• Cancel
    Filter
Filter

KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 04

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

  • Category: Obje
Lot: 145 » Obje

EDMOND LACHENAL İMZALI ART-NOUVEAU PORSELEN VAZO

İmzalı, model numaralı. Fransız. Art-Nouveau. Louvre ve Metropolitan Müzesi koleksiyonlarında eserleri bulunan, 1855-1948 yılları arasında yaşamış ve 1900 yılında Art-Nouveau stilini benimsemiş seramik sanatçısı Edmond Lachenal tarafından rölyef çalışmalı pastel yeşili zemini mavi, beyaz ve sarı renk stilize floral motiflerle bezeli olarak tasarlanmıştır.

Fevkalade kondisyonda. Art-nouveau Sanat Akımı’nın tüm karakteristik özelliklerine sahip, yüksek kıymette, ele geçmesi zor müzelik bir örneğidir.

Fransız sanatçı Edmond Lachenal 1855’te Paris’te doğdu. 12 yaşında yerel bir çömlekçinin yanında çıraklık yapmaya başladı, 3 sene sonra seramik sanatçısı Théodore Deck’in atölyesine girdi. 1880’lerde bağımsız bir seramik sanatçısı olarak Paris Salon’larında eserlerini sergiledi. 1889’da Paris’te düzenlenen Exposition Universelle’de (Dünya Fuarı) altın madalyaya layık görülüp bir vazosu Musée des Arts Décoratifs’in (Dekoratif Sanatlar Müzesi) kalıcı koleksiyonu için satın alınmıştır. 1900’den sonra Art Nouveau üslubunda eserler üretmeye başlayan Lachenal bu akımın önemli temsilcilerindendir. Dönemindeki sanatçıların aksine mat sır yerine seramiklerin yüzeyini matlaştırmak için hydrofluoric asit kullanmıştır. Eserleri bugün Paris Louvre ve New York Metropolitan Müzesi’nin Art-Nouveau seramik koleksiyonlarında yer almaktadır. Art-Nouveau, zarif dekoratif süslemelerin ön plana çıktığı, kıvrımların ve bitkisel desenlerin sıklıkla kullanıldığı bir sanat akımıdır. Köklerinin Britanya merkezli Arts&Crafts hareketine dek gittiği söylenebilir. Avrupa ve Amerika’yı etkilemiştir. 19.Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyıl başında etkili olmuş bu akım ülkemizde “1900 Sanatı” ya da “Yeni Sanat” adlarıyla anılmakla birlikte birçok Avrupa ülkesinde bölgesel olarak değişik adlarla anılmış, adlara uygun olarak ta uygulamaların niteliklerinde değişiklikler görülmüştür. Art-Nouveau ismi ise 1896 yılında Paris’te açılmış olan dekoratif mobilya ve aksesuar satan bir mağazadan gelmektedir. Devlet salonuna kabul edilmeyen sanatçıların da bu tür eşyaların alım satımıyla ilgilenmeye başlamasıyla akım güçlenmiş ve anti-akademik bir nitelik kazanmıştır. Art-Nouveau zamanla klasizmi reddetmiştir. Bu toplumsal değişimi de yansıtan bir durumdur.

Yükseklik: 27 cm.

Details
Lot: 149 » Obje

BOHEM NARGİLE ŞİŞESİ

19.Yüzyıl. Bohemya mamulâtı. Osmanlı Pazarı için özel imalat. Osmanlı İmparatorluğunun üst düzey yaşamı içinde oldukça popüler olan, Türk beğenisine uygun olarak yapılan ve “Türk Camı” diye adlandırılan Bohem Cam Sanatı’nın kızıl pembe renkte, klasik Bohem üslubunda kesme işçiliği ile dekorlu, Rokoko üslubunda tezyinatlı, yoğun altın bezemeler ile zenginleştirilmiş koleksiyonluk bir örneğidir.

Bohemya Camcılığı, 17.Yüzyılda Avrupa’da gerçek bir sanat haline gelse de 18.Yüzyıl başlarında öylesine boyutlara ulaşmıştır ki çok sayıda sanatçı, ressam, gravürcü ve cam ustalarının varlığı ile Hindistan’dan Güney Amerika’ya kadar hemen her yere Bohemya camları ihraç edilmeye başlanmıştır. Belgelere göre o dönem Avrupa’nın 12 büyük şehriyle, limanında 38 adet “Bohemya Evi” açılmıştır. Baltimore, Beyrut. Kahire, Mexico City, New York ve hatta İzmir’de satış merkezleri bulunmaktaydı. Kısacası, Bohemya’lı camcılar dünyayı değişik bir ürün kimliğiyle, “camla” fethetmişlerdir. Bohemya camları, olağanüstü tekniği nedeniyle, pazar olarak daima en üst düzeydeki kesime hitap etmiştir. 1850’li yıllarda inşaatı tamamlanmış olan Dolmabahçe Sarayı’nda, Topkapı Sarayı Avrupa Camları bölümünde ve diğer Osmanlı Saray koleksiyonlarında çok miktarda Bohemya camı bulunmaktadır.


Yükseklik: 29 cm.

Details
Lot: 154 » Obje

İSMAİL HAKKI OYGAR (1907-1975)

“Abstract Seramik Tabak”

İmzalı. 1956 tarihli. Soyut, figüratif. Seramikten mamul. Eser, kadife zeminli yüzeye sahip çerçeveye uygulanarak duvarda sergileme imkânı yaratılmış.

