Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
FATMA SULTAN’A AİT TUĞRALI GÜMÜŞ MÜCEVHER SANDIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Merkezi çelenkler içerisinde “F.S” (Fatma Sultan) inisiyalli. 1840-1884 yılları arasında yaşamış Fatma Sultan, Sultan Abdülmecid Han ve Gülcemal Kadınefendi'nin kızı, Sultan Mehmed Raşad Han’ın kız kardeşidir. Kallavi ebatlarda. Ajur işçilikli estetik harikası eser kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak “Osmanlı Rokokosu” üslubunda dekorlu. Yüksek ayaklı, geniş dörtgen gövdeli, üstten kapaklı, yanlardan çift taşıma kuplu, kilit mekanizmalı. Altın vermeyli. İç yüzeyi mor renk kapitone kumaş kaplı. Haliyle. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip görülmemiş ebat ve tasarımda, ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 17.5 x 40 x 31 cm.
Ağırlık: 5650 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
EMSALİNUR KADINEFENDİ’YE AİT TUĞRALI GÜMÜŞ TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Eski Türkçe ile “Başikbal Emsalinur Hanım, 1316” ibareli. 1866-1950 yılları arasında yaşamış Emsalinur Hanım, Sultan II.Abdülhamid Han’ın eşi ve Şadiye Sultan’ın annesidir. Üst seviye Osmanlı Rokokosu üslubunda kalemişi, kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve ajur teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Kallavi ebatlarda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 37 cm.
Bordür Yüksekliği: 3.5 cm.
Ağırlık: 1807 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
ATİYE SULTAN’A AİT TUĞRALI GÜMÜŞ PARMAK ABDESTLİĞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Saray işi. Hanedan parçası. Sultan V.Mehmed Reşad Han (1909-1918) tuğralı. Merkezi “Hanedan Tacı” ve istifli hat ile sahibinin adı “Atiye” ibareli. Yalın işçilikli yüzeyi kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş floral bir kompozisyon ile bezeli. Yüksek platform kaideli, geniş çukur gövdeli, dışa dönük yayvan ağızlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem taşıyan, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4.5 x 17 cm.
Ağırlık: 313 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “SARAY İŞİ” TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Saray işi. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Merkezi “Ay-Yıldızlı Hanedan Tacı” ve sahibinin adı “R.H” inisiyalli. Yastık aynası ve iki kupadan oluşmakta. Tüm yüzeyleri kusursuz ipek Aznavur (guilloché) işçiliği ile dekorlu, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize motiflerle bezeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Bardak Ölçüsü: 9 x 8.5 cm. (her biri)
Ayna Ölçüsü: 26 x 10 cm.
Ağırlık: 1356 gr. (Ayna dahil)
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “SARAY İŞİ” SUNUMLUK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Merkezi “Hanedan Tacı” ve sahibinin adı “C.H” inisiyalli. Tüm yüzeyi kusursuz ipek Aznavur (guilloché) işçiliği ile dekorlu. Estetik yuvarlak formlu, geniş çukur gövdeli, dışa dönük ağızlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 18 cm.
Ağırlık: 257 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
FATMA FETHİYE SULTAN’A AİT ÇİFT GÜMÜŞ SAHLEPLİK
Sultan II.Abdülhamid Han’ın torunu Fatma Fethiye Sultan için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Alman gümüş garanti ve usta damgalı. Çift. Eserlerin gövde ve tabak üzeri Eski Türkçe ile “Fethiye” ibareli. Yalın işçilikli sahleplik, kapak ve tabak olmak üzere üç parçadan müteşekkil. Kalemişi zarif floral tezyinatlı, altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Hanedana ait olması sebebi ile önem arz eden türünün seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Tabak Çap: 14.5 cm. (her biri)
Sahleplik Ölçüsü: 15 x 10 cm. (her biri)
Ağırlık: 607 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
ŞADİYE SULTAN’A AİT GÜMÜŞ KAPLUMBAĞA KABUĞU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1307 tarihli. Eski Türkçe ile “Devletlü İsmetlü Şadiye Sultan Hazretleri, 1307” ibareli. Şadiye Sultan, Sultan II.Abdülhamid Han ve Emsalinur Kadınefendi'nin kızıdır. Türk kültüründe uğurlu ve kutsal sayılan kaplumbağaların gümüşten imal edilmiş Sultani örneği. Kazıma (grave) tekniği ile tezyinli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın en aykırı örneklerinden yüksek kıymette ele geçmez müzelik eserdir.
