Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %10, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SALTANAT ALAMETİ” SARAY İŞİ “JOSEPH RAGANTI” İMZALI ALTIN VERMEYLİ BRONZ KONSOL SAAT
19.Yüzyıl. Fransız. Turquerie. Osmanlı Sarayı için özel imalat. Hanedan parçası, Prenses M. eski koleksiyonu. “Joseph Raganti, Paris” üretimi. Damgalı, seri numaralı. 1721 yılında Osmanlı elçisi yirmisekiz Mehmed Çelebi’nin Paris’e gönderilmesi ile özellikle Fransa’da başlayan ve öteki Avrupa merkezlerine de yayılan Turquerie Sanat Akımı’nın etkisi altında bronzdan son derece görsel ve estetik şekilde tasarlanılarak imal edilmiş. Sıvama altın vermeyli, beyaz mine kadranı Eski Türkçe rakamlı. Müstesna eser, hilallerle zenginleştirilmiş Osmanlı Mızıka-i Hümayun arması formunda müzik aletlerinden ve Osmanlı sancakları ve silahlarından oluşturulmuş asalet armaları ile dekorlu. Kurma anahtarı mevcut. Fevkalade kondisyonda. Hanedan kaynaklı olan eserin benzer örnekleri Saray Koleksiyonları’nda bulunmaktadır. Osmanlının asaletini ve kudretini tüm ihtişamıyla gözler önüne seren, yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Provenans: Prenses M. (eski) Koleksiyonu
Ölçüler: 60 x 40 x 14 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI MAKAM-I HÜMAYUN SÜMENİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Kallavi ebatlarda, Sultani özelliklerde. Üst seviye işçiliğe, görselliğe ve heybete sahip müstesna eser zengin altınyaldız bezemelidir. Ön yüze Sultan II.Abdülhamid Han’ın tuğrası, arka yüze ise ay-yıldız motifi çalışılmış ve dört kenarı tasarım harikası motifler ile çevrelenmiştir. Simetrik katlanışlı köşebentlerle süslü bordürü stilize floral bir su ile çevrilidir. Hanedanın yüksek zevkini gözler önüne seren, benzer örnekleri saray koleksiyonlarında bulunan, Sultana ait olması sebebiyle de ayrıca büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez müzelik şaheserdir.
Ölçüler: 45 x 70 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN'A AİT MÜZELİK KRİSTAL TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım billur 6 kadehten oluşan tam takım. Müstesna eserlerin billur renk yüzeyleri merkezde kesme tekniği ile oluşturulmuş Ayyıldızlı Hanedan tacının bulunduğu madalyonlar ile tezyin edilmiş. Madalyonlar altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyallleri ile bezenmiş. Eserlerin ağız çevresi ve tabanları zengin altın yaldız konturludur. Benzer örnekleri TBMM Milli Saraylar Dolmabahçe Sarayı kitabının 214. sayfasında yer almakta ve Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmektedir. Fevkalade kondisyonda. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren ve emsalleri müze koleksiyonlarında bulunan estetik harikası, padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, müzelik eser statüsünde ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserlerdir.
Yükseklik: 13 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN’A AİT YILDIZ PORSELEN “TÊTE À TÊTE” KAHVE TAKIMI
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri “1310 Sene 1338” olarak çift tarihli ve Ay-yıldız imalat damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu üretimi. Çift, iki adet Türk kahvesi fincanı ve iki tabakdan oluşmakta. Eserlerin damga örneği “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 116’da mevcut olup diğer açıklamalar sayfa 63/69’da yer almaktadır. Müstesna eserlerin merkezinde altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın Eski Türkçe harfler ile oluşturulmuş “A.H” (Ayın-Ha) inisiyali yer almaktadır. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren eserler beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sır altına somon rengi, kabartma desenli ve yoğun altın yaldız bezemeli olarak imal edilmişlerdir. Sultan II. Abdülhamid kahve tiryakiliği ve kendine özgü kahve içme tarzı ile tanınmaktadır. Sultanın kızı Ayşe Osmanoğlu anılarında babasının kahve içme tarzını şöyle anlatmaktadır; “Kahve tepsisi, babamın annesi Tirimüjgan Kadın'ın yadigârı küçük altın bir tepsi olup üzerine gümüş bir cezve ve iki tane porselen beyaz fincan konurdu. Fincanlarda babamın inisiyali (A.H) vardı. Babam birinci fincanı içtikten sonra ikinciyi diğer fincanla içerdi.” Eserlere vurulan damganın benzer örneğine sadece “Milli Saraylar Koleksiyonu’nda Yıldız Porseleni” isimli kitabın 122.sayfasındaki eserde tesadüf edilmiştir. Eserlerin benzer örnekleri, TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez müzelik şaheserlerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 7 cm.
Tabak Çapı: 14 cm.
