 x 27 x 6.5 cm.
Ağırlık: 516 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
Share
Ask a question
Ask a question
KRAL I.FARUK “EMPERYAL” ÇİFT GÜMÜŞ TAÇ GİYME TÖRENİ HATIRASI
Kral 1.Faruk’un 29 Temmuz 1937’de gerçekleşen taç giyme töreni anısına yapılmış. “Haşim” usta imzalı. Çift, gümüş. Kallavi ebatlarda. Emperyal tasarım ve süslemelere sahip. Kitabesinde;
“يوم تتويج صاحب الجلالة الملك فاروق الأول”
“Yevm-ü Tetvîc Sâhib-ul Celâle El-Melik Fâruk-ul Evvel / Celâl Sahibi Birinci Kral Fâruk'un Taç Giyme Günü” ibaresi ve “29 Temmuz Sene 1937” tarihi yer almakta. Rokoko bordüründe yer alan madalyonlar ustasının ismi “Haşim” ibareli. Gümüşten kallavi ebatlarda ve oval formda, üst seviye kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Zümrüd-ü Anka motifleri ile zenginleştirilmiş geniş bordürü Rokoko motiflerle bezeli. Fevkalade kondisyonda. Belgesel özellikli, koleksiyon değeri yüksek ele geçmez eserlerdir.
Ölçüler: 51 x 69 cm. (her biri)
Ağırlık: 5908 gr.
Kavalalılar Hanedanı’ndan olan Mısır ve Sudan Kralı ünvanlı, Darfur ve Nübye Hükümdarı 1.Faruk’un tam adı “Faruk bin Ahmed Fuad bin İsmail bin İbrahim bin Mehmed Ali bin İbrahim Ağa”dır. Kral 1.Faruk’un Abidin Sarayı’nda 29 Temmuz 1937’de gerçekleşen taç giyme törenine Atatürk’ün emri ile Türkiye’nin Kahire Elçisi’de katılmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SARAY İŞİ KÜRE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Saray işi. Gümüş. Sultani özelliklerde tasarlanmış estetik harikası eserde, paralel ve meridyen çizgileri ile imparatorluğa ait adalar haritası tasvir edilmiş. Osmanlı Rokokosu üslubunda üst seviye kalemişi, kazıma (grave) ve kabartma (repoussé) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Küre etrafı emperyal bir bant ile çevrili. Platform kaideli, Rokoko “S” ayaklı, yarım küre hazneli, menteşe kapaklı, kapak tutamağı aplike bol yapraklı gonca formunda. Fevkalade kondisyonda. Sarayda eğitim amaçlı da kullanılmış eserin benzer örneği Pera Müzesi Koleksiyonu'nda mevcuttur. Osmanlı'nın 19.Yüzyıl’da modern Batı bilimi ve coğrafyasına yönelik ilgi ve ilerici politikasını yansıtan nadide eserlerden, Saray Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 17.5 x 10 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ROKOKO KANDİL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Kallavi ebatlarda. Rokoko üslubunda tasarlanmış. Estetik harikası ajurlu gövdesi üst seviye kalemişi, kazıma (grave) ve kabartma (repoussé) teknikleri ile stilize tezyinli. Tek hazneli, üç askılı ve askı aparatlı. Zengin altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın kallavi ebatları ve işçilik kalitesi ile ön plana çıkan, koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 36 x 23 cm.
Ağırlık: 2367 gr.
