Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
DİYARBAKIRLI TAHSİN / TAHSİN SİRET BEY (1874-1937)
“Dalgalı Denizde Türk Kalyonu”
Eski Türkçe ve Latin harfleri ile çift imzalı. Hicri 1327 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:113
Ölçüler: 60 x 80 cm.
Diyarbakır Rüştiyesi'nde kurşunkalem ve suluboya çalışmaları yapan Tahsin Bey, daha sonraları resim konusundaki ustalığını İstanbul'da sürdürmüş ve hocası Nuri Paşa’nın takdirini kazanmıştır. İstanbul'a geldikten sonra Harbiye'de "Diyarbakırlı Tahsin" diye tanınan ressam, burada Hoca Ali Rıza'nın öğrencisi oldu. 1895 yılında Harbiye'den süvari mülazimi olarak çıkan Tahsin, 1902'de Osman Hamdi Bey'in sarayda açtığı resim atölyesine ve Sanayi-i Nefise’ye davam etti. Genelkurmay Resimhanesi’nde çalıştı. Birinci Dünya Savaşı sırasında, binbaşı iken hastalandı ve tedavi için Budapeşte'ye gönderildi. Oradan evli olarak döndü ve emekliye ayrıldı. Bir süre Musevi mektebinde dersler verdi. Eserleri Deniz Müzesi'nde, İş Bankası Koleksiyonu’nda ve diğer müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
Share
Ask a question
Ask a question
ALİ CEMAL BEN’İM (1881-1941)
“Türk Kalyonu”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri, Pertev Boyar 1948 / Sayfa 149
Ölçüler: 50 x 70 cm.
Osmanlı dönemi asker ressamlardan olan Bahriyeli Ben’im, teğmen rütbesiyle mezun olduğu Mühendishane-i Bahrî-i Hümayun’dan sonra girdiği Sanayi-i Nefise Mektebi’nden 1906’da birincilikle mezun olmuştur. 1.Dünya Savaşı öncesinde bahriye yüzbaşılığından emekli olan Ben’im, 1. Dünya Savaşı yıllarında Sami Yetik, İbrahim Çallı, Hikmet Onat, Namık İsmail, Avni Lifij, Ali Sami Boyar ile birlikte Şişli’de Harbiye Nazırı Enver Paşa tarafından kurulan atölyede (Şişli Atölyesi) Viyana ve Berlin sergileri için resimler yapan önemli sanatçılarımızdandır. Eserleri İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, Askeri Müze, İstanbul Deniz Müzesi, Ankara Cumhuriyet Müzesi, Cumhuriyet Gazetesi arşivi ve yerli yabancı önemli koleksiyonlarda mevcuttur.
Share
Ask a question
Ask a question
MIGIRDİÇ GİVANİAN (1848-1906)
“İstanbul Boğaziçi”
Givanian Baptist “G.B” inisiyalli. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit Cilt:5 Sayfa: 56
Referans: Osmanlı İmparatorluğu’nda Ermeni Ressamlar, Garo Kürkman / Cilt:1 Sayfa:404
Ölçüler: 51 x 63 cm.
1848’de İstanbul Beşiktaş’ta doğan sanatçı, Sultan Abdülmecit’in saray kemancısı Ohannes Givan’ın oğlu, tanınmış ressam ve resim hocası Harutyun Givanian’ın da ağabeyidir. 1860’larda, Beşiktaş’taki Ermeni Mektebi’nde ressam Apraham Sakayan’ın talebesi olan Givanian, 1874’de Fransız ressam Pierre Désiré Guillémet’nin Beyoğlu, Hamalbaşı Sokağı’nda açtığı Desen ve Resim Akademisi’nde, 1876–79 yılları arasında da İtalya’da resim eğitimine devam eder. Osmanlı adlı gazetenin 19 Cumadelevvel 1298 (18 Nisan 1881) tarihli sayısından Tepebaşı’ndaki Belediye Bahçesi’nde, Elifba Kulübü tarafından açılan sergiye dört natürmort çalışmasıyla katıldığını öğrendiğimiz sanatçı, Beyoğlu, Cadde-i Kebir’de (bugün İstiklal Caddesi) yer alan Rus Sefarethanesi’nde de 1894’de bir resim sergisi açar. Mıgırdaç Givanian, hem ressamlık yetileriyle, hem de özgün etkinlikleriyle İstanbul'un her tür ortamında istisnai ve ilginç bir kişilik oluşturmuştur. Onun hayal ve zevk ürünü, az veya çok dekoratif unsurlar içeren kompozisyon manzaralarındaki geniş fırça darbeleriyle yaşam bulan gökyüzünde yüzen bulutların pırıltılı etkileri, onun yadsınamaz sanatçı yeteneğinin ve çok renkliliğinin kanıtıdır. Beylerbeyi, Çırağan ve Yıldız Sarayı’nın duvar süslemelerini yapan Givanian, İstanbul tiyatroları için dekorlar da hazırlamıştır. İtalyanca operalarda da rol aldığını öğrendiğimiz sanatçının pek çok özel koleksiyonun yanı sıra, İstanbul Belediye Müzesi ile Viyana ve Venedik St. Lazzaro adasındaki Congregazione Armena Mechitarista Manastırları’nda tabloları bulunmaktadır. 1894 – 1905 yıllarında Odessa’da ve St. Petersburg’da yaşamını sürdüren Givanian, İstanbul’da yaşama veda etmiştir.
