GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK (ISLAK İMZALI) ÖZEL PUL BLOĞU
Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından orijinal ıslak imzalı. 1.İzmir Sergisi sürşarjlı hatıra pulunun yer aldığı karton blok. Elde tasarlanmış, “Turkey, His Excellency Gaizi M.Kemal / Türkiye, Ekselansları Gazi M.Kemal” yazısı ve cetveller siyah mürekkep (el) ile uygulanmış. Merkezine 25 kuruşluk değerde Atatürk portreli gümüş şürşarjlı pul yerleştirilmiş. Pul, 1.İzmir Sergisi Açılışı münasebetiyle 11 puldan oluşan bir anma serisi olarak 09.09.1927 tarihinde tedavüle çıkarılmıştır. Fevkalade kondisyonda. Ekspertiz sertifikası ile birlikte. Emsaline rastlanılmamış, ele geçmez yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 25 x 15 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ YILDIZ PORSELEN ŞEKERLİK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1312 tarihli, Ay-yıldız imalat damgalı, Eski Türkçe “Osmanlı Toprağı” ibareli. Hanedan parçası. Sultan için Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu özel üretimi, altın yaldız ile “Sultan II.Abdülhamid Han” inisiyalli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Estetik formda tasarlanmış, çift kulplu. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekler, TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta mevcuttur. Emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, padişaha özel yapılmış olması sebebi ile büyük önem arz eden, yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 14 x 19 cm.
Türk çini sanatını canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid (1876-1909) tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Sultan II. Abdülhamid’in sanata olan ilgisi, Batı ülkelerini görüp yeni teknolojilerin ülkeye getirilme isteği, Anadolu'da yüzyıllar boyunca geliştirilmiş olan çini ve seramik sanatının yeniden canlandırılması düşüncesi, bu Fabrika’nın yapımında etkili olmuştur. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp, Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde, fabrika’nın orijinal amblemi olan ay-yıldız damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında, eserin hangi yılda üretildiği yazılıdır. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahttan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN ÇORBALIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. “A.Chavin, Constantinople” damgalı. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren müstesna eserin iç ve dış bordüründe ayrı ayrı altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyalleri yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk boyamalı, yoğun ve zengin altın yaldız bezeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damga örneği “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden izler” kitabının 120.sayfasında bulunmaktadır.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 13 x 29 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN TABAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren müstesna eserin iç bordüründe altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyali yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk boyamalı, altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 23 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “SADRAZAM MAHMUD NEDİM PAŞA” İÇİN ÖZEL YAPILMIŞ PORSELEN TABAK KOLEKSİYONU
19.Yüzyıl. Fransız. “Emile Bourgeois” imalat damgalı, ressam “Hermann Voigt” imzalı. 3 adet. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) dönemi. Sadrazam Mahmut Nedim Paşa (1818-1883) için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, altın ile Mahmut Nedim Paşa “M.N” inisiyalli. Eserlerin merkezine sanatçı “Hermann Voigt” tarafından (el çizimi) yağlıboya peyzajlar çalışılmış, altın konturlü. Mahmud Nedim Paşa, Sultan Abdülaziz Han saltanatında sadrazamlık yapmış önemli bir Osmanlı devlet adamıdır. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmez yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 22 cm. (her biri)
OSMANLI 19.YÜZYIL “HIDİV İSMAİL PAŞA” SEDEFİ PORSELEN ZARF VE FİNCAN
