Arthill Müzayedeleri; Hüseyin & Yiğit KOCABAŞ'ın oluşturduğu koleksiyonlardan, Türk İslam Sanatı Uzmanı Müzeolog Dr.Zübeyde Cihan ÖZSAYINER direktörlüğünde konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Bilgi almak için: +90 530 208 9900 (Yiğit KOCABAŞ)
YILDIZ PORSELEN "SARAY İŞİ" KAPAKLI VAZO
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 8” tarihli. Altın yaldız bezemeler ile oluşturulmuş Osmanlı Rokokosu üslubu madalyonlar içerisine üst düzey fırça kalitesinde “Bayezid Camii, Fenerbahçe Burnu ve İstanbul Boğazı” peyzajları resmedilmiş. Nadir tesadüf edilen pembe renkte, yüzeyi mine ile uygulanmış floral motifler ve yoğun altın yaldız bezemeler ile zenginleştirilmiş. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Halka dipli, iri şişkin gövdeli ve geniş kısa boyunlu. Küp formunda kapaklı olarak tasarlanmış, kapağı haliyle. Altın konturlu. Benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, Türk Porselen Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Yükseklik: 48 cm.
Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
Share
Ask a question
Ask a question
YILDIZ PORSELEN "SARAY İŞİ" TUĞRALI TABAK
“Ser Mücellid-i Hazreti Şehriyari Ali Râgıb”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 5” tarihli. “Ser Mücellid-i Hazreti Şehriyari Ali Râgıb” yapımı. Merkezinde altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası ve “el-Gazi” mahlası yer almakta. Yoğun altın yaldız ile tezhip tarzında “Rumî” üslubu tezyinatlı, çevresi halkâr bordürlü, altın konturlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli, dışa dönük kenarlı. Sarayın Başmüzehhib ve mücellidi olan Ali Ragıp tarafından yapılmış eserin tıpkı benzeri Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda, görseli ise “Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri” kitabının 353. sayfasında yer almakta. Benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, Türk Porselen Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu (Sayfa:353)
Çap: 24 cm.
Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
Share
Ask a question
Ask a question
YILDIZ PORSELEN "SARAY İŞİ" TUĞRALI TABAK
“Ser Mücellid-i Hazreti Şehriyari Ali Râgıb”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 5” tarihli. Altın ile “Ser Mücellid-i Hazreti Şehriyari Ali Râgıb” imzalı. Merkezinde altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası ve “el-Gazi” mahlası yer almakta. Yoğun altın yaldız ile tezhip tarzında “Rumî” üslubu tezyinatlı, çevresi halkâr bordürlü, altın konturlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli, dışa dönük kenarlı. Haliyle. Sarayın Başmüzehhib ve mücellidi olan Ali Ragıp tarafından yapılmış eserin tıpkı benzeri Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda, görseli ise “Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri” kitabının 353. sayfasında yer almakta. Benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, Türk Porselen Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu (Sayfa:353)
Çap: 23 cm.
Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
Share
Ask a question
Ask a question
YILDIZ PORSELEN "SARAY İŞİ" TUĞRALI TABAK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 11” tarihli. Merkezde yer alan “Ay-Yıldız” motifinin içerisinde floral bir kompozisyon ve altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası yer almakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda kabartma (repoussé) uygulanmış stlize floral dekorlu kalın bir bordür ile çevrelenmiş. Altın yaldız tezyinatlı, altın konturlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli, dışa dönük kenarlı. Haliyle. Benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, Türk Porselen Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 24.5 cm.
Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
Share
Ask a question
Ask a question
YILDIZ PORSELEN "SARAY İŞİ" TUĞRALI TABAK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 14” tarihli. Merkezde yer alan “Ay-Yıldız” motifinin içerisinde floral bir kompozisyon ve altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası ve “el-Gazi” mahlası yer almakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda kabartma (repoussé) uygulanmış stlize floral dekorlu kalın bir bordür ile çevrelenmiş. Altın yaldız tezyinatlı, altın konturlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli, dışa dönük kenarlı. Benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, Türk Porselen Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 24.5 cm.
Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
Share
Ask a question
Ask a question
YILDIZ PORSELEN “SARAY İŞİ” BRONZ KULPLU VAZO
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu"
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 6” tarihli. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile Yıldız Atölyeleri Baş Ressamı “Halid Naci” imzalı. Eserin görseli “Porselencilik Tarihi, 1941” (Görsel 39, tam sayfa) ve yayınlanacak olan “Türk Porselen Sanatı” kitabında yer almakta. Halid Naci imzalı benzer örnek “Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu”nda (Envanter No: 34/52), görseli ise “Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri” kitabının 254 ve 255.sayfalarında yer almakta. Kallavi ebatlarda. Saray vazolarında görülen heybetli “bronz kulplu” tasarıma sahip. Emperyal “Sèvres” formunda, “Rokoko” üslubunda tezyinatlı. Nadir tesadüf edilen “su yeşili” renginde. Platform altıgen kaideli, yukarıya genişleyen şişkin gövdeli, silindirik boyunlu, geniş ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Repoussé (kabartma) uygulanmış “Rokoko” tezyinatı akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş, her iki yüzü “Halid Naci” tarafından üst düzey fırça kalitesinde realist peyzaj çalışmalı. Zengin altın yaldız bezemeli, altın konturlu. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından “Sèvres Porselen Fabrikası”na Paris’e gönderilen ve dönüşünde Yıldız Çini Fabrika-i Hümayunu Baş Ressamlığı’na atanan üstad Halid Naci’nin ilk dönem “Sèvres Ekolü” başyapıt eserlerinden. Türk Porselen Sanatı’nın emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan ele geçmez ve paha biçilmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Görsel 39, tam sayfa)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Yükseklik: 55.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK LEĞEN-İBRİK TAKIMI
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. İbrik, leğen ve sabunluk olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Yalın işçiliğe sahip müstesna eserin ibriği ve leğeni dilimli, sabunluğu ise ajur işçiliklidir. Leğeni yayvan ve geniş formda, ibriği ise platform kaideli, boğumlu, uzun emzikli ve taşıma kulplu. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı kozalak formunda. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu sabunluğu hiç kullanılmamış. Tombağı fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın günümüze kusursuz kondisyonda ulaşmış, emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Ekpertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
İbrik Yükseklik: 31.5 cm.
Leğen Çap: 29 cm.
Sabunluk Çap: 18.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL "SARAY İŞİ" TOMBAK KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Osman” usta damgalı. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Yalın işçilikli, mükemmel bir sadelikle tasarlanmış kallavi ebatlarda. Pedestal ayaklı, yayvan çukur gövdeli, boğumlu kubbesel kapaklı. Kapak tutamağı topuz formunda. Tombağı fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın emsallerine müze vitrinlerinde rastlayabileceğimiz yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Sertifika: Eserin, Sn.Güner Liman tarafından verilmiş “Ekspertiz Raporu” mevcuttur.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 18 x 23.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL "SARAY İŞİ" TOMBAK İBRİK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Hüseyin el Hac” usta damgalı. Kallavi ebatlarda. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi, kazıma (grave) ve kumlama tekniği ile Barok üslubunda fiyonk ve girlandlar ile zenginleştirilmiş stilize floral tezyinatlı. Aykırı forma sahip şişkin gövdeli, uzun emzikli ve taşıma kulplu. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı topuz formunda. Tombağı çok iyi kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın emsallerine müze vitrinlerinde rastlayabileceğimiz nadirlikte ve kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Ekpertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Yükseklik: 31 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL MİNELİ TOMBAK İBRİK
18.Yüzyıl başı. Osmanlı. İstanbul işi. Kallavi ebatlarda. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Mine işlemeli madalyonlar ve hilal motifleri ile dekorlu. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile stilize tezyinatlı, kartuşlarla ayrılmış gövdesi balık pulu desenli. Platform kaideli, aykırı forma sahip şişkin gövdesi silindirik boyunlu, uzun emzikli ve taşıma kulplu. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı topuz formunda. Tombağı iyi kondisyonda, haliyle. Benzer örneği “Tombak” kitabının 140 ve 141.sayfalarında yer almakta. Osmanlı Tombak Sanatı’nın emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Ekpertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Yükseklik: 35 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK LEĞEN
