• Cancel
    Filter
Filter

MÜZELİK ESERLER MÜZAYEDESİ | 34

Arthill Müzayedeleri; Hüseyin & Yiğit KOCABAŞ'ın oluşturduğu koleksiyonlardan, Türk İslam Sanatı Uzmanı Müzeolog Dr.Zübeyde Cihan ÖZSAYINER direktörlüğünde konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.

Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.

Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Bilgi almak için: +90 530 208 9900 (Yiğit KOCABAŞ)

  • Category: Hat
Lot: 101 » Hat

DEVR-İ SULTAN I.AHMED HAN “MİNYATÜRLÜ” MUHAMMEDİYE

“Muhammediye Fî Kemâlâti’l-Ahmediyye”

17.Yüzyıl başı. Sultan I.Ahmed Han'a atfen yazılmış. Saray işi, tezhipli ve minyatürlü. “Saray-ı Cedîde-i Âmire Hazinesi Dairesi (Edirne Sarayı) Hattatı Mehmed Selânikî Efendi” ketebeli. Hicri 1017 / Miladi 1608 tarihli. Sultan I.Ahmed Han ketebe ve ferağ kaydında “Âdil Sultan Sultan oğlu Sultan Sultan Gazi Mehmed Han oğlu Sultan Ahmed Han zamanında, Allah onun saltanatını âhir zamana kadar teyid eylesin, Allah onu en uzun zamana kadar ömürlü kılsın...” şeklinde yer almakta. Nesih hattı ile yazılmış. Altın üzerine “Rumî” ve “Hatayi” üslubunda üst düzey klasik tezhipli, altın cetvelli. Ketebe ve ferağ kaydı “Harrarahu el-fakîru kesîru’t-taksîri râcî ‘afve Rabbihi el-Kadîri Muhammed el-hakîru eş-şehîru bi-Selânikî fî serâyi’l-cedîdi fî dâri’l-hazîneti el-‘âmireti ‘ammerehallâhu Te’âlâ ilâ zemâni’l-ba’îdi fî zemeni es-Sultâni’l-‘âdili es-Sultânu ibni’s-Sultâni es-Sultâni Ahmed Hân ibni es-Sultân Muhammed Hân Gâzî eyyedallâhu Te’âlâ saltanatehu ilâ âhiri’z-zamâni fî seneti seb’a ‘aşera ve elfin Rahimallâhu limen de’â li-kâtibihi ve li-sâhibihi ve likâ Rabbihi” şeklinde atılmış. Eserin ismi altın zemin üzerine is mürekkebi ile, bölüm başlıkları ise altın ve surh (kırmızı) mürekkebi kullanılarak yazılmış. Eserde minyatürlü (sağ ve sol sayfaları kaplayan renkli tasvirlerin bulunduğu) özel bir bölüm yer almakta. Altın bezeme minyatürlü sayfaların üstünde uçları palmet motifli alemleri olan toplam 16 adet sancak ve sancakları taşıyan renkleri dağıtılmış belli belirsiz sahabe silüetleri dikkati çekmekte. Üzerinde altın ve beyaz renkli kutsal hale bulunan Hazreti Muhammed silüetinin elinde ise 3 dilimli “Muhammed'in Liva”sı (bayrağı) yer almakta. Bayrağın altın zemini üzerine sülüs hattı ile beyaz üstübeç mürekkebi kullanılarak “Besmele-i Şerife / Bismillahirrahmanirrahim” ve “Kelime-i Tevhid / Lailahe illallah Muhammeden Resul Allah” tatbik edilmiş.

