• Cancel
    Filter
Filter

KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 04

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

  • Category: Obje
Lot: 5 » Obje

OSMANLI EDİRNEKARİ SARAY İŞİ SULTANİ ÖZELLİKLERDE "TOPKAPI SARAYI İFTARİYE KAMERİYESİ" RESMEDİLMİŞ MÜZELİK HAT KUTUSU

"Sultan İbrahim "1640" dönemi sonrası."

Osmanlı. 17.Yüzyıl sonu / 18.Yüzyıl başı. Edirnekari. Sultani özelliklerde saray işi olan eserin kapak içine altın bezemeli “Topkapı Sarayı İftariye Kameriyesi ” resmedilmiş. Eserin dış yüzeyi altın ile Rokoko üslubunda, kapak içi ise çok renk tempura boya ve zengin altın ile tezyinli. Kapak içi fevkalade kondisyonda.

Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında bulunan yüksek kıymette eşsiz bir koleksiyon parçasıdır.

Ölçüler: 19.5 x 10 x 33 cm.

Topkapı Sarayı İftariye Kameriyesi, Sofa-i Hümâyûn mermer terasının Sünnet Odası ile Bağdad Köşkü arasında kalan kısmına, 1640’da Sultan I. İbrahim tarafından yaptırılmıştır. Kameriye şeklinde olan bu köşkün özelliği tombaktan oluşudur. Dört sütunun taşıdığı bir tekne kubbe ile örtülüdür. Kameriye, çıkıntı yapan konumuyla mermerlikten ayrılmış, alttaki bahçelere ve kente, Haliç ve Galata’ya yönelik bir konuma getirilmiştir. Bu kameriyede Ramazan aylarında Sultan iftarı bekler, orucu burada açarmış. Bu nedenle İftariye adını almıştır. Yaz aylarına rastlayan bayram törenlerinde Sultan’ın Enderûnluların bayram tebriklerini burada kabul ettiği ve aşağı bahçede yapılan spor gösterilerini seyrettiği bilinmektedir.

Details
Lot: 9 » Obje

THERESE DUFRESNE BRONZ “RÖLYEF” MEKKE MADALYONU

Th. Dufresne imzalı. 1988 tarihli, BR Flor damgalı. Kallavi ebatlarda. Bronz. Latin ve arap harfleri ile “LA MECQUE / MEKKE” ibareli. Rölyef/kabartma olarak eserin ön yüzüne muazzam bir kompozisyon, diğer yüzüne
ise olağanüstü bir Kâbe ve tavaf görüntüsü resmedilmiştir.

Harika patineye sahip, fevkalade kondisyonda. Üst seviye görsellikte ve sanat kalitesinde koleksiyonluk eserdir.

Çap: 80 mm.
Ağırlık: 345 gr.

Fransız sanatçı Thérèse Dufresne 1937 yılında Madagaskar’da dünyaya gelmiştir. Paris’teki Uygulamalı Sanatlar Yüksek Okulu ve Ulusal Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda eğitim almıştır. Chauvenet’nin öğrencisi olan Dufresne resim, heykel ve madalyon sanatından eserler vermiş ve 1962 ile 1964 yılları arasında Casa Velasquez üyesi olmuştur. 1975 yılında Prix Renouveau de la Médaille almıştır. 1964’ten 2000’e kadar elli üzerinde madalyon üretmiştir, kültürel alanları konu alan madalyaları ile tanınır.

 

Details
Lot: 10 » Obje

THERESE DUFRESNE BRONZ “RÖLYEF” İSLAMİK MADALYON

Th. Dufresne imzalı. 1983 tarihli, Bronze damgalı. Kallavi ebatlarda. Rölyef/kabartma olarak eserin her iki yüzüne de mimari unsurlar taşıyan hat sanatı ve İslami motifler ile güçlendirilmiş olağanüstü kompozisyonlar resmedilmiştir.

Harika patineye sahip, fevkalade kondisyonda. Üst seviye görsellikte ve sanat kalitesinde koleksiyonluk eserdir.

Çap: 70 mm.
Ağırlık: 259 gr.

Fransız sanatçı Thérèse Dufresne 1937 yılında Madagaskar’da dünyaya gelmiştir. Paris’teki Uygulamalı Sanatlar Yüksek Okulu ve Ulusal Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda eğitim almıştır. Chauvenet’nin öğrencisi olan Dufresne resim, heykel ve madalyon sanatından eserler vermiş ve 1962 ile 1964 yılları arasında Casa Velasquez üyesi olmuştur. 1975 yılında Prix Renouveau de la Médaille almıştır. 1964’ten 2000’e kadar elli üzerinde madalyon üretmiştir, kültürel alanları konu alan madalyaları ile tanınır.