Ölçüler: 9.5 x 21 x 16 cm.
Ağırlık: 450 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
FERNAND CORMON (1845-1924)
İmzalı. 1874 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. Hocaların hocası olarak bilinen sanatçının ele geçmez başyapıt eserlerinden biridir.
Cormon’un öğrencileri arasında Vincent van Gogh, Henri Matisse, Lautrec, Osmanlı’dan ise Hüseyin Avni Lifij, Nazmi Ziya, İbrahim Çallı, Feyhaman Duran, Namık İsmail, Hikmet Onat gibi öncüler yer almaktadır.
Provenans: Mathias-Millon-Robert (S.V.V.) DROUOT-RICHELIEU, Paris / 19.03.2004 / Lot 52
Referans: E.Benezit / Cilt: 3 Sayfa: 169
Ölçüler: 120 x 79 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
LEONARDO de MANGO (1843-1930)
"Children Dancing"
İmzalı. 1914 tarihli. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Provenans: Bonhams Müzayede Evi, Londra / 21.05.2008 Lot 110 Çekiç: 48.975 USD
Referans: E.Benezit Cilt:7 Sayfa:140
Ölçüler: 48 x 68 cm.
İtalyan oryantalist, 1862'de bir desen yarışmasında birincilik ödülü kazandıktan sonra Napoli Akademisi'ne girdi. 8 yıl süren eğitim döneminde Mancinelli, Dominico Morelli gibi önemli hocalardan dersler aldı.1867'de ikinci kez desen dalında büyük ödül kazanan sanatçı bilgisini genişletmek ve yeni yerler tanımak amacıyla dönemin moda eğilimleri doğrultusunda Doğu ülkelerine seyahate çıktı. 1874'te Beyrut'a yerleşti.9 yıl burada kalan sanatçı birçok portre, peyzaj ve dini konulu kompozisyonlar yaptı. Mango Mısır ve Trablus'a da gitmiş, Kahire, Nil Nehri, çöl, vaha ve tarihi kalıntılar konulu Afrika'nın ışıklı mistik atmosferlerini yansıtan resimler yapmıştı.
Leonardo de Mango 1883'te İstanbul'a gelmiş ve ölümüne kadar kısa birkaç yolculuğunun dışında burada yaşamıştır. Gezgin yabancı ressamlar gibi (Bello, Valeri, Fausto Zonaro) Mango'nun da İstanbul'a olan hayranlığı gerçekleştirdiği tablolarda görülür. Genellikle şeffaf boya katmanlarından oluşan eserlerinde belgesel arayış belirgindir. Kümeler halinde resmedilen figürlerinde etnografik özelliklere titizlikle uyulmuştur. İstanbul'un günlük yaşantısını yansıtan Bayramyeri, Dilenci vb resimlerinin dışında Fener, Eyüp, Adalar, Göksu gibi çok sayıdaki peyzajı İstanbul'da yaşayan yabancıların ilgisini çekmiş ve çoğu döneminde satılmıştır. Yirmiden fazla eserini de İstanbul'daki İtalyanların kurduğu Societa Operiaia'ya hediye etmiştir. Büyükada'dan Deniz Görünümü adlı resmi Roma'da Chigi Sarayı için alınmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANCESCO BALLESIO (1860-1923)
“Sultanın Gözdesi”
İmzalı. Roma ibareli. Kağıt üzeri suluboya ve karışık teknik. İtalyan Oryantalist Ballesio’nun literatüre girmiş en önemli başyapıt eserlerindendir.