Salbekli şemse motifli ve köşebentli orijinal deri cildi içerisinde. Cilt içerisine sonradan nesih hat ile “Bu Muhammediye Natık Hoca ... aleyhi rahmeten vâsia” notu düşülmüş. 15.Yüzyıl’da Yazıcıoğlu Mehmed tarafından ilk kez kaleme alınan Muhammediye, Kur’an-ı Kerim’den sonra en çok okunan eserdir. Ayrıca “Mesnevi”, “terkibi bent”, “terci-i bent”, “kıt’a” ve “kaside” gibi nazım şekilleri olan dokuz bin küsurluk beyitle en hacimli ilk manzum Türkçe eserdir. Üç geniş bölümden oluşur, ilk ölümde “Yaratılış”, ikinci bölümde “Hz.Peygamber'in doğumu, hayatı, savaşları, mucizeleri ve yakınları”, son bölümde ise “Kıyâmet alâmetleri, Âhiret hayatı ve hususiyetleri” kaleme alınmıştır. Günümüzde Vakıflar Genel Müdürlüğü Arşiv ve Neşriyat Müdürlüğü Kütüphanesi’nde “nr.431/A” kaydı ile yer alan nüshanın dışında 32 tanesi İstanbul Süleymaniye Kütüphanesi’nde olmak üzere 58 tam, 7 eksik nüsha tespit edilmiştir. Bunların dışında Anadolu’nun çeşitli kütüphanelerinde (30’dan fazla) ve Kahire, Londra, Vatikan Kütüphaneleri’nde de 10’u aşkın yazma mevcuttur. Bütün bu nüshalar elle yazılarak çoğaltılmış (istinsah) eserlerdir, lakin çok azı minyatürlü ve zengin altın tezhiplidir. Türk Hat Sanatı’nın büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez müzelik şaheseridir.

Provenans: Özel Koleksiyon

Ölçüler: 21.5 x 16.5 cm.

Details
Lot: 104 » Hat

ŞEYHÜ’L-HATTÂTÎN ÖMER VASFİ EFENDİ (LÂZ ÖMER)

“İcâzet”

19.Yüzyıl başı. Ketebeli. Hicri 1231 / Miladi 1815 tarihli. Ketebesi “El-fakîru Omer el-Vasfî Hoca-i Meşk-ı Sarây-ı Âmire, Sene 1231” şeklinde atılmış. İcâzeti veren “Ömer Vasfi Efendi / Lâz Ömer”, icâzeti alan ise “Mehmed Nureddin Efendi”. Nohudi ve beyaz renkli aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak ilk satır “Sülüs”, iki ve üçüncü satırlar “Nesih”, son bölüm ise “İcâze” hattı ile yazılmış. İlk satırda “Bismillâhi teyemmünen bi-zikrihi’l-Celîl / Allah’ın celil ismini teberrüken Allah’ın adıyla” ibaresi, iki ve üçüncü satırlarda “Kâle Rasûlullâhi sallallahu aleyhi ve selleme yekûlu, Mâ lâ yef’alü ve yef’alü mâ lâ yü’meru ve yestevfâ ve lâ tüveffâ” şeklinde Hadis-i Şerif, alt kısımda ise “Bismillâhi teyemmünen bi-zikrihi’l-Celîli Ezintü bi-vaz’i’l-ketebeti li-nâmıkı hâzihi’l-kıt’ati’l-mergûbeti’l-meymûneti’l-mübâreketi’l-latîfeti’l-müstahsineti Mehmed Nûreddin’an Ağa Yazı Saray-ı Hümâyun fî Galata fî hânesi tavvelallâhu ‘umrehu ve zâdellâhu ‘ilmehu ve ma’rifetehu ve nâlellâhu mürâdehu âmîn el-fakîru Omer el-Vasfî Hoca-i Meşk-ı Sarây-ı Âmire, Sene 1231” şeklinde icâzet metni ve ketebe yazılı. Altın yaldız bezemeli, altın cetvelli. Klasik üslupta zengin tezhipli, ebrulu. Türk Hat Sanatı’nın belgesel özellikli yüksek kıymete sahip koleksiyonluk bir örneğidir.

Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 195)

Ölçüler: 18 x 25 cm.


 

Details
previous
Go to Page: / 1
next