Füreyya Koral, Sadi Diren, Nasip İyem, Atilla Galatalı ve Jale Yılmabaşar gibi birçok önemli sanatçımızın hocası olan Çağdaş Türk Seramik Sanatı”nın Avrupa’ya açılmasına ve uluslararası boyutlara taşınmasına öncülük eden hocaların hocası kıymetli sanatçımızın ele geçen nadir çalışmalarından olup koleksiyonluk bir eseridir.

Eser çap: 26 cm.
Çerçeveli ölçü: 42x42 cm.

Sanayi-i Nefise Mektebi resim ve heykel bölümlerinde öğretim gördü. Mezuniyetiyle birlikte Paris’e gitti. Paris Dekoratif Sanatlar Okulu’nda “İç Mimari ve Dekorasyon” ile Arts et Matiers’de “Seramik ve Cam Hamuru” üzerine eğitim çalışmaları yaptı. Nişanlısı Hale Asaf ile birlikte özel akademi olan Grande Chaumiére'ye devam etti. 1928 yılında ilk seramik sergisini Paris Expose á la Nationale'de açtı. Aynı yıl yurda döndü. Döner dönmez Akademi’de Weber’in öğretmen yardımcılığı görevine atandı. Tezyini Sanatlar Bölümü’nün “Seramik Atölyesi”ni  kurmakla görevlendirildi. Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği’nin kurucuları arasında yer aldı.  Birinci İzmir Enternasyonal Sanat Fuarı’nın sanat müşavirliği görevini aldı. Sanatçı 1937 yılından itibaren on üç yıl boyunca Etibank’ta müşavir dekoratör olarak görev yaptı.  1962 yılında Prag'da açılan Uluslararası Çağdaş Seramik Sergisi'nde Türkiye Sergi Komiseri ve Uluslararası Seramik Akademisi II. Kongresi Türkiye Temsilcisi olan Oygar, 1963 yılında da Venedik'te III. Türk Sanatı Kongresi sırasında Tarihi Türk Sanatı ve Çağdaş Türk Seramik Sanatı Sergilerini düzenledi. 1967 yılında Uluslararası Seramik Akademisi geleneksel sergisinin ve genel kurulunun İstanbul'da Güzel Sanatlar Akademisi'nde yapılmasına da öncülük eden Oygar, bu kurula üye kabul edilen ilk Türk seramik sanatçısıdır. Oygar'ın, bu sergide altın madalya kazandığı da bilinmektedir.

Details
Lot: 175 » Obje

YUNUS TONKUŞ (d.1954)

“Ex Oriente Lux, Vina & Artes - Edition: 17/100”

İmzalı. Sanatçı tarafından rölyef çalışmalı olarak 100 adet sınırlı sayıda üretilmiş 17 numaralı eser. “Ex Oriente Lux Vina & Artes” ibareli Bordeaux / Dourthe 1993 La Grande Cuvee Medoc (75 cl) şarabı.

Edition: 17/100

Yunus Tonkuş 1954’te Zile’de dünyaya gelmiştir. 1973-1977 yılları arasında Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Seramik Bölümü’nde ve 1975-1985 yılları arasında Stuttgart Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü’nde öğrenimini tamamlamıştır. Stuttgart Güzel Sanatlar Akademisi’nde bir sene ardından 1986-1991 yılları arasında Braunschweig Teknik Üniversitesi’nde öğretim üyeliği yapmıştır. Sanatçı bugüne kadar yaklaşık 30 kişisel sergi açmış ve ulusal ve uluslararası olmak üzere birçok karma sergide yer almıştır.

Yükseklik: 30.5 cm.

Details
Lot: 176 » Obje

THERESE DUFRESNE BRONZ “RÖLYEF” KUDÜS MADALYONU

Th. Dufresne imzalı. 1986 tarihli, Bronze damgalı. Latin harfleri ile “Jerusalem” ibareli. Kallavi ebatlarda.

Rölyef/kabartma olarak eserin ön yüzüne Küdüs’ün Rahmet Kapısı olarak da bilinen Altın Kapısı’ndan Mescid-i Aksa ve arkasında şehrin panaromik görüntüsü muazzam bir kompozisyon ile, diğer yüzüne ise şehrin Kudüs Tapınağı yönünden olağanüstü tasarlanmış manzarası resmedilmiştir.

Harika patineye sahip, fevkalade kondisyonda. Üst seviye görsellikte ve sanat kalitesinde koleksiyonluk eserdir.

Çap: 80 mm.
Ağırlık: 326 gr.

Fransız sanatçı Thérèse Dufresne 1937 yılında Madagaskar’da dünyaya gelmiştir. Paris’teki Uygulamalı Sanatlar Yüksek Okulu ve Ulusal Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda eğitim almıştır. Chauvenet’nin öğrencisi olan Dufresne resim, heykel ve madalyon sanatından eserler vermiş ve 1962 ile 1964 yılları arasında Casa Velasquez üyesi olmuştur. 1975 yılında Prix Renouveau de la Médaille almıştır. 1964’ten 2000’e kadar elli üzerinde madalyon üretmiştir, kültürel alanları konu alan madalyaları ile tanınır.

Details
previous
Go to Page: / 5
next