 

Details
Lot: 18 » Obje

JACOP PETIT SULTAN FİGÜRÜ / TISANIERE

19. Yüzyıl. Fransız. Jacop Petit imzalı. (JP) Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 115’de mevcuttur. Turquerie akımının güzel örneklerinden, Osmanlı Pazarı için özel imalat. Tisaniere özellikli. Dikdörtgen platform üzerinde oturan sultan tasviri dönem kıyafetleri ve aksesuarları ile son derece estetik ve yüksek sanat kalitesi ile çalışılmıştır. Altın yaldız ile dekorlanmış ve yer yer farklı renkler ile konturlenmiş eserin nargile hortumu eksiktir, haliyle. Türünün koleksiyonluk örneğidir.

1830 senesinde Sevres fabrikasından ayrılan bazı sanatkârların bir araya gelerek Paris’de kurdukları “Jacop Petit” isminin baş harfleri olan “J.P” isimli atölyedir. Benjamin Jacop ile Aaron Smoll’ün başında bulundukları müessese üslup itibariyle kısmen Sevres’e tabi kalmıştır. Bir zaman sonra kapanan atölye bu müddet zarfında imal ettiği eserlerin mühim bir kısmını bilhassa Türkiye için hazırlamıştır. Kaynaklarda “Fontaine Bleau” mavi renkli marka diye yazılı olan bu fabrikanın kullandığı “J.P” markası ile beraber ayrıca çifte meçe müşabih diğer bir markayı da kullandığı bilinmektedir. Bu fabrikanın Türkiye için hususi imal ettiği eserler bilhassa vazolar, çiçeklikler, kupa, bonboniere ve Osmanlı figürlü biblolardır.


Yükseklik: 14 cm.

Details
Lot: 51 » Obje

SULTAN ABDÜLAZİZ HAN LONDRA SEYAHATİ HATIRA MADALYONU

"ABDULAZIZ OTHOMANORUM IMPERATOR LONDINIUM INVISIT MDCCCLXVII"

19.Yüzyıl. Sultan Abdülaziz Han tasvirli. Sultanın Londra seyahati anısına yaptırılmıştır. Kallavi ebatlarda. Sultan Abdülaziz, 1867 yılında Avrupa seyahatine çıkan ilk Sultan olarak Osmanlı tarihine geçmiştir. Sultan Abdülaziz'in Avrupa seyahatinin İngiltere durağında, Sultan Abdülaziz’in onuruna Londra Şehri Belediyesi tarafından verilen ziyafet vesilesiyle yaptırılan bu hatıra Madalyonu takdim edilmiştir.

Bugüne kadar görülmemiş orijinal gümüş kaplama örnek olup muhtemelen Sultan ve yakın çevresi için yapılmıştır. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.

Çap: 75 mm.

Provenans: Kocabaş Koleksiyonu’na aittir.

Madalyonun ön yüzünde Sultan Abdülaziz’in bir portresi, Osmanlı İmparatoru Abdülaziz ve Londra Ziyareti yazıları görülmekte, arka yüzde ise Solda St. Paul kathedrali önünde ayakta duran ve Londra Şehrini temsil eden batılı bir kadın figür, sağda Sultan Ahmet Camii’nin önünde ayakta duran Oryantalist bir kadın figürünün elini çift eli ile sıkmakta, tokalaşmaktadır. Oryantalist kadın figürü bir eli ile tokalaşırken sanki diğer sol eli ile peçesini açar gibidir. İki figürün arasında City of London armasını temsil eden bir kalkan ve üzerinde de “WELCOME”- Hoşgeldiniz yazmaktadır. Londra ziyareti anısına bastırılan bu madalyon önemli bir görsel belgedir.

Details
Lot: 58 » Obje

RIZA TEVFİK PAŞA’YA HEDİYE EDİLMİŞ GÜMÜŞ SİGARA TABAKASI

İngiliz imalat, garanti ve ayar damgalı. Kapağı kazıma/grave tekniği ile “London July 1909 ibareli”. Paşaya 1909’da İngiliz Parlamentosu’nun davetlisi olarak Talat Paşa ile gittiği Londra
seyahatinde gerçekleşen mebuslar toplantısında İngilizler tarafından anı olarak hediye edilmiş.