Share
Ask a question
Ask a question
İSMAİL HAKKI (19.YÜZYIL)
“Yakamoz”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 63 x 42 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ABBAS KULLARI
Eski Türkçe imzalı. Hicri 1319 tarihli. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Padişahın Ressam Kulları, TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı, İstanbul 2012
Ölçüler: 70 x 92 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İBRAHİM SAFİ (1898-1983)
"Ortaköy Camii”
Karton üzeri yağlıboya. Ahşap panele marufle.
Ekspertiz: Sn. Bayram Karşıt tarafından sertifikalıdır. Eser, ekspertiz raporu ile birlikte teslim edilecektir.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedik Sözlük, Kaya Özsezgin / Sayfa: 276
Ölçüler: 34 x 44.5 cm.
1898’de Kafkasya Nahcivan’da doğdu. Eğitimini Moskova Güzel Sanatlar Akademisi’nde tamamladı. Rahman Safief, Türkiye’ye geldikten sonra aldığı adıyla İbrahim Safi, Erivan Lisesi'nde öğrenimini sürdürürken resim öğretmeni Kolzska ve resim eğitimi görmüş akrabalarıyla çalışmıştır. Sanatçının ilk çalışmaları Rus ressam Repin'nin etkilerini taşır. I.Dünya Savaşı'nın başlamasıyla öğrenimi yarıda kalmış ve 1917 Ekim Devrimi'nden sonra Kafkasya'da savaşan orduyla birlikte Türkiye'ye gelmiştir. 1918'de ailesiyle birlikte İstanbul'a yerleşen sanatçı sanat öğrenimini İstanbul’da Sanayi-i Nefise’de 1923’de tamamladı ancak atölyesinde çalıştığı Namık İsmail’in yanında 1930’a kadar etütlerini sürdürdü. 1924-1925 yıllarında Atatürk portreleri çizen sanatçı, ilk sergisini 1946’da İstanbul’da açtı. Güzel Sanatlar Birliği Sergilerine, çeşitli karma sergilere katıldı. 1955’ten sonra İsviçre, Münih, Köln, Frankfurt, Bonn, Viyana, Roma, Paris, Marsilya, Atina olmak üzere yurtdışında 10 yıl süreyle araştırmalar yaptı, sergiler düzenledi. Çok üreten bir sanatçı olarak tanındı. 1983'de İstanbul Odakule'de düzenlenen 100. sergisinin açılışından bir gün sonra öldü. Ölümünden kısa bir süre sonra aynı yerde adına bir retrospektif sergi düzenlendi. Hükümet tarafından Viyana ve Roma’ya gönderildi. Akademik kökenli Rus resminin bir ölçüde izlenimci paletle yumuşatılmış etkilerini yansıtan sanatı, peyzaj geleneği üzerine kurulur. İstanbul’un doğa ve tarih zenginliği, resimlerinde canlı ve ışıltılı renklerle yer alır. Resimlerinde renkçi bir anlayışla, işlek fırça vuruşları kullandı. Çallı kuşağının portre ölüdoğa/natürmort ve manzara geleneğine bağlı kaldı. Konuları arasında kırsal kesim ve kent görünümleri, günlük yaşam sahneleri, halktan özgün kişilerin tiplemeleri, folklorik düzenlemeler, belgesel, tarihsel nitelikli yapıların yanı sıra, değişik Avrupa kentleri İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir, Antalya, Kilyos gibi yörelerden sokak, cami, Kaleiçi evleri, çiçekli ve meyveli natürmortlar gibi zengin bir izlenim birikimi yer aldı.