Roma Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim alan F.Ballesio, 1883’te Roma Uluslararası Güzel Sanatlar Sergisi'ne, 1884'te ise Torino Genel Sergisi'ne katıldı. Sayısız eseri, Dudensing & Son’ın aracılığıyla İngiliz ve Amerikan Müzeleri ile birçok özel koleksiyona dahil oldu. New York Sanat Müzesi’nin Koleksiyonu’ndaki eserlerin birçoğunun kaynağı olan Gallery Dudensing & Son, “Pablo Picasso, Henri Matisse, Joan Miro” gibi Avrupa’nın önemli sanatçılarını New York’a taşımış ve sergilerini gerçekleştirerek tanınmalarını sağlamıştır.
Referans: E.Benezit. Cilt:1 / Sayfa:553
Ölçüler: 80 x 60 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SAX MEISSEN 18.YÜZYIL KONT MARCOLINI DÖNEMİ “SARAY İŞİ” PORSELEN TAKIM
18.Yüzyıl. Kont Camillo Marcolini (1774-1815) dönemi, Meissen imalat damgalı. (Çifte Meç) Eserlerin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 89’da mevcuttur. Osmanlı Sarayı için alışılmışın dışında, üst düzey sanat kalitesine sahip şekilde özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Krokodil desenli 6 parçalık şaheser takım 1 kapaklı kallavi ebatlarda sahleplik, 1 kapaklı çift kulplu sunumluk, 2 kapaklı iri boy bonbonière ve 2 tabaktan oluşmakta. Yoğun altın bezemeli beyaz renk zeminleri krokodil desenli ve stilize floral motifli, realist çiçek toplulukları ile dolgulu madalyonlar ile bezeli, turkuaz su yolları ile çevrili. İç yüzeyleri aynı üslup ve zenginlikte çalışılmış floral kompozisyonlar ile tezyinli. Kapakları dalında realist limon ve çiçek tutamaklı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik zevkini gözler önüne seren, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir takımdır.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Tabak Ölçüsü: 24 cm. (her biri)
Bonbonière Ölçüsü: 14.5 x 14 cm. (her biri)
Sahleplik Ölçüsü: 18.5 x 14.5 cm.
Sunumluk Ölçüsü: 15 x 18.5 cm.
Alman aristokrat Kont Camillo Marcolini 1774-1815 yılları arasında Meissen Porselen Fabrikası’nın başına geçmiş ve Meissen Porselenleri’nin eski başarısına ve ününe kavuşmasını sağlamıştır. Özellikle Osmanlı zevkine uygun eserler üreten fabrikanın en önemli alıcıları yine Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi ile Osmanlı zenginleri olmuştur. Fakat Napolyon Savaşları’nın patlak vermesiyle bu ihracat dönemi kısa sürmüştür. Sıraltı maviyle birbirine çapraz olarak geçen kılıçlar ve kabzaları arasına koyulan yıldız (Çifte Meç) Marcolini dönemini belirleyen damgalar olmuştur.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Saz motifli merkezi karanfil motifleri ile tezyinli, bordürlü, siyah konturlu. Arkası ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert, British Museum, Topkapı Sarayı ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müze koleksiyonlarında yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz önemli bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Iznik / La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 29 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK “ALTIN BEZEMELİ” SERAMİK TABAK
16.Yüzyıl sonu. Osmanlı, İznik. Son derece nadir tesadüf edilen altın bezemeli süslemelere sahip. Merkezi saz motifli, lale ve karanfil motifleri ile tezyinli, bordürlü, siyah konturlu. Arkası ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert, British Museum, Topkapı Sarayı ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müze koleksiyonlarında yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz önemli bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Iznik / La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 29 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL SARAY İŞİ ÇAMÇAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Rokoko üslubunda tezyin edilmiş, stilize floral motiflerle bezenmiş, zengin altın yaldız ile bezenmiş. Geniş ve yayvan formlu eserin kuşağında arap alfabesi ile yazılmış güzel sözler yer almakta. Fevkalade kondisyonda. Osmanlının estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 4 x 11.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL SULTANİ TOMBAK KEMER TOKASI
18.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Kallavi ebatlarda. Sultani özelliklerde üst seviye işçiliğe sahip eser altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Osmanlı Rokokosu üslubunda bakırdan dövme, kabartma (repoussé) ve kazıma (grave) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Çengelle birbirine bağlı iki parçadan müteşekkil. Göbeği ajur işçilikli ve kök zümrüt montürlü. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Ölçüler: 13 x 34 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI SARAY İŞİ “SULTANİ” ALTIN KAKMA TOMBAK KILIÇ
