OSMANLI 19.YÜZYIL “SALTANAT ARMALI” CAMALTI LEVHA / HİCRİ 1315

19. Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1315 tarihli. Eski Türkçe “Abdullah” imzalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Sultan II.Abdülhamid Han’ın Osmanlı Devletini Düvel-i Muazzama’nın üyesi yapma çalışmalarının görsel bir ürünü olarak ortaya çıkan İmparatorluk Arması'nın camaltı tekniği ile altın yaldız, çok renk boya ve folyo kullanılarak imal edilmiş örneği. Armanın en üstünde devrin padişahı Sultan II.Abdülhamid Han’ın tuğrası yer almakta. Armada güneş halifeliği, ay padişahlığı, silahlar devlet gücünü, çiçekler sevgi ve muhabbeti, terazi adaleti, kitap hukuku ve Allahın kanunlarına bağlılığı en alttaki madalyalar ise başarılı kişilere verilen devlet nişanlarını ifade eder. Nişanların altında Eski Türkçe ile “Nişan-ı Âli İmtiyaz, Şefkat Nişan-ı Zişanı, Nişan-ı Âli Osmani ve Mecidi Nişan-ı Zişanı” yazmakta. Köşeleri çark-ı felek motifli. Haliyle. Döneminde uygulanmış altın varak çerçevesi içerisinde. Osmanlı Camaltı Sanatı’nın ele geçmesi zor gösterişli ve koleksiyonluk bir örneğidir.

Ölçüler: 64 x 47 cm.

Camaltı resim sanatı, toplumun kültürü ve gelenekleri doğrultusunda, onun inanç ve duygularına hitap eden, ağırlıklı olarak dini konuların ele alındığı bir halk sanatıdır. Eskiden halk, camaltı eserlerin afet, nazar ve hastalıklara karşı koruyucu güç olduğuna, şans, uğur ve bereket getirdiğine inanıyordu. Camaltı resim sanatı, cam arkasına çeşitli şekil ve renklerde uygulanan bir tekniktir. Cama resim yapmak, tuval ya da kâğıda resim yapmaktan çok daha farklıdır. Çünkü camın arkasına yapılan resim, cam çevrildikten sonra ters görünür. Bu nedenle sanatçı kompozisyonun bitmiş şeklini tasarlayıp resme tersten, sondan başlayıp tamamlamak zorundadır.