Yalın işçilikli, iç yüzeyi sıvama altın vermeyli, fevkalade kondisyonda. Tarihi kıymeti ve belgesel özelliği olan koleksiyonluk eserdir.

II.Meşrutiyet devri şairi, edebiyatçı, felsefeci ve politikacı olan Rıza Tevfik Bölükbaşı tıp eğitimi görmüş, Osmanlı döneminde milletvekilliği ve Millî Eğitim Bakanlığı yapmıştır. Sevr Antlaşması’nı imzalayan Osmanlı delegesi olması sebebiyle Yüzellilikler arasında yer almış ve uzun yıllar sürgünde yaşamıştır.

Ölçüler: 8 x 11 cm.
Ağırlık: 130 gr.

Details
Lot: 74 » Obje

OSMANLI ERKEN DÖNEM “RUFAİ” İKİ ADET ZİKİR ŞİŞİ

18.Yüzyıl. Osmanlı. Rifa'i raatheeb ritüelinde, zikir sırasında bazı zamanlarda “Burhan” olarak adlandırılan kerametler gerçekleşir. Zikri yöneten şeyh tarafından bazı tarikat üyelerinin vücutlarına demir zikir şişleri batırılır. Müritler bu şişleri tutarak zikretmeye devam ederken Allah izin vermedikçe hiçbir şeyin insanlara zarar veremeyeceğini göstermek ve inkârcıları hidayete erdirmeyi amaçlarlar. Türünün erken dönem ve son derece aykırı örnekleri olan şişler Tekke Sanatı’nın müzelik örnekleridir.

Rivayete göre Seyyid Ahmed er Rüfâi, Muhammed peygamberin elini öpünce, müritleri de bu nimetten istifade etmek istemişler, ancak bu durum gerçekleşmeyince üzülmüşler ve ellerine geçirdikleri tahta parçası, bıçak ve demirle vücutlarına vurmaya başlamışlar. Bir kısmı da ateşle vücudunu dağlamaya çalışmış. Şeyh çadıra girince bu durumu görünce hayret etmiş. Bunun üzerine şöyle dua etmiş; “ Ya Rab, tarikatıma girenlere, bu sırrı bahşeyle!”

 

Uzunluk: 53 cm. / 50 cm.

Details
Lot: 76 » Obje

OSMANLI EDİRNEKARİ RÛMÎ TAC-I MUHAMMED

17.Yüzyıl. Osmanlı Sanatkârları’nın tasarım gücünü gözler önüne seren “Minber Tacı” olarak “Rûmî Üslubu”nda imal edilmiş “Edirnekari” şaheser. Merkezinde “Sikke-i Şerife” içinde celi sülüs müsenna hat (aynalı yazı) ile tatbik edilmiş “Muhammed” lafzı yer almaktadır.

En güzel örneklerine Sultan III.Murad Han döneminde rastladığımız, ahşap ve hat sanatının harmanlanarak birlikte yorumlandığı eserin tüm vücudu ve çerçevesi müsenna düz ve kanatlı rûmî kollar ile tezyin edilmiş, alt ve üst etekler ise iri tepelik rûmîlerle neticelendirilerek sıvama altın ile yaldızlanmıştır.

Erken devir Osmanlı Ahşap Sanatı’nın üslup ve kompozisyon açısından bir tasarım harikası olarak imal edilmiş, dönem kondisyonunda ve fevkalade nadirlikte, ele geçmez müzelik örneğidir.

Ölçüler: 67 x 50 cm

Eserin tasarımsal bütününü oluşturan Rumi Üslubu döneminde Topkapı Sarayı Nakışhânesi’nde, Osmanlı bezeme sanatlarının iki ayrı üslûbunu temsil eden Bölük-i Acemân ve Bölük-i Rûmiyân adlı iki
ayrı sanatkâr topluluğuna dayanmaktadır. Söz konusu bezeme üslûbuna verilen rûmî adı, vaktiyle Saray Nakışhânesi’ndeki Rûmiyân Bölüğü’nün icra ettiği işleri ifade etmek için kullanılmıştır.