LIMOGES 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN TABAK
19.Yüzyıl. Fransız. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Limoges (Haviland) imalat damgalı. Müstesna eserin merkezinde altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın Eski Türkçe harfler ile oluşturulmuş “A.H” (Ayın-Ha) inisiyali yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk sıraltı boyamalı, yoğun ve zengin altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Çap: 22 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren çorbalık, meyvelik ve iki tabaktan oluşmakta. Müstesna eserlerin merkezinde altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyallleri yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve çok renk sıraltı boyamalı, yoğun ve zengin altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserlerdir.
Çorbalık Ölçüler: 17 x 26 cm.
Meyvelik Çap: 23 cm.
Tabak Çap: 22 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN “SARAY İŞİ” GÜMÜŞ FES KALIBI
“El-Müstenid bî-tevkifâti'r Rabbaniye el-Meliki'd devleti'l Osmaniye”
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Saray işi. Sultani özelliklerde. Eserin feslik bölümü olan gövde yüzeyinin her iki tarafında kazıma tekniği ile son derece görsel ve estetik çelenkler içerisinde Sultan II.Abdülhamid tuğrası, eserin üst yüzeyinde ise kazıma tekniği ile Osmanlı Devlet Arması çalışılmış. Osmanlı Devlet Arması’nın hilal kısmının içinde Eski Türkçe ile “el-Müstenid bî-tevkifâti'r-Rabbaniye el-Meliki'd-devleti'l-Osmaniye” yazmakta. Mealen; Yardım ve dayanığı Rabbi olan Osmanlı Devleti’nin Meliki. Eser çiçek motifleri zenginleştirilmiş dört ayak üzerindeki kaideye oturmakta. Eserin feslik bölümünü taşıyan kolon ise kazıma tekniği ile dekorlu ve boğumlu. Eserin üzerinde yer yer kazıma tekniği ile çalışılmış stilize floral dekorlu bantlar mevcut. Yüksek sanat kalitesi, görselliği, üzerindeki Sultan tuğrası ve Osmanlı Saltanat Arması’nın işçilik kalitesi göz önüne alındığında eserin saray sanatçıları tarafından yapıldığı anlaşılmakta. Fevkalade kondisyonda. Emsaline zor rastlanılacak nadirlikte koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 28 cm.
Çap: 18 cm.
Ağırlık: 1.244 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ALTIN KAKMA SAVATLI GÜMÜŞ “SULTANİ” PİŞTOV ve HARBİSİ / ESLAH-I RAMİYE
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Eski Türkçe ile usta damgalı. Saray yüksek erkânından biri için özel olarak tasarlanılarak sultani özelliklerde imal edilmiş. Eslah-ı Ramiye sınıfına giren eser “harbi”si ile birlikte tam takımdır. Sanatçısı tarafından “altın kakma, altın vermey, savat işçiliği, kalemişi, kazıma/grave, kumlama ve repousse teknikleri kullanılarak imal edilmiş ve Osmanlı Rokokosu üslubunda dekore edilmiş. Osmanlı silahları ve sancaklarından oluşan tasarım harikası kompozisyonlara sahip asalet armaları ile bezeli. Mekanizması çakmaklı, namlusu çelik, dipçik topuzu ve harbisi hilal motifli. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında bulunan, ele geçmesi zor müzelik eser statüsünde nadir koleksiyonluk şaheserdir.
Takım Uzunluk: 62 cm.
Silah Uzunluk: 49 cm.
Harbi Uzunluk: 42 cm.
Osmanlı Devleti gerek eski Türk devletlerinden gelen askeri tecrübe ve teçhizat anlayışı gerek askeri teknolojilerin takibi ve gerekse bu teknolojilerin üretimi konusunda dengeyi çok iyi korumuş ve çağın gereksinimlerine ayak uydurmuştur. Askerliğe doğuştan yatkın olan Türklerde silah işlevselliğinin yanında estetiğiyle de ilgi konusudur. Osmanlı silahları biçimlerinin ve üstün niteliklerinin yanı sıra süslemeleriyle de sanat eseri niteliği taşır ve Osmanlı maden, tezhip, kuyumculuk, hat sanatlarının ortak ürünü niteliğindedir. Zengin ve çeşitli içeriğe sahip olan Osmanlı da kullanılan silahları; vurucu silahlar (eslah-i darbe), delici silahlar (eslah-i nafize), kesici silahlar (eslah-i cariha) ve atıcı silahlar (eslah-i ramiye) olarak dört ana bölüme ayırabiliriz. Küçük bir beylikten bir imparatorluk haline gelen Osmanlı Devleti’nin büyümesinde en büyük faktörlerden birisi de kullanmış oldukları silahlar ve silah teknolojilerini iyi takip etmeleri etkili olmuştur. Osmanlılar silahlar konusunda kısa zamanda büyük gelişmelere meç atmışlar ve bu gelişmeleri kısa sürede dünyanın pek çok ülkesine ulaştırmışlardır.