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Saray işi. “Hıdiv İsmail Paşa” inisiyalli ve Hıdiv tacı dekorlu. Kavalalılar Hanedanı mensubu Mısır Valisi İsmail Paşa 1867’de Sultan Abdülaziz Han’dan aldığı fermanla Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk “Hıdiv”i olmuştur. Sedefi sırlı, beyaz çok ince porselenden mamul. Zarfı altın yaldız konturlü, stilize floral dekorlu. Ağız kısmı ve tabanı dilimli. Merkezindeki Hıdiv tacı ve inisiyal altın yaldız ile oluşturulmuş ve çok renk ile zenginleştirilmiş. Fincanı altın yaldız konturlü, stilize floral dekorlu, iç yüzeyi altın yaldız stilize sıralı geometrik dekorlu, dibi çiçek motifli. Hidiv Hanedanı’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, estetik harikası gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 7 x 5.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “ESER-İ İSTANBUL” SERAMİK TABAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe ile “Eser-i İstanbul” damgalı. Sultan Abdülmecid Han dönemi. (1845-1875) İstanbul işi. Çevresi ajurlu, yüzeyi hasır örme işçilikli, merkezinde münhani bir rozet bulunmakta. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, 19.Yüzyıl ortalarında 30 yıl gibi kısa bir süre imalat yapan atölyenin nadir tesadüf edilen kıymetli üretimlerinden.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 23 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL YILDIZ PORSELEN KAPAKLI SAHAN
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri “Sene 1312/12” tarihli ve Ay-yıldız imalat damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu üretimi. Eserin damga örneği “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 116’da mevcut olup diğer açıklamalar sayfa 63/69’da yer almaktadır. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sır altına limoni sarı renkte, çok renk fırça ile çalışılmış çiçek buketleri ile dekorlu ve altın yaldız bezemeli. Geniş ve çukur formlu, yüksek kapaklı, kenarları dilimli, altın yaldız konturlü. Kapak tutamağı repousse dalında yapraklı gonca gül formunda. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında bulunan Türk Porselen Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 14 x 25 cm.
Türk çini sanatını canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid (1876-1909) tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Sultan II. Abdülhamid’in sanata olan ilgisi, Batı ülkelerini görüp yeni teknolojilerin ülkeye getirilme isteği, Anadolu'da yüzyıllar boyunca geliştirilmiş olan çini ve seramik sanatının yeniden canlandırılması düşüncesi, bu Fabrika’nın yapımında etkili olmuştur. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp, Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde, fabrika’nın orijinal amblemi olan ay-yıldız damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında, eserin hangi yılda üretildiği yazılıdır. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
ÇİN 18.YÜZYIL OSMANLI SARAYI İÇİN YAPILMIŞ PORSELEN ZEMZEMLİK
18.Yüzyıl. Çin. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Sultani özelliklerde. Kallavi ebatta zemzem fincanı olarak tasarlanmış. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sıraltı kobalt renkte. Tüm zemine altın yaldız ile “Ay-Yıldız”lar ve “Kitabe”ler tatbik edilmiş, stilize floral unsurlarla zenginleştirilmiş. Bordüründe “Fatiha Suresi”, madalyonlar halinde tezyin edilmiş kitabeler içerisinde ise sırasıyla “İhlâs, Felâk ve Nâs Sureleri” yazılı. Altın yaldız bezemeli, silinmeler mevcut. Eserin tıpkı benzerleri Topkapı Sarayı Müzesi ve Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonları’nda yer almaktadır. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 5 x 8 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK ZEMZEM KÂSESİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Kütahya mamulatı, mavi-beyaz renklerde. Hicri 1253 tarihli. Merkezi Eski Türkçe ile “Sefa Geldin Hacı-1253” ibareli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Stilize motifli, yüksek kaideli. Primitif eğikliğe sahip. Kütahya Seramik Sanatı’nın ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 11 x 12 cm.
OSMANLI 16.YÜZYIL BAŞI “MAVİ-BEYAZ” İZNİK TABAK / c.1530
16.Yüzyıl başı. Osmanlı. İznik, 1530’lar. Masif, mavi-beyaz teknikli üzümlü tabak. Beyaz zemin üzerine sıraltı kobalt mavi renk tezyinli, turkuaz renk detaylı. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Merkezi üç üzüm salkımlı, asma yaprağı ve dallarından oluşan kompozisyona sahip. Kenar kısmı bordürlü, bordürü dalga motifli. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Çin Ming dönemi (15.Yüzyıl başı) tasarımlardan etkilenilerek imal edilmiş. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan, İznik Çini ve Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 31 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL BRONZ SALTANAT ARMASI
"ARMA-İ OSMANÎ"
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Bronz, altın vermeyli, zemini abanoz. Osmanlı Devleti’ni Düvel-i Muazzama’nın üyesi yapma çalışmalarının görsel bir ürünü olarak ortaya çıkan İmparatorluk Arması’nın erken dönem örneklerinden. El oyma stilize kabartma floral motiflerle oluşturulmuş “Abanoz” zemine gömülmüş. Fevkalade kondisyonda. Emsaline rastlanılmamış, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Çap: 42 cm.
