• Cancel
    Filter
Filter

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 26

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.

Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.

  • Category: Gümüş
Lot: 9 » Gümüş

DÜNYANIN EN KÖKLÜ VE PRESTİJLİ MARKASI KABUL EDİLEN KRALİYET KUYUMCUSU “MELLERIO MELLER” İMZALI (ALTIN KUŞAKLI) GÜMÜŞ TABAKA

19.Yüzyıl sonu. Fransız. Gümüş ve altın. Mellerio Meller imzalı. İmalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Son derece estetik ve zarif şekilde tasarlanmış müstesna eserin gümüş kasası altından geniş yalın bir kuşak ile çevrili. 1613 yılında Medici Hanedanlığı üyesi Fransa Kraliçesi Marie de Medici’nin desteği ile kurulmuş dünyanın en köklü ve prestijli kuyumculuk firmalarının başında gelen Mellerio, 17.Yüzyıldan itibaren Fransa, İtalya, İspanya, Hollanda Kral ve Kraliçelerinin hemen hemen tüm taç ve mücevherlerini tasarlamış ve üretmiştir. Mellerio imzası taşıyan eserler Kraliyet koleksiyonları ile Washington Smithsonian Enstitüsü gibi birçok müze koleksiyonunda mevcuttur. Altın madalya sahibi dünyanın en eski ve köklü mücevher firmasının imzasını taşıyan yüksek kıymette, ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.

Referans: Mellerio dits Meller; le Joaillier des Reines / Vincent Meylan

Referans: Eserin damgası “International Hallmarks on Silver” isimli kitabın 199.sayfasında yer almaktadır.

Ölçüler: 11 x 8 cm.
Ağırlık: 166 gr.

10 Ekim 1613'te Kraliçe Marie de Medici, İtalya'dan gelen Mellerio Ailesinin üyelerine kraliyet koruması gibi istisnai ayrıcalıklar verir ve bu kararname 16.Louis’ye kadar Fransa'nın tüm kralları tarafından yenilenir. Louis Philippe döneminde Mellerio, Kraliyet ailesinin resmi tedarikçisi olarak atanır. Mellerio, 1867’de Exposition universelle de Paris’de altın madalya ile onurlandırılır.  Mellerio ayrıca İtalya Kralının ve Hollanda Sarayı’nın da resmi tedarikçisidir. Mücevher tarihindeki ilk platin taç ise Mellerio tarafından İspanya Kraliçesi II.Isabel için yapılmıştır. Günümüzde Cristobal Balenciaga, Christian Dior, Marcel Rochas, Lancôme, Jean Patou gibi önemli markalar Mellerio ile iş birliği içendedir. Yılın en iyi futbolcusunu ödüllendiren "Fransa Ballon d'Or" ödülü, Coupe des Mousquetaires ve Roland Garros turnuvasının kupaları da Mellerio imzalıdır. “Cadran d'Or” ödülünün de sahibi Mellerio’nun kıymetli taş ve elmaslara uygulanan literatüre girmiş patentli "Mellerio Cut" diye isimlendirilen özel bir kesimi de mevcuttur. Kuruluşunun 400.yıldönümünde Vincent Meylan tarafından “Mellerio dits Meller: le Joaillier des Reines” isimli bir de kitap yazılmıştır.

Details
Lot: 73 » Gümüş

OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” ERMENİ İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI

19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Eski Türkçe ile “Van” ve Ermenice “Գխ” usta damgalı. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Merkezdeki madalyon içerisine görülmemiş üslupta kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak Sultan Abdülmecit tuğralı “Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye” arması tatbik edilmiş. Arka kapağına ise realist floral bir kompozisyon çalışılmış. Tabakanın içi altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.

Referans: Eserin damgaları "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72. sayfasında (şehir damgası) ve 102. sayfasında (usta damgası) yer almaktadır.

Ölçüler: 1.5 x 6 x 8 cm.
Ağırlık: 90 gr.

Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.

Details
Lot: 76 » Gümüş

Details
Lot: 80 » Gümüş

OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT GELİN NALINI

19.Yüzyıl ortası. Osmanlı. Gümüş. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, İzmir ibareli. (İzmir damga merkezi) Ahşap iskelet üzeri silme gümüş aplike takunyaların yüzeyi kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral motifler ile bezeli, kemerleri “Ay-Yıldız” motifli. Osmanlı Kültürü’nde önemli bir yer tutan “Gelin Hamamı”nda giyilen ikonik eserler, Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece nadir tesadüf edilen, yüksek kıymete sahip koleksiyonluk örnekleridir.

Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 115.sayfasında yer almaktadır.

Ölçüler: 5 x 22 x 6 cm.
Ağırlık: 751 gr.

Osmanlı döneminde düğün eğlencelerine pazartesi günü çeyizin güvey evine gönderilmesi ile başlanırdı. Çeyiz alayının önünde, kumaşlar, meyve ve çiçeklerle ağaç şeklinde süslenmiş nahıllar taşınırdı. Salı günü yapılan gelin hamamından sonra, çarşamba akşamı gelin evinin hareminde kına gecesi düzenlenirdi. Hamamların, Osmanlı Kültüründe önemli bir yer tutmasının en temel nedeni dini inançlar idi. Kur'an'a göre temizlik dindarlığın önemli değil, ‘asli’ bir parçasıydı ve bu mermer tapınaklar banyo, masaj ve sohbetten oluşan bir toplumsal yaşamın ortaya çıkmasını sağlıyordu. Kapalı kapılar ardında yaşamını sürdürmek zorunda olan Osmanlı kadınının sosyalleşebildiği tek yer burasıydı. Varlıklı kadınlar bile evlerinde özel hamamları bulunmasına rağmen, haftada en az bir kez mahalle hamamına giderlerdi. Hanımlar hamama tas, havlu, fırça, kına, sürme, bir kalıp Girit sabunu ve nalınlarıyla beraber ve hizmetkârlar eşliğinde gidilirdi.

Details
Lot: 86 » Gümüş

OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” İŞİ USTA DAMGALI SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI

19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise realist floral bir kompozisyon çalışılmış. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.

Ölçüler: 1.5 x 9 x 6 cm.
Ağırlık: 114 gr.

Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.

Details
Lot: 87 » Gümüş

RUS 19.YÜZYIL USTA DAMGALI SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI

19.Yüzyıl. Rus. Gümüş. 84 ve “PJS” usta damgalı. Savat işçiliği ile eserin ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise stilize floral motifler çalışılmış. Estetik ve işçilik yönü ile dikkat çeken koleksiyonluk bir örnektir.

Ölçüler: 1.5 x 10 x 7 cm.
Ağırlık: 165 gr.

Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.

Details
Lot: 89 » Gümüş

OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ HAMAYIL

19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Eserin ön yüzüne “Arma-i Osmaniye”, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.

Ölçüler: 6.5 x 8.5 cm.
Ağırlık: 171 gr.

Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.

Details
Lot: 90 » Gümüş

OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ HAMAYIL

19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.

Ölçüler: 6.5 x 8 cm.
Zincir Uzunluğu: 66 cm.
Ağırlık: 147 gr.

Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.

Details
previous
Go to Page: / 3
next