Share
Ask a question
Ask a question
NECDET KALAY (1932-1986)
“Haliçten”
İmzalı. 1975 tarihli. Kontrplak üzeri yağlıboya. Eserin arkasında sergi etiketi mevcuttur.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 375
Ölçüler: 60 x 73 cm.
1932 yılında İstanbul'da doğan Necdet Kalay, ilk ve orta öğrenimini bu şehirde tamamlamıştır. İlk çalışmalarına heykel sanatçısı Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik'ten ders alarak başlayan sanatçı, daha sonraki yıllarda İDGSA Resim Bölümü'nde eğitim görmüştür. 1954-1957 yılları arasında eğitim gördüğü Güzel Sanatlar Akademisi'nde pek çok otoriteden resimle birlikte sanat bilgisi dersleri de almış, böylece sanat kültürünü de geliştirmiştir.
Daha çok kendi kendisini geliştirdiği kabul edilen Necdet Kalay, ilk sergisini 1960 yılında İstanbul'da açmıştır. 1970'li yıllarla birlikte resim çalışmalarına yurt dışında devam etme kararı alan sanatçı, o dönemin en ünlü Türk ressamları arasına girmeyi de başarmıştır. Türkiye'deki özel koleksiyoncuların ilgisinin Türk ressamlarına yöneldiği o yıllarda; Necdet Kalay, son derece popüler bir ressam olarak pek çok resim satmıştır. Necdet Kalay'ın resimlerinde daha çok Anadolu peyzajının geniş fırça tuşlarıyla çalışıldığını görürüz. Onun resimlerinde görüntüyü ana çizgileriyle vermeyi amaçlayan bir özellik ve dekoratif yanı ağır basan bir anlayış ön plandadır. Sanatçı, 1986 yılında ölmüştür.
Share
Ask a question
Ask a question
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Tarabya Sahili”
Eski Türkçe imzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 36 x 26 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“İstanbul Boğazı Hisarlar ”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 60 x 42 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Natürmort”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 58 x 52 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
FRUMET HANIM / AYŞE FRUMET TEKTAŞ (1912-1961)
“Natürmort”
İmzalı. 1944 tarihli. Ahşap üzeri yağlıboya.
Osmanlı ve Cumhuriyet tarihinin ilk kadın ressamlarından ve ilk Filarmoni Derneği kurucusu Frumet Hanım’ın koleksiyon değeri yüksek nadir çıkan yapıtlarındandır.
Ölçüler: 41 x 31 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ADNAN ÇOKER (1927-2022)
“Soyut Kompozisyon”
İmzalı (arkası) “A.Çoker” olarak. Ahşap üzeri yağlıboya. Eserin arkasında sanatçı tarafından imzalı Akademi’nin (M.S.Ü) sergi etiketi mevcuttur. Orijinal ahşap sergi çerçevesi içerisinde. Sanatçının sergi için özel olarak hazırladığı erken dönem yüksek kıymetteki eserlerinden.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa:129
Ölçüler: 77 x 122 cm.
1927 yılında İstanbul’da doğdu. Güzel Sanatlar Akademisi’nde Zeki Kocamemi Atölyesi’nde öğrenim gördü. Daha sonra Yüksek Resim Bölümü’nü bitirdi. 1955’e kadar desinatörlük ve kartograflık yaptı. 1955 yılında Avrupa Konkuru’nu kazanarak devlet bursuyla gittiği Paris’te Andre Lhote, Henri Goetz, Hayter ve Emilio Vedova atölyelerinde çalıştı. Boyanın lekesel değerlerine bağlı bir etkinlik düzeyinde başlattığı, daha sonra mekânsal bir illüzyon çerçevesinde yeni bir boyutla kişilikçi yönünü netleştirdiği soyut-minimal resimlerinde, yüzey-mekan, düzlem-espas gibi temel kavramları sorgular. 26 kişisel sergi açan sanatçı, Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde de sergilere katılmıştır. İstanbul Sanat Festivali Resim ve Heykel Sergisi'nde, 23. Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde resim dalında birincilik ödüllerini almıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT VAZO
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Eserlerin tüm yüzeyi kalemişi, kazıma (grave) ve kabartma (repoussé) tekniği ile “Osmanlı Rokokosu” üslubunda stilize floral tezyinatlı. İç yüzeyleri zengin altın vermeyli. Yüksek kaideli gövdeleri yanlardan çift kulplu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece estetik, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 17 x 13.5 cm.