Form ve motifleri genellikle bir inancı yansıtan ve aydınlığı temsil eden kandiller eşya ve sembol olarak kutsal kitaplarda önemli bir yer tutar. Hz. Süleyman’ın sarayında ve daha sonra Bâbil’e götürülen değerli eşya arasında altın kandiller de vardı (I. Krallar, 7/49; II. Tarihler, 13/11; Yeremya, 52/19). Yeni Ahid’de Hz. Îsâ’ya izâfe edilen bir cümlede Hz. Yahyâ kandile benzetilir (Yuhanna, 5/35-36). Simeon da Hz. Îsâ’yı henüz bebekken kucağına alıp ondan Allah’ın bütün milletlerin yolunu aydınlatmak için hazırladığı ışık diye bahseder (Luka, 2/31). Bu söz, Hıristiyan dünyasında ışığa ve onun kaynağı olan mum ve kandile neredeyse kutsallık izâfe edilecek bir önem kazandırmıştır. Vaftiz, düğün ve cenaze törenlerinde gündüz de olsa mum yakıldığı gibi kilise ve dindar Hristiyan evlerindeki Meryem ana ve Hz. Îsâ ikonalarının önünde de hiç sönmeyen kandiller yakılmaktadır; Türkçe’deki “Meryem Ana kandili gibi” (zayıf yanan, güçsüz ışık) deyimi de buradan gelmektedir.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ GÜMÜŞ MAHFAZA
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Gümüş, kuğu (export) damgalı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanılarak üst seviye işçilik ile kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Kallavi ebatlarda, dört ayaklı, kubbesel bombe kapaklı. Tüm yüzeyine kabartma (repoussé) işçiliğinin zirvesi "İstanbul Surları" ve "4 minareli Selatin Cami" tasvirleri çalışılmış. Benzer mimari tasvirler Datça Mehmet Ali Ağa Konağı duvar resimlerinde de yer almaktadır.
Ay-yıldız motifleri ile zenginleştirilmiş, arka yüzüne “Mühür kimdeyse Süleyman odur” sözüne atfen Türk İslam Sanatı’nda çokça kullanılan “Hâtem-i Süleyman” (Mühr-ü Süleyman) motifi tatbik edilmiş. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın emsaline rastlanılmamış, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Ölçüler: 13 x 17.5 x 9.5 cm.
Ağırlık: 495 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KARLIK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) tuğralı, Mısır gümüş damgalı. Kallavi ebatlarda. Yalın işçilikli, stilize tezyinli bordürler ile çevrili. Karlıklı, karlığı taşıma kulplu. Halka dipli, şişkin gövdeli, uzun imbiği süzgeçli. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı goncagül formunda. Taşıma kulplu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymete ve koleksiyon değerine sahip seçkin bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 45.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 29 x 24 cm.
Ağırlık: 2990 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ HAMAM TASI
19.Yüzyıl başı. Osmanlı, İstanbul işi. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) tuğralı. Gümüş, Osmanlı Rokokosu üslubunda kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile dekorlu. Şişkin ve yassı gövdeli, dar ağızlı, yüksek kenarlı, iri bombe göbekli. Omphalos’unda floral bir kompozisyon yer almakta, dış yüzeyi çepeçevre estetik girlandlar ile çevrili. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 45.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 19 cm.
Ağırlık: 305 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVEDAN
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) tuğralı. Saray işi. Gümüş, kuğu (export) damgalı. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile tezyinli. “Mızıka-yı Hümâyun” üslubu çelenkler içerisinde Osmanlı sancakları ile silah ve müzik aletlerinden oluşan asalet armaları ile dekorlu. Ağız çevreleri ve dibi sıralı palmelerle çevrili, stilize floral tezyinatlı. Halka dipli, şişkin armudi gövdeli ve kulplu, kulbu Rokoko “S” kıvrımlı. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı goncagül formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 45.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 18.5 x 9.5 cm.
Ağırlık: 343 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) tuğralı. Gümüş. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta, hokka kapağı firuze taş montürlü, zengin altın vermeyli. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize bitkisel tezyinatlı. Zincirinde “Es Seyyid Mehmed Muhiddin, 1287” ibareli sahibinin gümüş mührü bulunmakta. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 45.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 3 x 26 x 6 cm.
Ağırlık: 434 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
Share
Ask a question
Ask a question
MEKKE EMİRİ ŞERİF HÜSEYİN’E AİT TELKÂRİ GÜMÜŞ SAVATLI TABAKA
Sultan II.Abdülhamid Han tarafından 1908’de atanan Şerif Hüseyin’e ait. Telkari işçiliği ile gümüşten imal edilmiş, savat işçiliği ile dekore edilmiş, ajurlu. Merkezde yer alan kitabesi savat tekniği ile “Mayor Hellig Cruz Bey’den Emîr-i Kıbrıs Hüseyin Bey hazretlerine” ibareli. Müstesna eserin her iki yüzünde çiçek ve kıvrık dallardan oluşan yoğun bir bezeme, ağız çevresinde ise habbelerden oluşan bir suyolu mevcut, kilit mekanizmalı. Fevkalade kondisyonda.