Piştov, çakmaklı ya da zemberekli ateşleme düzeneği olan yuvarlak, iri kabza başlı, uzun namlulu tabancalara verilen isimdir. Lehçe-i Osmani’de “bel piştovu”, “cep piştovu”, “kubur piştovu”, “döner piştov”, “dokuz patlar”...vs. gibi türleri olduğu bildirilir. Piştovlar beldeki silahlığa sokularak ya da at üstünde eğerin baş tarafına sağa ya da sola asılan deri kuburlarda taşınırdı. Osmanlı tabancaları, mekanizma bakımından Avrupa tabancalarıyla aynı gelişim göstermekle birlikte, yapı ve biçim olarak bu tabancalardan farklı özelliklere sahiptir. Osmanlı tabancalarının en eski örneklerinde, namlu ya da mekanizma üzerinde çeşitli yazılara rastlanır. Bu yazı ve ibareler kontrol damgaları, sahibinin adı, yapan usta adları ya da tarih biçiminde karşımıza çıkar. Kiminde nadiren padişah tuğraları ve Osmanlı Saltanat Armaları’na da tesadüf edilir. 19.Yüzyılda “Tüfenkhane-i Amire” adıyla İstanbul Tophane’de silah üretimine geçildiği bilinmektedir. Bu döneme ait silahlarda “Tüfenkhane-i Amire” damgasını görmek mümkündür. Osmanlı tabancalarındaki süslemeler genellikle bitkisel motiflerden oluşur. Süsleme tekniği olarak da kabartma, altın ya da gümüş kakma, telkari ve Afyon işi gibi teknikler ağırlıklı olarak benimsenmiştir. Ayrıca bağa, mercan, akik gibi kıymetli taşlarda süslemede kullanılmıştır. Osmanlı tabancalarının her parçası ayrı ustanın elinden çıkmış olsa da üzerlerindeki süs ve motifler bir üslup bütünlüğünü gösterir.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.MAHMUD HAN TASVİRİ / ALTIN & GÜMÜŞ ÇERÇEVESİ İÇERİSİNDE TASVİR-İ HÜMAYUN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Kağıt üzeri karışık teknik. Sultan II.Mahmud Han (1808–1839) tasviri. Orijinal ajurlu on ayar altın aplikeli gümüş çerçevesi içerisinde. Eserde sultan kıyafet reformu sonrasında devlette yerleşen yeni kıyafetler içerisinde resmedilmiş. Ressam Wilhelm Reuter’ın da tuvaline taşıdığı Topkapı Sarayı Koleksiyonu’nda bulunan Sultan II.Mahmud Han’ın meşhur tasviri. Ajurlu gümüş çerçevesi altın çelenklerle zenginleştirilmiş ve Osmanlı ay-yıldızlı bir arma, alt bölümü ise incili bir fiyonkla nihayetlenmiş. Fevkalade bir kompozisyona sahip rumi ve hatayi motiflerle bezeli arka kapağı ajurlu, asma halkalı ve ayak menteşeli. Fevkalade kondisyonda. Şüphesiz saray çevresinden önemli bir ressam ile bir kuyum / gümüş ustasının elinden çıkma, üst seviye sanatsal ve zanaatsal özelliklere sahip, ele geçmesi zor yüksek kıymette müzelik eserdir.
Resim Ölçüler: 9 x 7 cm.
Çerçeve Ölçüler: 10.5 x 7.5 cm.
Çerçeve Ağırlık: 67 gr.
TÜM ZAMANLARIN EN ÖNEMLİ SAAT MARKASI “BREGUET” İMZALI SARAY İŞİ SULTANİ ALTIN MİNELİ CEP SAATİ
19.Yüzyıl. Fransız. Breguet. Mine kadranı (saat 6 yönünde) ve iç kapağı “Breguet et Fils” imzalı. Kapağı 24411, iç kapığı 24412 seri numaralı (sıralı), garanti damgalı. Çift altın zarflı, bombe camlı, anahtar kurmalı. Beyaz mine kadranı Eski Türkçe rakamlı. Müstesna eserde “guilloche (aznavur)” ve “champlevé (gömme mine)” iki tip mine tekniği kullanılmış. Altın toz kapağı çok renk stilize Rokoko floral bezemeli, arka kapak ve dış zarf bordürü ise toz kapağının kontrastı renklerle aynı üslupta tezyinli. Merkezi bordo renk aznavur zemin üzeri Osmanlı silah ve sancaklarından oluşturulmuş tasarım harikası bir “Osmanlı Asalet Arması” ile dekorlu. Osmanlı Sarayı yüksek erkânından biri için özel yapılmış olduğu şüphesiz, tüm zamanların dünyada bilinen en önemli saat markası Breguet’nin benzer örnekleri Topkapı Sarayı Koleksiyonu’nda bulunan, ele geçmesi zor müzelik eser statüsündeki şaheseridir.
