• Cancel
    Filter
Filter

MÜZELİK ESERLER MÜZAYEDESİ | 32

Arthill Müzayedeleri, Türk İslam Sanatı Uzmanı Müzeolog Dr.Zübeyde Cihan Özsayıner direktörlüğünde konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.

Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan bilgi alabilir, ayrıca randevu oluşturarak The Ritz-Carlton Residence'daki adresimizde koleksiyonu yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.

  • Category: Askeri
Lot: 18 » Askeri

OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ MURASSA GÜMÜŞ TÖREN KILICI

19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Sultani özelliklerde. Sırtı kalın çelik namlusunun her iki yüzüne altın kakma tekniği ile “Tevekkeltü Alallah” ve “Ya Fettah” ibareli Rumî üslubu madalyonlar uygulanmış. Kını, balçağı ve kabzası gümüş. Tüm yüzeyi badem formlu mercanlar ve firuzelerle oluşturulmuş madalyonlar ile bezeli, gümüş örgülü tel işi tekniği spiral burgulu süslemeler ile tezyinli. Kın arkası üst seviye uygulanmış repoussé (kabartma) işçiliği Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral kompozisyonlarla bezenmiş. Balçağı aşağı doğru kıvrımlı, üç çentikli. Kını bilezikli, gümüş askı kancalı. Kabza başı topuz biçiminde.

Eserin benzer örneği “Harbiye Askeri Müze Koleksiyonu"ndadır. Diğer benzer örnek ise "Krakov Ulusal Müzesi Koleksiyonu”na Envanter No: V 100/1-2 olarak kayıtlıdır. Osmanlı Devleti’nin 700.Kuruluş Yıldönümü anısına Türk ve İslam Eserleri Müzesi’nde düzenlenen “Savaş ve Barış Sergisi”nde sergilenmiş, Kültür Bakanlığı tarafından hazırlanan “Savaş ve Barış” kitabının 343.sayfasında yayınlanmıştır. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmez nadirlikte ve kıymette müzelik şaheserdir.

Referans: Zygulski / Broń Wschodnia, Sayfa: 34
Savaş ve Barış, 1999 / T.C. Kültür Bakanlığı, Sayfa: 343

Uzunluk: 90 cm.

Details
Lot: 44 » Askeri

OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA “SULTANİ” ÇİFT PİŞTOV / ESLAH-I RAMİYE

19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Çift. Usta damgalı. Osmanlı Rokokosu üslubunda altın kakma ile yoğun dekorlu ve “Afyon İşi” telkâri ve gümüş giydirme tezyinatlı. Namlu kitabesi altın kakma ile "ПМАР" ibareli. Edebiyatta ve halk dilinde "МИР" olarak kullanılan "Pamir / Pimar" kelimesi Sırpça "Barış" anlamına gelmektedir. Kabzası topuz formunda, gümüş dipçiği “Ay-Yıldız” motifli. Namlusu yoğun altın kakma stilize floral motiflerle bezeli, “Ay-Yıldız” detaylı. Orijinal harbili. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmesi zor koleksiyonluk şaheserlerdir.

Uzunluk: 52 cm. (her biri)

Osmanlı Devleti gerek eski Türk devletlerinden gelen askeri tecrübe ve teçhizat anlayışı gerek askeri teknolojilerin takibi ve gerekse bu teknolojilerin üretimi konusunda dengeyi çok iyi korumuş ve çağın gereksinimlerine ayak uydurmuştur. Askerliğe doğuştan yatkın olan Türklerde silah işlevselliğinin yanında estetiğiyle de ilgi konusudur. Osmanlı silahları biçimlerinin ve üstün niteliklerinin yanı sıra süslemeleriyle de sanat eseri niteliği taşır ve Osmanlı maden, tezhip, kuyumculuk, hat sanatlarının ortak ürünü niteliğindedir. Zengin ve çeşitli içeriğe sahip olan Osmanlı da kullanılan silahları; vurucu silahlar (eslah-i darbe), delici silahlar (eslah-i nafize), kesici silahlar (eslah-i cariha) ve atıcı silahlar (eslah-i ramiye) olarak dört ana bölüme ayırabiliriz. Küçük bir beylikten bir imparatorluk haline gelen Osmanlı Devleti’nin büyümesinde en büyük faktörlerden birisi de kullanmış oldukları silahlar ve silah teknolojilerini iyi takip etmeleri etkili olmuştur. Osmanlılar silahlar konusunda kısa zamanda büyük gelişmelere meç atmışlar ve bu gelişmeleri kısa sürede dünyanın pek çok ülkesine ulaştırmışlardır.

Piştov, çakmaklı ya da zemberekli ateşleme düzeneği olan yuvarlak, iri kabza başlı, uzun namlulu tabancalara verilen isimdir. Lehçe-i Osmani’de “bel piştovu”, “cep piştovu”, “kubur piştovu”, “döner piştov”, “dokuz patlar”...vs. gibi türleri olduğu bildirilir. Piştovlar beldeki silahlığa sokularak ya da at üstünde eğerin baş tarafına sağa ya da sola asılan deri kuburlarda taşınırdı. Osmanlı tabancaları, mekanizma bakımından Avrupa tabancalarıyla aynı gelişim göstermekle birlikte, yapı ve biçim olarak bu tabancalardan farklı özelliklere sahiptir. Osmanlı tabancalarının en eski örneklerinde, namlu ya da mekanizma üzerinde çeşitli yazılara rastlanır. Bu yazı ve ibareler kontrol damgaları, sahibinin adı, yapan usta adları ya da tarih biçiminde karşımıza çıkar. Kiminde nadiren padişah tuğraları ve Osmanlı Saltanat Armaları’na da tesadüf edilir. 19.Yüzyılda “Tüfenkhane-i Amire” adıyla İstanbul Tophane’de silah üretimine geçildiği bilinmektedir. Bu döneme ait silahlarda “Tüfenkhane-i Amire” damgasını görmek mümkündür. Osmanlı tabancalarındaki süslemeler genellikle bitkisel motiflerden oluşur. Süsleme tekniği olarak da kabartma, altın ya da gümüş kakma, telkari ve Afyon işi gibi teknikler ağırlıklı olarak benimsenmiştir. Ayrıca bağa, mercan, akik gibi kıymetli taşlarda süslemede kullanılmıştır. Osmanlı tabancalarının her parçası ayrı ustanın elinden çıkmış olsa da üzerlerindeki süs ve motifler bir üslup bütünlüğünü gösterir.

Details
previous
Go to Page: / 1
next