Hüseyin bin Ali el-Haşimi (Şerif Hüseyin) 1916 yılında bağımsızlığını ilan ederek kendini Hicaz Kralı ilan etmiş, Arabistanlı Lawrence ile birlikte isyana önderlik etmiştir. Versailles Antlaşması'nı kabul etmemesi nedeniyle İngilizler ile arası açılmış, İhvan tarafından yakalanarak Kıbrıs adasına sürgün edilmiştir. Müstesna eser, Şerif Hüseyin’in Kıbrıs’ta bulunduğu dönemde Belediye Başkanı Hellig Cruz tarafından kendisine hediye edilmiştir. Belgesel ve tarihi değere sahip yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 13 x 8 cm.
Ağırlık: 185 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI “HANKİYAN” USTA İMZALI VAN İŞİ GÜMÜŞ TABAKA
Osmanlı. Sultan Mehmed Reşad Han (1909-1918) dönemi. Gümüş. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” ve “Hankiyan” usta damgalı. Üst seviye kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile mektup zarfı formunda tasarlanmış, kapağına merkezde Sultan V.Mehmed tuğralı “Osmanlı Posta Pulu” ve H.913 tarihli Eski Türkçe (Osmanlıca) ve Türkçe “Van” ibareli bir madalyon tatbik edilmiş, stilize floral tezyinatlı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 98.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5.5 x 8 cm.
Ağırlık: 78 gr.
Tütün,1500 yıllarında Antiller’den İspanyol gemicileri vasıtasıyla İspanya'ya ve oradan Avrupa'ya yayılmıştır. Anadolu'ya ise Osmanlı İmparatorluğu zamanında (1605) Venedikli tüccarlar tarafından sokulmuş ve kullanılışı kısa bir zamanda yayılmıştır. Tütün bitkisi, kurutulmuş yaprakların yakılması ile ortaya çıkan dumanın içe çekilmesi veya tozlarının enfiye halinde buruna çekilmesi veya özel işlem görmüş yapraklarının çiğnenmesi suretiyle kullanılırdı. Osmanlı döneminin en parlak zamanlarına denk gelen dönemlerde tütün daha sonra kahve ile olan kardeşliğini pekiştirmiş ve sosyalleşme yerleri olan kahvehane/kıraathanelerin de yaygınlaşmasında ve günümüze kadar uzanan hükümet devlet indirip çıkarma mekanları olarak Osmanlı toplumunda iletişim zeminini de hazırlamıştır. Bir anlamda doğudan kahve Batıdan tütünle oluşturulan bu harika sentez Osmanlıda zirve yapan hazlardan sadece ikisini oluşturmuştur. İlk kahvehaneler Kanuni döneminde açılmıştır. Osmanlı’nın tütüne olan ilgisi kuşkusuz döneminde tütün tabakaları, nargile, ağızlık ve lülelerin özel olarak Osmanlı zevkine uygun yeni formlar ve tasarımlarla üretilmesi ve kullanılması ile kendi sanatkârlarını, modasını ve sanat eserlerini yaratmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
RUS 19.YÜZYIL “FEDOR A.VERKHOVTSEV” İMZALI MİNELİ GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl. Rus. 84 (Kokoşnik), Moskova (Delta) ve “Fedor Andreev Verkhovtsev” usta damgalı. Gümüş. Osmanlı ve İslam Pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Üst seviye mine işçiliği ile tezyinli, kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri ile stilize dekorlu, zengin altın vermeyli. Ön kapak üzerini çevreleyen bordürüne “Cemâleddin İshak el-Karamanî”nin “Münacat” adlı kasidesinden mealen “Ey Rabbimiz senin dışında herkesten uzak durduk. Sen hariç tüm varlıklardan kendimizi soyutlamayı tercih ettik. Gözlerimizi tüm yüzlere kapattık. Açlıktan ölecek hale geldik. Seni görünceye kadar. Ey ihsanı bol, cömertliğin çok olduğu için bizi heva, heves ve diğer kötülüklerden koru. Akrabalara yakınlık gösterdik. Senin düşmanın olanlardan yüz çevirdik. Sadece senin cemaline baktık. Sadece senin rızanı diledik” şeklindeki beyit tatbik edilmiş. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası içerisinde. Rus Gümüş Sanatı’nın Osmanlı ve İslam Pazarı’na yapılmış en nadide örneklerinden, estetik ve tasarım harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Ölçüler: 10.5 x 8 cm.