18./19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Müstesna eser 15.Yüzyıl namlulu, savatlı gümüş kabzalı ve tombak kınlı olarak Sultani özelliklerde imal edilmiş. Hicri 893 tarihli namlusu altın kakma ile “Maşallah”, “Nasrun minallâhi ve fethun karîb” ve “Amel-i Atfinhas” ibareli. Namlu yüzü her iki yanda boydan boya altın kakma ile “Soyunup derviş metaı neme gerek ar benim, Hiç minnetim yoktur anca cihan için kar benim, Derece malım yoksa kanaatim var benim, Akçe ile kesb olunmuş kara minnet eylemem / Çok şükür olsun Hüdama herkes kendi karına, Zerrece tamahım yoktur şu dünyanın varına, Bugün buldum bugün yerim, hak kerimdir yarına, Rızkımı veren Hüdadır kula minnet eylemem, Sene 893” yazılı. Kını, balçağı ve tüm parçaları altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Gümüş kabzası savat tekniği ile stilize tezyinatlı. Bilezikleri şemseli. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Uzunluk: 96 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL FİRUZE KABZALI ALTIN KAKMA YATAĞAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1167 tarihli, “Amel-i Şerif” usta imzalı, “Sahibi Tatar Kel Hasan Ağa” ibareli. Kabzası firuzeden, namlusu kitabeli. Namlu sırtı altın kakma ile “Sene 167” ibareli, namlu yüzü altın kakma ile bir tarafta beyit yazılı (Su urmuş ona ab-ı mürg ile a’la üçün üstad, Görür düşman baktıkça kendini kan içre dil berbad), diğer tarafta ise “Amel-i Şerif, Sahib Tatar Kel Hasan Ağa” ibareli, altın kakma stilize motiflerle bezeli. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 69 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SARAY İŞİ” MURASSA SALDIRMA
18.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. “Sakız Kalesi” damgalı. Sultani özelliklerde tasarlanmış eserin zümrüt taş montürlü kabzası “İmparatorluk Taşı” da denilen “nefrit’ten (ceyt / yeşim taşı)” imal edilmiş ve altın ile tezyin edilmiş. Namlusu altın kakma stilize motiflerle bezeli. Bıçağında altın kakma ile bir yüzde Saff Suresi 13.Ayet “Nasrun minallâhi ve fethun karîb ve beşşiril mû’minîn / Allah’tan yardım ve yakın bir fetih, Müminleri müjdele”, diğer yüzde ise Rumi madalyon içerisinde “Maşallah” yazmakta. Gümüş kını kazıma (grave) tekniği ile oluşturulmuş stilize motiflerle bezeli, askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze vitrinlerini süsleyen, ele geçmesi zor gerçek koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 36.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SARAY İŞİ” ALTIN KAKMA SALDIRMA
18.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1203 tarihli. Saray işi. Sultani özelliklerde tasarlanmış eserin kabzası ve namlusu üst düzey altın kakma tezyinatlı. Kını altın vermeyli, bilezikli ve askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze vitrinlerini süsleyen, ele geçmesi zor gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 38 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ “ESEDULLÂH” NAMLULU ŞAŞKA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1276 tarihli ve “Ali Salih el-Ezi” usta imzalı. Namlusu (bıçağı) “Esedullâh” yapımı, usta alametli. Sultan II.Abdülhamid Han’ın kılıcının namlusu ile benzer işçilik ve tezyinata sahip eser altın kakma ile stilize tezyinatlı ve “Maşallah”, “Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm / Güç ve kuvvet, sadece Yüce ve Büyük olan Allah'ın yardımıyladır” ve “Ya Allah Ya Rabb” yazılı. Kabza sırtı savat tekniği ile “Ali Salih el-Ezi 1276” ibareli ve sahibinin adı “Banker-i Vazbar” yazılı. Deri kaplı ahşap kını bilezikli, askı halkalı. Tüm parçaları ve çamurluğu gümüşten, savat tekniği ile stilize tezyinatlı ve altın vermeyli. Gümüş topuzu çift yanaklı, balçaksız. Fevkalade kondisyonda. Esedullâh yapımı emsalleri “Victoria and Albert Museum” ve “Metropolitan Müzesi” gibi koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 101 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “NİŞÂN-I OSMANΔ ve “NİŞÂN-I MECÎDΔ ŞEMSELİ TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Darphane-i Âmire “II.Derece” Nişân-ı Osmanî ve Nişân-ı Mecîdî takım, kurdeleli. Altın ve gümüş üzerine mine işçilikli Osmanî nişan ve şemse ile Mecîdî nişan ve şemseden oluşan tam set. Fevkalade kondisyonda. Takım olarak zor tesadüf edilen, yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserlerdir.