Abanoz eski çağlardan beri çok değerli sayılmıştır. Pek çok imparator ve kral abanozdan asalar yaptırmış, hatta zehirin etkisini giderdiğine inanarak abanozdan kadehler kullanmıştır. Tevrat'ta tarihi Sur kentindeki abanoz ticaretinden söz edilmektedir. Ayrıca Binbir Gece Masalları'nda anılan değerli mallardan biri de abanozdur.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “EDİRNEKÂRİ” SULTAN II.MAHMUD’UN OĞLU ŞEHZADE MEHMED’İN DOĞUMU İLE İLGİLİ HAKKAKZADE MUSTAFA HİLMİ EFENDİ KETEBELİ (VİLÂDETNAME) TARİH MANZUMESİ
"TARİH-İ ŞEHZADE-İ SULTAN MEHMET"
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Edirnekâri. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) dönemi. Saray Hattatı Hakkâkzade Mustafa Hilmi Efendi ketebeli. Şehzade Mehmed’in doğumu için yazılmış “Tarih-i Şehzade-i Sultan Mehmet”, Hilye-i Şerife formunda tasarlanmış. El çekme, stilize lalelerle tezyinli, tempera ve altın yaldız bezemeli. Taç bölümü ve merkezdeki metnin çevresi zerendud tekniği ile (altın ile) celi sülüs hatla “Tarih-i Şehzade-i Sultan Mehmet, İbn-i Sultan Mahmud Han-ı Adli el-Gazi el-Mücahit fî sebîlillah veffek Allahu Teâlâ fi …” yazılı. Müstesna eserin merkezinde ise ahşap üzerine yapıştırılmış aharlı ve nohudi kâğıt üzerine is mürekkebi ve nesih hatla şehzadenin doğumu için yazılan “Vilâdetname” yer almakta, satırların araları altın beynessütur ile bezenmiş. Vilâdetname’de “Sultan Mehemmeddir benam, Şehzade-i vala-nijad” beyitini takiben şehzadenin Kuran-ı Kerim’in nazil olduğu ayda doğduğu belirtilmektedir. Özel yapılmış çerçevesi içerisinde. Emsaline bugüne kadar rastlanılmamış, ele geçmez ve paha biçilmez müzelik eserdir.
Ölçüler: 100 x 40 cm.
Çerçeve Ölçüsü: 120 x 70 cm.
Viladetname; Şükür-ü sipah olsun sana eyvah-i bihayril murat / İhsanın daima müzdade bir cümle ibat / İnamı tamm bigüman dünyayı kıldı samdan şahen önce oldu yine halk cihan dilhuş / Ve mesruril fuad / Şahen sehi alem cenah mahmud-i han-ı daatkar sab eyledi / Anillah bir vakfı dilhavahut müracaat zirli ilahi müstean odur mülazi bi kesan her pisesi emaurl eman / Endişesi adli ile dahi şol rütbede Ruşen dil-i mati kalbi münceliyim fikri / Dakiki bir kılıter yahut eyler itimat ömrü hümayunu füzenede hüda hayrün / Ekdardan olan Masun olan ol saliki rahi reşad yani ona rabbil enam verdi yine bir mahi tam-ı sultani muhabbettir / Benam şehzade-i vala Nejat olmah de kuran nüzul etmişti bi şekkül zühul doğdu ham namı resul dilgan-ı cavi oldu küşat da serbeser mahisiyam-ı eyyam-i ilk oldu bi tamam / Lütf eyleyip ola yemam saimlari hep kıldı şaad / Salı günü nisbi nehat olmuş idi husudi var envarını etti nişan ol mahi pakizede Nihat bulsun o nüshet ettiğimiz dünden güne neşvu nema handan olsun daima / hak ömrüne ede Nejat şakirdeki bu tesbihi tam adlidan oldu meh gibi nur-i Muhammed müstefat / Hamdenali li rabbil alemin Ahmedu beda sebis savimin levh felahun alel felal ayneki nisri habibi teala cümle fihi kebhedu ve sema mühemma lizake velihidi bi kasdi ellezi fihi yevmedi fehümrehül hallagu örmen mutevellen meal ihveten ebrari fihi müserretin feyerrehu bi maliki sülbü Mahmuden sevegna mücemmin ve emrün mühennedü ve tansidür emali fihi lifaklihe gayril devleti meyyedü dainnete ya vessafü fethü lehü hayrin feinne zikrihi leyse yen fedü feshane anil ekdar / İyyahü bütün vesellemahül velev azimül müemmet cedü veha ena şakirün kelimü dü aleykim fesellu minküm nazraten teferrücüdü vechi bi tarihin itmame teammeten semen nesli Mahmud edae muheme.