Ağırlık: 186 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL LİTÜRJİK GÜMÜŞ TAS
18.Yüzyıl. Osmanlı, Balkanlar. 1777 tarihli. Ustası “Giakos”, sahibi “Giannhs Karakostas”. Repoussé (kabartma), grave (kazıma), kalemişi ve dövme tekniği ile üst seviye işçilik kalitesinde imal edilmiş. Omphalos’unda kafası 360° haraket eden Tanrıça Artemis’in kutsal hayvanı “Kyreneia Geyiği / Kyrenitis” figürü yer almakta, etrafını Yunanca ve Slavca karışık “ΤΟΎΤΙ ΚΟΥΠΑ ΕΝΕ ΤΟΥ ΓΙΑΝΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΚΟΣΤΑ ΓΙΑΚΟΣ ΤΗΝ ΕΧ ΣΤΟΡΗΜΕΝΙ 1777+” / “Bu kupa GIANNHS KARAKOSTAS'a (Siyah Kostas) aittir, GIAKOS bunu -1777 yarattı" şeklinde 2 farklı dialekte ve mix yazıma sahip anlaşılması zor bir metin çevrelemekte. Bordürün dışı “Seraphim” melekleri ile zenginleştirilmiş Bizans İmparatorluğu’nun simgesi çift başlı kartal figürü ve farklı hayvan tasvirleri tatbik edilmiş stilize madalyonlar ile çevrili.
“Agios Konstantinos / Aziz Konstantin”e hürmeten, muhtemelen “Ioannina / Yanya”lı bir usta tarafından yapılmış. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Sadberk Hanım Müzesi (Parıldayan Hatıralar) Brigitte Pitarakis, Christos Merantzas
Çap: 12.5 cm.
Ağırlık: 186 gr.
“Omphalos’un da geyik figürü bulunan benzer bir tas İstanbul Sadberk Hanım Müzesi’nde envanter 15698-M.1252. sıra no ile sergilenmekte ve SHM Parıldayan Hatıralar Kitabı’nda sayfa 64’te 33 no’lu eser olarak yer almaktadır. Çift başlı kartal motifinin kullanıldığı bu ekoldeki nadir bir gümüş eserde Yunanistan’ın başkenti Atina’da bulunan Benaki Müzesi’nde diğer iki örnekte İstanbul Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda 15717-M.1271 ve 1572-M.1266 envanter sıra no ile bulunmaktadır. Bu ekol eserlerden günümüzde birçok örnek Türkiye dışındaki manastır hazinelerinde muhafaza edilmektedir. Sina Yarımadası, Azize Aikaterina Manastırı, Patmos Adası ve Aynaroz Dağı’ndaki hazineler buna örnektir. Ayrıca 1923’te Lausanne’da imzalanan Nüfus Mübadelesi Anlaşması sonrasında bir grup eserde Yunanistan’a taşınmış ve çoğu Atina’daki Bizans ve Benaki müzeleri arasında dağılmıştır.”
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN-İBRİK TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş. Sultani özelliklerde ve estetikte Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, Rumî üslubunda dekore edilmiş. İbrik, sabunluk ve leğen olmak üzere 3 parçadan müteşekkil, tam takım. Kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak istifli sülüs ve müsenna (aynalı kufi) hat ile tezyin edilmiş, Rumî motifler ile zenginleştirilmiş. Müstesna esere istifli sülüs hat ile “Esma-ül Hüsna” (Allah’ın 99 ismi) tatbik edilmiş, kufi hat yazılı madalyonlar ve kuşaklar uygulanmış. Kubbesel kapaklı, sabunluğu ajurlu, zarif kulbu Rokoko “S” kıvrımlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette koleksiyonluk bir şaheseridir.