Ağırlık: 688 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN V.MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LOKUMLUK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan V.Mehmed Reşad Han (1909-1918) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda kazıma/grave ve kalemişi tekniği kullanılarak dekore edilmiş müstesna eser yüksek platform kaideli ve geniş hazneli olarak tasarlanmış. Taşıma kuplu, kulbu aplike kuş figürleri ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmesi zor koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 20 x 26 x 20 cm.
Ağırlık: 514 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI ALTIN VERMEYLİ GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. İç yüzeyleri yoğun altın vermeyli iki adet kaşıklık, bir adet kapaklı tatlılık ve altı adet kaşıktan müteşekkil tam takım. Tüm yüzeyleri kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile stilize floral ve geometrik dekorlu. Kubbesel kapağı altın vermeyli zarif bir tutamak ile neticelendirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ihtişamlı görüntüsü ile dikkat çeken koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tatlılık yükseklik: 19 cm.
Kaşıklık yükseklik: 13 cm. (her biri)
Ağırlık: 1.315 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “ROKOKO” TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Yüksek kenarlı olarak tasarlanmış tepsi kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu, merkezi mimari peyzaj çalışmalı. Çift kulplu, masif kulplar floral unsurlar ile oluşturulmuş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, kalem işçiliği ile dikkat çeken koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 30.5 x 51 cm.
Ağırlık: 1116 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış kupa formlu. Yalın gövdesi dilimli, stilize floral bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 12 x 13 cm.
Ağırlık: 668 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış kapaklı tatlılık ve kaşıklıktan oluşan takım kalemişi, kazıma (grave) ve kabartma (repoussé) tekniği ile stilize tezyinatlı. Altın vermeyli. Gövdeleri çevreleyen bantlar üzeri Osmanlı Saltanat Arması ve ay-yıldız motifleri ile bezeli. Kubbesel kapağı zarif bir floral tutamak ile neticelendirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın aykırı ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kaşıklık Ölçüsü: 11 x 11 cm.
Tatlılık Ölçüsü: 22 x 9 cm.
Ağırlık: 790 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AJURLU “ROKOKO” TEPSİ
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Oval yüksek kenarlı ve çift kulplu olarak tasarlanmış, ajurlu. Bordürü kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kumlama tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 30 x 46 cm.
Ağırlık: 735 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “ROKOKO” MÜCEVHER KUTUSU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Aykırı formda 3 ayaklı olarak tasarlanmış eser Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu. Düz dipli, bombe kapaklı ve şişkin gövdeli, kilit mekanizmalı. Tüm yüzeyi zengin repoussé (kabartma) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Madalyonlar içerisi Osmanlı topraklarından peyzaj tasvirleri ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı çeyiz kültürünün önemli bir unsuru olan mücevher kutularının seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 14 x 16 cm.
Ağırlık: 384 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ GÜLABDAN
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Müstesna eser dairesel basık tabanlı, armudi şişkin gövdeli ve dar uzun boyunlu olarak tasarlanmış, kabartma (repoussé) ve kazıma (grave) tekniği ile “Osmanlı Rokokosu” üslubunda stilize floral motiflerle bezenmiş. Vidalı iki parçadan müteşekkil, tepesi “mercan” ile neticelendirilmiş. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece estetik ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 23 x 8.5 cm
Ağırlık: 240 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN I.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “ROKOKO” TEPSİ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan I.Abdülhamid Han (1774-1789) tuğralı. Oval formda tasarlanmış müstesna tepsi kalemişi, kazıma (grave) ve kabartma (repoussé) tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın dönem olarak dikkat çekici ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 44.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 29 cm.
Ağırlık: 382 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SULTANİ MEKTUP TEPSİSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Sultani mektup tepsisi olarak tasarlanmış müstesna eser aznavur (guilloché) işçiliği ile zarif dekorlu. Merkezi kazıma (grave) tekniği ile oluşturulmuş inisiyalli bir madalyon ile, kenarları ise kazıma (grave) işçiliği ile oluşturulmuş motiflerle bezeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, son derece nadir tesadüf edilen, yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 18.5 x 25 cm.
Ağırlık: 490 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ ÇAMÇAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Aznavur (guilloché) işçiliği ile zengin dekorlu. Zarif kulbu kuş figürü aplikeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönden dikkat çekici koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 15 cm.
Ağırlık: 122 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ TATLI KAŞIĞI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, 6 adetten oluşan takım zor tesadüf edilen noktalı aznavur (guilloché) tekniği ile dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Orijinal deri muhafazası içerisinde. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 15.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 193 gr.
Share
Ask a question
Ask a question