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile girlandlarla zenginleştirilmiş klasik üsluba sahip stilize floral tezyinatlı. Düz dipli, geniş ve yayvan hazneli, dışa dönük ağızlı. Tombağı iyi kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın günümüze az sayıda intikal etmiş seçkin örneklerinden, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ekpertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2018 / Yapı Kredi Yayınları
Çap: 29 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile girlandlarla zenginleştirilmiş klasik üsluba sahip stilize floral ve geometrik tezyinatlı, iç yüzeyi kalaylı. Pedestal ayaklı, şişkin gövdeli, kubbesel kapaklı. Kapak tutamağı kozalak formunda. Tombağı iyi kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın günümüze az sayıda intikal etmiş seçkin örneklerinden, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ekspertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 15 x 19 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile girlandlarla zenginleştirilmiş klasik üsluba sahip stilize floral ve geometrik tezyinatlı. Sahan dibi nadir tesadüf edilen iri floral rozet motifli. Pedestal ayaklı, yüksek şişkin gövdeli, kubbesel kapaklı. Kapak tutamağı kozalak formunda. Tombağı fevkalade kondisyonda, haliyle. Osmanlı Tombak Sanatı’nın günümüze az sayıda intikal etmiş seçkin örneklerinden, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Sertifika: Eserin, Sn.Güner Liman tarafından verilmiş “Ekspertiz Raporu” mevcuttur.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 18.5 x 19.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK SAKIZLIK
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile girlandlarla zenginleştirilmiş klasik üsluba sahip stilize floral tezyinatlı. Pedestal ayaklı, silindirik gövdeli, kubbesel kapaklı. Kapağı menteşeli, kapak tutamağı topuz formunda. Tombağı yüksek kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın günümüze az sayıda intikal etmiş seçkin örneklerinden, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ekpertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 9 x 7 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” MÜCEVHER KUTUSU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Saray işi. Murassa. Badem formlu mercanlar ve firuze kabaralar ile oluşturulmuş zengin kompozisyonlar ile bezeli, örgülü tel işi spiral burgulu süslemeler ile tezyinli, yoğun altın vermeyli. Madalyonlar içerisine kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile kapak merkezinde lal (garnet) taşlar ile çevrelenmiş “Osmanlı İmparatorluk Arması”, gövdede ise “Ayasofya Camii” tasvirleri ile stilize floral tezyinat uygulanmış. Bakırdan oval formda, düz dipli, yayvan ve şişkin gövdeli olarak tasarlanmış. Bombe kapaklı, yanlardan (çift) taşıma kulplu, içi kadife (dönem) kaplı. Kilit mekanizmalı, orijinal kilidi mevcut. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Maden Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Ölçüler: 14 x 21 x 18 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ ŞİFA TASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Kıymetli ve nadir “Deve tüyü” renginde, lüleci çamurundan imal edilmiş. “Lale” motifleri ile tasarlanmış tezyinatı alçak rölyefli, merkezi rozetli. Kazıma (grave) tekniği ile oluşturulmuş bileziklerle çevrili. Zengin altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Çap: 12.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ HOKKA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Kıymetli ve nadir “Deve tüyü” renginde, lüleci çamurundan imal edilmiş. Zengin altın yaldız bezemeli rozet ve bordürler ile oluşturulmuş tezyinatı kabara rölyefli. 2 parçadan müteşekkil, kapak tutamağı “sikke” formunda. Altın zerefşanlı dekora sahip. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Ölçüler: 6 x 5.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ BARDAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Kıymetli ve nadir “Deve tüyü” renginde, lüleci çamurundan imal edilmiş. “Lale” ve "sümbül" motifleri ile oluşturulmuş tezyinatı kazıma (grave) tekniği ile oluşturulmuş. Zengin altın yaldız bezemeli, altın zerefşanlı. Tıpkı benzeri Tophane Lüleciliği kitabının 258.sayfasında yer almakta. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın estetik harikası üst seviye örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Yükseklik: 10 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ MÜREKKEP HOKKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Merkezi "Sultan II.Abdülhamid Han" tuğralı. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş, 2 parçadan müteşekkil. Battal boy. Altın yaldız bezemeli, “Yıldız” motifleri ile zenginleştirilmiş stilize tezyinatlı. Düz oval dipli, küresel şişkin gövdeli, primitif kulplu ve emzikli, tıpa kapaklı. Kapak tutamağı “Hilal” formunda, altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın aykırı forma sahip nadir örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Yükseklik: 13 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ KAHVEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. "Hüsnü" usta imzalı. "Sultan II.Abdülhamid Han" tuğralı madalyonlar ve Eski Türkçe (Osmanlıca) ile "İstanbul'da Tophane'de Hendekbaşında Lüleci Hüsnü Efendi, Numara 45" ibareli kartuşlar ile dekorlu. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş, 2 parçadan müteşekkil. Altın ve gümüş bezemeli, “Hilal” motifleri ile zenginleştirilmiş stilize tezyinatlı. Düz oval dipli, şişkin armudi gövdeli, uzun emzikli ve primitif kulplu. Kapak tutamağı topuz formunda, altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Yükseklik: 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ ŞEKERLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Efsanevi “Tophaneli İbrahim" usta imzalı. "Sultan II.Abdülhamid Han" tuğralı madalyonlar ve Eski Türkçe (Osmanlıca) ile "İstanbul’da Tophane‘de Lüleci İbrahim” ibareli kartuşlar ile dekorlu. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş, 2 parçadan müteşekkil. Altın ve gümüş yaldızlı bezemeler ile stilize tezyinatlı. Yüksek kaide tabanlı, oval şişkin gövdeli. Kapak tutamağı iri topuz formunda, altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Ölçüler: 14.5 x 10 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ TÜTÜNLÜK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Efsanevi “Tophaneli İbrahim" usta imzalı. "Sultan II.Abdülhamid Han" tuğralı madalyonlar ve Eski Türkçe (Osmanlıca) ile "İstanbul’da Tophane‘de Lüleci İbrahim" ibareli kartuşlar ile dekorlu. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş, 2 parçadan müteşekkil. Altın ve gümüş yaldızlı bezemeler ile stilize tezyinatlı. Silindirik formda, düz oval dipli. Kapak tutamağı iri topuz formunda, altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Ölçüler: 11 x 8.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ SÜTLÜK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. "Hüsnü" usta imzalı. Merkezinde Eski Türkçe (Osmanlıca) ile "İstanbul'da Tophane'de Hendekbaşında Lüleci Hüsnü Efendi, Numara 45" ibareli bir kartuş yer almakta. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş, 2 parçadan müteşekkil. Altın ve gümüş bezemeli, “Hilal” motifleri ile zenginleştirilmiş stilize tezyinatlı. Düz oval dipli, şişkin gövdeli, zarif emzikli ve primitif kulplu. Kapak tutamağı topuz formunda. Zengin altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın nadir tesadüf edilen üst seviye örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Yükseklik: 13 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Efsanevi “Tophaneli İbrahim" usta imzalı. Merkezi “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğralı, etrafı Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “İstanbul’da Tophane‘de Lüleci İbrahim” ibareli kartuşlar ile çevrili. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş. Altın ve gümüş bezemeli, “Hilal” motifleri ile zenginleştirilmiş stilize tezyinatlı. Düz dipli, geniş hazneli, dışa dönük sivri uçlu kıvrımlarla oluşturulmuş yüksek kenarlı. Haliyle. Döneminde yapımındaki zayiat ve meşakkat sebebi ile ustalar düzenli tepsi yapımından kaçınmışlar, bunu Tophane’de sadece “İbrahim Usta” başarmıştır. Osmanlı Tophane Sanatı’nın efsanevi ustası Tophaneli İbrahim Usta’ya ait yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA (İbrahim Usta Bölümü Sayfa: 318-326)
Çap: 26.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Fransız (kuğu) export damgalı. Gümüş. Saray işi estetik ve kalitede kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Madalyonlar içerisine “Muzika-i Hümâyun” üslubu asalet armaları ve “el âlemü tâlimen / Dünya durdukça” anlamındaki ibareler tatbik edilmiş. Kuş tasvirleri ile bezenmiş, girlandlar ile zenginleştirilmiş, akantus yaprakları ile nihayetlendirilmiş. Halka dipli, armudi gövdeli, Rokoko “S” kulplu, imbikli ve kubbesel kapaklı. Kapak tutamağı mercan aplikeli kanat çırpan kuş formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 17 x 11 cm.
Ağırlık: 306 gr.
Share
Ask a question
Ask a question