Hakkakzade lakabı ile meşhur olan Mustafa Hilmi Efendi, sülüs ve nesihi Laz Ömer lakabı ile tanınan Ömer Vasfi Efendi’den öğrenmiştir. 1819 da Fatih’de Nakşıdil Valide Sultan, daha sonra Sultan Mahmut Türbesi civarındaki Bezmialem Valide Sultan Mektebi’nde hoca idi. Habib Efendi “Hat ve Hattatan” kitabında Hakkakzade Mustafa Hilmi’nin Sultan Mahmut’un iltifatına mazhar olduğunu, onun emri ile 3 kuran yazdığını ve Saray Hattatı olduğunu belirtmektedir. 1851 tarihinde vefat eden önemli hattat Taksim civarındaki Ayazpaşa Kabristanına gömülmüştür. Millet Kütüphanesinde yer alan Mizan’ül Hat adlı yazma eseri çok meşhurdur.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “GERGEDAN BOYNUZU” KAHVEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Müstesna eser gergedan boynuzundan üst seviye işçilik ile son derece estetik şekilde tasarlanılarak imal edilmiş. Halka dipli, şişkin gövdeli, yukarı doğru daralan formda, “S” kuplu, imbikli ve kubbesel kapaklı. Kapak tutamağı yapraklarla çevrili tomurcuk formunda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden. Ele geçmesi zor yüksek kıymette müzelik eserdir.
Ölçüler: 18 x 11 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “GERGEDAN BOYNUZU” ÇAMÇAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Müstesna eser gergedan boynuzundan üst seviye işçilik ile son derece estetik şekilde tasarlanılarak imal edilmiş. Platform kaideli, halka dipli, şişkin gövdeli. Kulbu realist yapraklı dal şeklinde tasarlanmış. Kulbu, kaidesi ve ağız çemberi bronz. Altın vermeyli, kalemişi stilize floral tezyinatlı. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden. Ele geçmesi zor yüksek kıymette müzelik eserdir.
Ölçüler: 8 x 17 cm.
AVUSTURYA 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” MİNELİ GÜMÜŞ MURASSA MASA SAATİ
19.Yüzyıl. Avusturya. Gümüş. Saray işi. İmalat damgalı. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Aynı sanatkarın elinden çıkmış benzer örneği Topkapı Sarayı Saat Koleksiyonu’nda yer almakta. Anıtsal mimari formda tasarlanmış, “Murassa” yarı değerli taşlarla bezenmiş ve “Rokoko” motiflerle tezyin edilmiş, çok renk mine işçiliği ile dekorlu, altın vermeyli. Üst merkezi ve gövde etrafında yer alan dört sütun asilzade figürleri ile neticelendirilmiş. Saat mekanizması “Bordier” imzalı. Beyaz mine kadranlı, Romen rakamlı. Kurma anahtarı ile birlikte. Haliyle. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin benzer örneği Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’na Envanter No: 53/249 ile kayıtlı olup “Topkapı Sarayı Saat Koleksiyonu” kitabının 132. ve 133. sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 22 x 11.5 cm.