Osmani Çap: 80 mm. - 70 mm.
Mecidi Büyük Çap: 80 mm. - 60 mm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA “SULTANİ” ÇİFT PİŞTOV / ESLAH-I RAMİYE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Çift. Saray yüksek erkânından biri için özel olarak tasarlanılarak Sultani özelliklerde imal edilmiş. Eslah-ı Ramiye sınıfına giren eser Osmanlı Rokokosu üslubunda altın kakma ile yoğun dekorlu ve “Afyon İşi” gümüş tezyinatlı. Ahşap kabzası zarif bezemeli ve “Hilal” motifli. Çelik dipçiği altın kakma topuzlu ve muhafazalı. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmesi zor nadir koleksiyonluk eserlerdir.
Uzunluk: 38 cm. (her biri)
Osmanlı Devleti gerek eski Türk devletlerinden gelen askeri tecrübe ve teçhizat anlayışı gerek askeri teknolojilerin takibi ve gerekse bu teknolojilerin üretimi konusunda dengeyi çok iyi korumuş ve çağın gereksinimlerine ayak uydurmuştur. Askerliğe doğuştan yatkın olan Türklerde silah işlevselliğinin yanında estetiğiyle de ilgi konusudur. Osmanlı silahları biçimlerinin ve üstün niteliklerinin yanı sıra süslemeleriyle de sanat eseri niteliği taşır ve Osmanlı maden, tezhip, kuyumculuk, hat sanatlarının ortak ürünü niteliğindedir. Zengin ve çeşitli içeriğe sahip olan Osmanlı da kullanılan silahları; vurucu silahlar (eslah-i darbe), delici silahlar (eslah-i nafize), kesici silahlar (eslah-i cariha) ve atıcı silahlar (eslah-i ramiye) olarak dört ana bölüme ayırabiliriz. Küçük bir beylikten bir imparatorluk haline gelen Osmanlı Devleti’nin büyümesinde en büyük faktörlerden birisi de kullanmış oldukları silahlar ve silah teknolojilerini iyi takip etmeleri etkili olmuştur. Osmanlılar silahlar konusunda kısa zamanda büyük gelişmelere meç atmışlar ve bu gelişmeleri kısa sürede dünyanın pek çok ülkesine ulaştırmışlardır.
