Arthill Müzayedeleri, Türk İslam Sanatı Uzmanı Müzeolog Dr.Zübeyde Cihan Özsayıner direktörlüğünde konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan bilgi alabilir, ayrıca randevu oluşturarak The Ritz-Carlton Residence'daki adresimizde koleksiyonu yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
16.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. 1585-1590 tarih aralığı. Merkezinde aynı kökten çıkan lale ve karanfil motiflerinin oluşturduğu simetrik bir kompozisyon, tacında ise Rumî üslubunda Çin bulutlu bir palmet yer almakta. Kenar bordürü sıralı rozet çiçeklerden oluşmakta. Arkası ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde tezyinli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına kobalt mavi, yeşil ve mercan kırmızısı renklerde. Siyah konturlü. Yuvarlak formlu, halka dipli, sığ gövdeli, dışa dönük kenarlı, düz ağızlı. Fevkalade kondisyonda.
Eserin benzer örneği “Ateşin oyunu, Sadberk Hanım Müzesi ve Ömer M. Koç Koleksiyonlarından İznik Çini ve Seramikleri” kitabının 155. Sayfasında yer almakta. Benzer örneklerine sadece Victoria & Albert, British, Louvre, Benaki, Gulbenkian ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müze koleksiyonlarında rastlayabileceğimiz İznik Çini Sanatı’nın üst seviye bir örneği ve ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 26 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK “SAZ ÜSLUBU” ALTIN BEZEMELİ SERAMİK TABAK
16.Yüzyıl sonu. Osmanlı, İznik. Saz üslubu, nadir tesadüf edilen altın bezemeli süslemelere sahip. Merkezi saz motifli, lale ve karanfil motifleri ile tezyinli. Arkası ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Siyah konturlü. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik / La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 29 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Merkezi penç motifli, etrafı cennet meyvesi “Nar” motifleri ve “Rumî” madalyonlar ile tezyinli. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize dalga motifleri ve “S” kıvrımlardan oluşmakta. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik / La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK SÜRAHİ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Kallavi ebatlarda. Stilize motiflerle tezyinli gövdesine çevresi ışınsal çizgili kazıma kafes taramalı madalyonlar ile baklava düzeninde yerleştirilmiş kabartma benekler uygulanmış, serbest fırça iğne yapraklı dallar ile zenginleştirilmiş. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına firuze ve kobalt mavi renklerde. Pedestal kaideli, basık ve şişkin küresel gövdeli, gaga ağızlı ve tek şerit kulplu, boynu bilezikli, haliyle.
Tıpkı benzeri “Suna ve İnan Kıraç Vakfı Koleksiyonu”nda yer almakta olup "Kütahya Çini ve Seramikleri" kitabının 84.sayfasında ve “Yadıgâr-ı Kütahya” kitabının 64.sayfasında yayınlanmıştır. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Yükseklik: 93 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” SERAMİK TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde çiçek dalı tutan “Osmanlı Kadını” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozu lale motifli olarak tasvir edilmiş figürün iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil, lavanta ve kobalt mavi renklerde. Tek kuşaklı. Siyah konturlü. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” SERAMİK TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde çiçek dalı tutan “Osmanlı Kadını” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozlu olarak tasvir edilmiş figürün iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, sarı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Tek kuşaklı. Siyah konturlü. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Provenans: Eser, Sotheby’s Müzayede Evi’nin düzenlediği 24.04.2012 tarihli “L12225” numaralı müzayede kataloğunda Lot 198 olarak yer almaktadır.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” SERAMİK TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde çiçek dalı tutan “Osmanlı Kadını” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozlu olarak tasvir edilmiş figürün iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Aykırı ebatta yuvarlak formlu, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, sarı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 16 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK GÜLEBDAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Stilize floral motiflerle tezyinli gövdesine içerisi kazıma kafes taramalı madalyonlar uygulanmış. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına toprak kırmızısı, sarı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Siyah konturlü. Platform kaideli, şişkin armudi gövdeli ve boynu bilezikli. Bileziği noktalı zikzak bezemeli kuşağa sahip. Haliyle. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Yükseklik: 19.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK ASLAN FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Çanakkale, Kale-i Sultaniye. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, detaylar zemine hamur yapıştırma tekniğiyle kabartma olarak belirlenmiş. Platform kaide üzerinde uzanmış, pençeleri ile çiçek tutan aslan figürü. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, sarı renk sır akıtmalı ve sıraltına taba renkte. Yer yer sırüstü boya kullanılarak motifsel hareket kazandırılmış. Göğüs kısmında kabartma bir rozet mevcut.
Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu'na "5156" envanter numarası ile kayıtlı olan benzer örnek “Türk Devri Çanakkale Seramikleri” kitabında 102 no’lu eser olarak yer almaktadır. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Referans: Türk Devri Çanakkale Seramikleri, 1971 / Gönül Öney
Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi, 1991 / John Carswell, Gönül Öney
Ölçüler: 19 x 22 x 6.5 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK KUŞ FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Çanakkale, Kale-i Sultaniye. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, detaylar zemine hamur yapıştırma tekniğiyle kabartma olarak belirlenmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, yeşil renk sır akıtmalı ve sıraltına koyu yeşil renkte. Yer yer sırüstü boya kullanılarak motifsel hareket kazandırılmış. Göğüs kısmında kabartma bir rozet mevcut. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Devri Çanakkale Seramikleri, 1971 / Gönül Öney
Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi, 1991 / John Carswell, Gönül Öney
Ölçüler: 21 x 18 x 10 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK ASLAN FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Çanakkale, Kale-i Sultaniye. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, detaylar zemine hamur yapıştırma tekniğiyle kabartma olarak belirlenmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, yeşil renk sır akıtmalı ve sıraltına koyu yeşil renkte. Yer yer sırüstü boya kullanılarak motifsel hareket kazandırılmış. Ayakları bilezikli dizlere kadar sırlanmış ve alt kısımları sırsız bırakılmış. Göğüs kısmında kabartma bir rozet mevcut. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Atina Benaki Müzesi Koleksiyonu”nda 19137 envanter numarası ile kayıtlı olup “Türk Devri Çanakkale Seramikleri” isimli kitapta 104 no’lu eser olarak yayınlanmıştır.
Ölçüler: 21 x 20 x 8 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK AT FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Çanakkale, Kale-i Sultaniye. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, detaylar zemine hamur yapıştırma tekniğiyle kabartma olarak belirlenmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, yeşil renk sır akıtmalı ve sıraltına koyu yeşil renkte. Yer yer sırüstü boya kullanılarak motifsel hareket kazandırılmış. Ayakları bilezikli dizlere kadar sırlanmış ve alt kısımları sırsız bırakılmış. Göğüs kısmında kabartma bir rozet mevcut. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Atina Benaki Müzesi Koleksiyonu”nda 1449 envanter numarası ile kayıtlı olup “Türk Devri Çanakkale Seramikleri” isimli kitapta 105 no’lu eser olarak yayınlanmıştır.
Ölçüler: 19 x 18 x 8 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK HÖRGÜÇLÜ DEVE FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Çanakkale, Kale-i Sultaniye. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, detaylar zemine hamur yapıştırma tekniğiyle kabartma olarak belirlenmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, sarı renk sır akıtmalı ve sıraltına taba renkte. Yer yer sırüstü boya kullanılarak motifsel hareket kazandırılmış. Ayakları bilezikli dizlere kadar sırlanmış ve alt kısımları sırsız bırakılmış. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu”nda 1867 envanter numarası ile kayıtlı olup “Türk Devri Çanakkale Seramikleri” isimli kitapta 103 no’lu eser olarak yayınlanmıştır.
Ölçüler: 18 x 23 x 8 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
Share
Ask a question
Ask a question