Ağırlık: 723 gr. (Mekanizma dahil)
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN V.MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI “ZEKİYE SULTAN” İNİSİYALLİ GÜMÜŞ ISKATA TAKIMI
Osmanlı. Saray işi. Sultan V.Mehmed Reşad Han (1909-1918) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, 12 adetten oluşan tam takım. Hanedan parçası, Zekiye Sultan “Z” inisiyalli. Altın vermeyli. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış ve kazıma/grave, kalemişi ve kumlama tekniği kullanılarak dekore edilmiş eserlerin ağız çevresi ve tabanı ajurludur. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan menşeili, yüksek kıymette ele geçmesi zor koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 10 x 10 cm.
Ağırlık: 998 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI “MURASSA” GÜMÜŞ ÇİFT BAHRİYELİ KAŞIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış elmas, yakut ve safir taşlar ile zenginleştirilmiş, kazıma/grave tekniği ile tuğralı Osmanlı Saltanat Arması ve çapalı Bahriyeli Arması uygulanmış, altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının güzel örneklerinden. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ihtişamlı görüntüsü ile dikkat çeken, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 18 cm.
Ağırlık: 70 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL HIDİV “ZİYAFET-İ SENİYYE” KAŞIK STANDI
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Resmi ziyafetlerde (Ziyafet-i Seniyye) tercih edilen sofra aksesuarlarından. Tepe kısmında Hidivyal bir taç bulunmakta. Tatlı sunumunda kullanılan stand Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı 6 adet gümüş tatlı kaşığı ve gümüş kaplama kaşık standından oluşmakta. Tatlı kaşıklarının sap kısımları kuş figürleri ile zenginleştirilmiş. Alışılmışın dışında tasarımı ve zengin görselliği ile dikkat çeken, Hıdiv Hanedanı’na ait olması sebebi ile de ayrıca önem arz eden nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 21 x 17 cm.
Kaşık Uzunluğu: 14 cm.
Ağırlık: 667 gr.
Hıdiv ünvanı, Sultan Abdülaziz zamanında Mısır valilerine verilen ünvandır. Sadrazam hakkında da, hürmet ifadesi olarak kullanılırdı. Hıdiv; Arapça'da büyük vezir, baş vezir, hakim demektir. Mısır valileri, sadaret pâyesini haiz oldukları için, bu unvan verilmiştir. Mısır Hıdivleri protokolde şeyhülislam ve sadrazam ile aynı derecede idi. Aynı toplantıda bulundukları zaman sadrazam ve şeyhülislamdan sonra hıdiv yer alırdı. Hıdiv ünvanı ilk olarak 8 Haziran 1867 yılında Sultan Abdülaziz tarafından, Büyük Fuad Paşa'nın isteği üzerine Kavalalı Mehmed Ali Paşa'nın torunu İsmail Paşa'ya verilmiştir. Mısır vâlileri, İsmâil Paşanın Sultan Abdülazîz Handan aldığı fermâna dayanarak, 1914'e kadar bu ünvânı taşıdılar. Mısır hıdivleri; İsmâil Paşa ile oğlu Tevfik Paşa ve torunu İkinci Abbâs Hilmi Paşa olmak üzere üç kişidir. Hıdiv ünvanı İngilizler tarafından, 19 Aralık 1914 yılında Osmanlılar'dan Mısır'ı almaları sonucunda kaldırılmıştır.
CONTE AMADEO PREZIOSI (1816-1882)
Kağıt üzeri suluboya.
Referans: E.Benezit / Cilt: 8 Sayfa: 488
Ölçüler: 23 x 18 cm.
CONTE AMADEO PREZIOSI (1816-1882)
Kağıt üzeri suluboya.
Referans: E.Benezit / Cilt: 8 Sayfa: 488
Ölçüler: 26 x 18 cm.