Piştov, çakmaklı ya da zemberekli ateşleme düzeneği olan yuvarlak, iri kabza başlı, uzun namlulu tabancalara verilen isimdir. Lehçe-i Osmani’de “bel piştovu”, “cep piştovu”, “kubur piştovu”, “döner piştov”, “dokuz patlar”...vs. gibi türleri olduğu bildirilir. Piştovlar beldeki silahlığa sokularak ya da at üstünde eğerin baş tarafına sağa ya da sola asılan deri kuburlarda taşınırdı. Osmanlı tabancaları, mekanizma bakımından Avrupa tabancalarıyla aynı gelişim göstermekle birlikte, yapı ve biçim olarak bu tabancalardan farklı özelliklere sahiptir. Osmanlı tabancalarının en eski örneklerinde, namlu ya da mekanizma üzerinde çeşitli yazılara rastlanır. Bu yazı ve ibareler kontrol damgaları, sahibinin adı, yapan usta adları ya da tarih biçiminde karşımıza çıkar. Kiminde nadiren padişah tuğraları ve Osmanlı Saltanat Armaları’na da tesadüf edilir. 19.Yüzyılda “Tüfenkhane-i Amire” adıyla İstanbul Tophane’de silah üretimine geçildiği bilinmektedir. Bu döneme ait silahlarda “Tüfenkhane-i Amire” damgasını görmek mümkündür. Osmanlı tabancalarındaki süslemeler genellikle bitkisel motiflerden oluşur. Süsleme tekniği olarak da kabartma, altın ya da gümüş kakma, telkari ve Afyon işi gibi teknikler ağırlıklı olarak benimsenmiştir. Ayrıca bağa, mercan, akik gibi kıymetli taşlarda süslemede kullanılmıştır. Osmanlı tabancalarının her parçası ayrı ustanın elinden çıkmış olsa da üzerlerindeki süs ve motifler bir üslup bütünlüğünü gösterir.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 16.YÜZYIL YENİÇERİ OK KUBURU
16.Yüzyıl. Osmanlı. Emsaline rastlanılmamış deriden mamul eser yüklü miktarda ok taşımak için kallavi ebatlarda tasarlanmış. Dönemine özgü stilize motiflerle bezeli. Çift hazneli, tek kapaklı, kınlı ve askılı. Edirnekâri üslubu iki adet oku ile birlikte. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 52 cm. (her biri)
Çap: 19 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL ÇADIR ÖRTÜSÜ / PUŞİDE
18.Yüzyıl. Osmanlı. Çadır kapı örtüsü (puşide). Osmanlı çadırlarında kullanılan en yaygın işleme tekniği olan kıvırma oturtma (aplike) yöntemi ile değişik renklerdeki kumaşlardan kesilen parçaların zemindeki kumaş üzerine motifi oluşturacak şekilde oturtularak dikilmesi esasına göre yapılmış. Eserin üst bölümündeki kitabede “İfhem enne li'l-akili fazileteyni akilu yestefidu ve nutk-ı yufidu min hasen / Anlaki akıllı için iki fazilet vardır, İyi şeyden istifade eder güzel konuşur ve kendisinden istifade edilir”, mihrabında “Halka kesret, ihvanımız evdau'l-vefa sadra (ahde vefa), eminü'n-nas gadra (kötülüklerden emin olma), cedü'n-nas men yemna' (engelleri aşmaya gayretli olmak)” ve alt bölümde ise “el-Birru ve yefalu minhu'ş-şer / İyilik şer'i def' eder” yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Otağ-ı Hümayun, Osmanlı Çadırları / Nurhan Atasoy, 2000
Ölçüler: 342 x 203 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ATELIER JEAN-BAPTİSTE VANMOUR (1671-1737)
“Gelin Alayı”
18.Yüzyıl. Tuval üzeri yağlıboya. Jean-Baptiste Vanmour’un İstanbul’da kurduğu atölyede üretilen eserlerden.
Flaman asıllı Fransız ressam Vanmour (1671-1737) Osmanlı Devleti'’nde Lâle Devri'nin tanığı olan tek ve ilk oryantalist ressamdır. 1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelmiştir. Kral XIV.Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki Özel Ressamı / Peintre Ordinaire du Roy en Levant” unvanına layık görülmüştür. Comte de Ferriol ile birlikte Paris'e dönmemiş ve ömrünün sonuna kadar diğer Fransız elçilerinin maiyetinde İstanbul'da kalmıştır. Vanmour’un İstanbul'da bir atölyesinin olduğu bilinmektedir.
Ölçüler: 71 x 110 cm.
Share
Ask a question
Ask a question