Ahşap işçiliğinin üslup ve teknik açıdan en güzel ve görkemli örnekleri bu eserde olduğu gibi 16. ve 17.Yüzyıl eserlerde görülmektedir. Eseri ahşap işçiliği olarak incelediğimizde, erken devir en güzel örneklerini minberlerde gördüğümüz ahşap malzemenin üzerine çizilen motiflerin aralarının boşaltılmasıyla yapılan teknik olan ajur işçiliğinin, kesme (dekupe) oymacılığı sanatı ile eserde hayata geçtiğini görmekteyiz.
Eserde, ön plana çıkan ana tema Sikke-i Şerife içinde yer alan müsenna hattı ile uygulanmış “Muhammed” lafzıdır. Türk Hat Sanatına resimsel bir yaklaşım olan müsennâ /aynalı yazıda Türk hattatlarının muazzam eserler meydana getirdikleri ve âdeta yazı ile resim ve grafik sanatını birleştirdikleri görülür. Anadolu’da Selçuklular ile gelişip kendine özgü karakteristik bir niteliğe ulaşmış olan ahşap sanatı, Osmanlıda zengin örneklerle yaygınlaşarak kullanılmış ve bu eserde olduğu gibi en üst seviyeye çıkarak “göze hitap eden güzellik, ruha hitap eden derinlik” kavramına layık zirve sanat eseri olarak karşımıza çıkmıştır. Doğaya karşı zayıf düşen ahşap eserlerin çoğu ne yazık ki günümüze kadar ulaşamamıştır, eser bu sebeple ayrıca önem ve kıymet arz etmektedir.

Benzer örnekleri Bursa Ulu Camii, Birgi Ulu Camii ve Eminönü Yeni Camii minberlerinde bulunan tacın şüphesiz görsel ve tasarımsal olarak en yakın örneği bu eserle aynı dönemde yapılan, aynı üslup
(rumi) ve istife(müsenna) sahip Ayasofya Müzesi’ndeki minber tacıdır.

Provenans: KOCABAŞ Koleksiyonu

Details
Lot: 79 » Obje

OSMANLI 18.YÜZYIL MİHRAP ŞAMDANI

Osmanlı 18.Yüzyıl. Dini ve tasavvufi açıdan önemli anlamlara sahip eser, dövme ve döküm tekniği ile imal edilmiştir. Kazıma/grave tekniği ile dekorlu kaide, boyun ve mumluk olmak üzere üç parçadan müteşekkildir.

Eserin yuvarlak geniş çaplı kaidesi çan şeklinde olup, yayvan dipli ve aşağıdan yukarıya doğru daralan iç bükey konik gövdelidir. Türk Maden Sanatı’nın önemli örneklerinden olan şamdanlar soyut olan
tanrının somut olarak ifade şekli ile bilginin açığa çıkışını ve manevi aydınlanmayı sembolize eder, hem tanrının nuru olan kutsal ışığı yaymakta, hem de sahipleri için güç ve statü göstergesi olmaktadırlar. Berât niteliğine sahip, havan tipi, fevkalade kondisyonda müzelik eserdir.

Provenans: KOCABAŞ Koleksiyonu

Yükseklik: 75 cm.

Details
Lot: 86 » Obje

MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)

Ketebeli, Hicri 1343 tarihli. Mustafa Halim Özyazıcı terekesinden çıkmış daire formunda istif mühür çalışması.

Dîvân-ı Hümâyûn Kalemi’nin hulefâlarından, Matbaa-i Askeriye hattatlığı, Evkaf-ı Hümâyûn Matbaası hattatlığı ve Devlet Matbaası hattatlığı da yapan büyük ustanın kıymetli ve nadir ele geçen koleksiyonluk eseridir.

 

Çap: 7.5 cm.

Details
Lot: 87 » Obje

MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)

Ketebeli. Mustafa Halim Özyazıcı terekesinden çıkmış daire formunda, merkezi ayyıldız motifli istif mühür çalışması.

Dîvân-ı Hümâyûn Kalemi’nin hulefâlarından, Matbaa-i Askeriye hattatlığı, Evkaf-ı Hümâyûn Matbaası hattatlığı ve Devlet Matbaası hattatlığı da yapan büyük ustanın kıymetli ve nadir ele geçen koleksiyonluk eseridir.

 

Çap: 8 cm.

Details
Lot: 88 » Obje

OSMANLI SULTAN III.SELİM HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT

18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Sultan III.Selim Han (1789-1807) tuğralı. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan kol diviti.

Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, altın vermeyli, kazıma/kalemişi tekniği ile stilize bitkisel desenli. Hokka kapağı menteşeli, kalemdan kapağı zincir askılıklı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın dönemi itibari ile koleksiyonluk bir örneğidir.


Uzunluk: 21.5 cm.
Ağırlık: 240 gr.

Details
previous
Go to Page: / 5
next