1816 yılında Malta’da doğdu. Erken yaşlardan itibaren sanata ilgi duydu. Malta'da çok takdir edilen bir ressam olan Giuseppe Hyzler tarafından eğitim gördü. Babası, Amedeo onun hukuk okumasını isterken, o daha çok sanat ve sanatla ilgileniyordu. Resim çalışmalarına École des Beaux-Arts'ta devam etti. İstanbul'a ayak bastığı 1851 yılından bu yana her geçen gün, sanatında olgunluğa erişen Amadeo Prezlosl, «Şark Giysileri» albümüyle Avrupa’da ün yapmıştı. Suluboya tabloları sanat çevrelerinde aranıyor, Şark manzaralarıyla dolu eserlerindeki üslup, hayranlık uyandırıyordu. Bu yüzden İstanbul’a gelen sanat tutkunları ve birçok elçiler, onunla dostluk kurmaktan haz duydular. ilk sergisini 1858’de Paris’te açtı. İkinci sergisi ise çok daha büyük anlam taşımaktadır. Çünkü, ancak milletlerarası sanat ustalığını kabul ettirmiş kişilerin eserlerinin sergilendiği Londra’daki Royal Academia’dan aldığı davet üzerine, 1863 yılında Londra’da bu akademinin salonlarında sergisini açtı. Günümüzde Louvre Müzesi Koleksiyonları arasında yer aldığı belirtilen «Şekerci Hacı Bekir» tablosuyla bu dükkânı ölümsüzleştiren Preziosi, günümüzde tüm Hacı Bekir kutuların» kapağındaki ressamdır.
CONTE AMADEO PREZIOSI (1816-1882)
Kağıt üzeri suluboya.
Referans: E.Benezit / Cilt: 8 Sayfa: 488
Ölçüler: 24 x 18 cm.
1816 yılında Malta’da doğdu. Erken yaşlardan itibaren sanata ilgi duydu. Malta'da çok takdir edilen bir ressam olan Giuseppe Hyzler tarafından eğitim gördü. Babası, Amedeo onun hukuk okumasını isterken, o daha çok sanat ve sanatla ilgileniyordu. Resim çalışmalarına École des Beaux-Arts'ta devam etti. İstanbul'a ayak bastığı 1851 yılından bu yana her geçen gün, sanatında olgunluğa erişen Amadeo Prezlosl, «Şark Giysileri» albümüyle Avrupa’da ün yapmıştı. Suluboya tabloları sanat çevrelerinde aranıyor, Şark manzaralarıyla dolu eserlerindeki üslup, hayranlık uyandırıyordu. Bu yüzden İstanbul’a gelen sanat tutkunları ve birçok elçiler, onunla dostluk kurmaktan haz duydular. ilk sergisini 1858’de Paris’te açtı. İkinci sergisi ise çok daha büyük anlam taşımaktadır. Çünkü, ancak milletlerarası sanat ustalığını kabul ettirmiş kişilerin eserlerinin sergilendiği Londra’daki Royal Academia’dan aldığı davet üzerine, 1863 yılında Londra’da bu akademinin salonlarında sergisini açtı. Günümüzde Louvre Müzesi Koleksiyonları arasında yer aldığı belirtilen «Şekerci Hacı Bekir» tablosuyla bu dükkânı ölümsüzleştiren Preziosi, günümüzde tüm Hacı Bekir kutuların» kapağındaki ressamdır.
L.MERCIERE (19.YÜZYIL)
“Osmanlı Berber Dükkânı”
İmzalı. Kağıt üzeri karışık teknik.
Ölçüler: 19 x 13 cm.
JOHN YEMPLE LEADER (19.YÜZYIL)
“Osmanlı Tiplemeler”
İmzalı. June 1825 tarihli. Kâğıt üzeri suluboya ve guaj boya. 8 adetten oluşan koleksiyon. Eserlerin alt ve arka kısmında tiplemelerin isimleri yer almakta.
Ölçüler: 52 x 70 cm.
TURQUERIE 19.YÜZYIL OSMANLI FİGÜR
19.Yüzyıl. Turquerie Sanat Akımı’nın estetik ve görsel yönü yüksek örneklerinden. Geleneksel kıyafetleri içinde sofada oturur vaziyette nargile içerken ve tespih çekerken tasvir edilmiş Sultan figürü, giysi ve aksesuarları ile detaylı şekilde keçe, kumaş ve sıkıştırılmış kâğıttan imal edilmiş, elle renklendirilmiş. 1721 yılında Osmanlı elçisi yirmisekiz Mehmed Çelebi’nin Paris’e gönderilmesi ile özellikle Fransa’da başlayan ve 18.Yüzyıl boyunca öteki Avrupa merkezlerine de yayılan Turquerie Sanat Akımı’nın ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 23 x 27 x 23 cm.