Ekspertiz: Eserin, Sn.Garo Kürkman tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
İbrik Yükseklik: 37 cm.
Sabunluk Çap: 17 cm.
Leğen Çap: 36 cm.
Ağırlık: 2342 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TIRAŞ AYNASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış ve dekore edilmiş, bombeli merkezine “Osmanlı İmparatorluk Arması” tatbik edilmiş. Kallavi ebatlarda. Kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral ve geometrik dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ve Osmanlı Çeyiz Kültürü’nün önemli bir unsuru olan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 25 x 18.5 cm.
Ağırlık: 1253 gr. (Ayna dahil)
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN DÖNEMİ “MIZIKA-I HÜMÂYUN” ARMALI GÜMÜŞ TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) dönemi. İstanbul işi. Gümüş, kazıma (grave), kalemişi ve ajur teknikleri kullanılarak uygulanmış üst seviye tezyinata sahip. Merkezine floral kompozisyonlu bir madalyon, çevresine ise sıralı kartuşlar içerisinde “Mızıka-ı Hümâyun” armaları ve “Ayasofya” tasvirleri tatbik edilmiş. Oval formda, dışa açık yüksek kenarlı, bordürü ajurlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmez, koleksiyonluk ve seçkin bir örneğidir.
Çap: 33 cm.
Ağırlık: 634 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Gümüş. Sultan Abdülmecid dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındıran müstesna eser kabartma (repoussé), kazıma (grave), kalemişi ve ajur teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Merkezinde yer alan münhani rozetten çıkan ışınsal motifler ile oluşturulmuş “Mecid Şemsesi” dekorlu, stilize floral tezyinli. Bordo renk kadife zeminli, orijinal taş aynalı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 33 cm.
Ağırlık: 1841 gr. (Ayna dahil)
Share
Ask a question
Ask a question
NİHALTER HANIMEFENDİ’YE AİT TUĞRALI GÜMÜŞ HAMAM TASI
“Devletlü İkinci İkbal Nihalter Hanımefendi Hazretleri”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Devletlü İkinci İkbal Nihalter Hanımefendi Hazretleri, Sene 1286” ibareli. Kallavi ebatlarda, yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a özel yapılmış, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 20.5 cm.
Ağırlık: 479 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
EMSAL-İ NUR KADINEFENDİ’YE AİT TUĞRALI GÜMÜŞ LOKUMLUK
“Sultan II.Abdülhamid Han’ın Eşi Başikbal Emsal-i Nur Kadınefendi Hazretleri”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Başikbal Emsal-i Nur Hanım, 1316” ibareli. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a özel yapılmış, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 8 x 9 cm.
Ağırlık: 139 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI MURASSA GÜMÜŞ SAKIZLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral dekorlu. Kapak tutamağı pırlanta taş monturlü. Altın vermeyli. Kubbesel kapaklı, zarif kulbu Rokoko “S” kıvrımlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14.5 x 13 cm.
Ağırlık: 315 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVE CEZVESİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş, yalın işçilikli. Kapaklı, kapak tutamağı palamut formunda. Fildişi taşıma kulplu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 8.5 x 29 cm.
Ağırlık: 171 gr. (Kulp dahil)
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ NİHALE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş. Kallavi ebatlarda. Osmanlı Rokokosu üslubunda ajurlu ve yanlardan çift kulplu olarak tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece zor tesadüf edilen, yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 20 cm.
Ağırlık: 405 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ GÜLEBDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve kallavi ebatlarda kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Osmanlı Rokokosu üslubunda zarif dekorlu. Platform kaideli, armudi şişkin gövdeli, dar uzun boyunlu. Ağzı bilezikli, palamut formunda vida kapaklı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 21 cm.
Ağırlık: 393 gr.
Share
Ask a question
Ask a question