Çap: 45 mm.
Ağırlık: 61 gr.
OSMANLI SARAY İŞİ “SULTAN VAHDETTİN HAN” MİNELİ GÜMÜŞ KUTU / PRESENTATION BOX
Sultan Vahdettin Han (1918–1922) dönemi. Saray işi. Sultan Vahdettin Han tuğralı, Hicri 1336 tarihli, Eski Türkçe “n25” damgalı. Gümüş, mineli. Üst düzey aznavur/guilloche işçiliği ile tezyinli, çelenklerle bezeli. İç yüzeyi altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Bugüne kadar emsaline rastlanılmamış yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 2.5 cm.
Çap: 7.5 cm.
Ağırlık: 143 gr.
İSLAMİK 18.YÜZYIL MURASSA MUKADDES EMANET MUHAFAZASI / SAKAL-I ŞERİF KUTUSU
18.Yüzyıl. Gümüş, damgalı. Murassa. Zümrüt, lal/yakut ve incilerle bezeli, altın vermeyli. Tüm yüzeyler kazıma/grave ve kalemişi tekniği ile Rokoko üslubunda stilize hatayi motiflerle bezeli. Kapağı bombe, iç yüzeyi altın vermeyli. Dikdörtgen formlu gövdeyi taşıyan dört ayağı kıymetli taş mıhlı. Deri muhafazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. İslam Sanatı’nın en kıymetli örneklerinden sayılan, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 4.5 x 8.5 x 4 cm.
Ağırlık: 124 gr.
MUGHAL 19.YÜZYIL MURASSA NEFRİT (CEYT) KUTU
19.Yüzyıl. Mughal (Hint-Türk) üslubunda. İmparator taşı olarak da adlandırılan Nefrit (ceyt) taşından oyma tekniğiyle stilize floral bezemeli, alt zemini penç motifli. Altın konturlu ve değerli taş (zümrüt, lal/yakut) kakmalı. Fevkalade kondisyonda. Nadir tesadüf edilen, yüksek kıymette seçkin ve koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 3 x 8 x 6 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “SULTANA / PADİŞAHA METHİYE” YAZILI AJURLU GÜMÜŞ ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Saray işi. Altın vermeyli 6 adet ajurlu zarftan oluşan tam takım. Müstesna eserlerin gövdelerinde testere işi ile boydan boya Eski Türkçe “Sultana / Padişaha Methiye” yazılıdır. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmesi zor koleksiyonluk eserlerdir.
Ağırlık: 165 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN’IN EVKAF-I HÜMAYUN MEKTUBU KALEMİ MÜDÜRÜ HASAN HAMİT BEY TASVİRİ ve KARTVİZİTİ
Eski Türkçe imzalı. Hicri 1340 tarihli. Kâğıt üzeri karakalem. Kırmızı mürekkep ile Eski Türkçe Takdim Şerhli. Hasan Hamit Bey portresi.
Evkaf-ı Hümayun Mektubu Kalemi Müdürü Hasan Hamit Bey’in orijinal şahsi kartviziti ile birlikte.
Orijinal altın vermeyli zarif bronz çerçeve içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Saray erkanından birine ait olması sebebi ile önem arz eden, belgesel değeri yüksek, ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Çerçeve Ölçüler: 28.5 x 19 cm.
Resim Ölçüler: 13 x 9.5 cm.
Kartvizit Ölçüler: 4.5 x 8.5 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “ORMOLU” KRİSTAL MÜCEVHER KUTUSU
19.Yüzyıl. Fransız. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Sultani boyutlarda. Merkezi, altın bezemeli Latin harfleri ile kaligrafik “E.S” (muh.ESMA SULTAN) inisiyalli. Kristal yüzeyler grave tekniği ile oluşturulmuş floral madalyon ve çelenklerle dekorlu. İç zemini minderli. Bronz bölümleri Rokoko üslubunda tasarlanmış, yoğun altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. İhtişamı ile göz dolduran koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 22 x 32 x 21 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ HATİCE SULTAN’A AİT AJURLU TAÇ
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Merkezdeki madalyon içerisi Sultan V.Murad’ın kızı “H.S” Hatice Sultan inisiyalli. “Zümrüt-ü Anka” tasvirli. Hanedan parçası. Sapına tarak geçirilerek kullanılan eser, ajur tekniği ile rokoko üslubunda tasarlanmış ve Zümrüt-ü Anka kuşları ile zenginleştirilerek kalemişi ve grave/kazıma tekniği ile bezenmiştir. Tüm yüzeyi altın vermeylidir. Hanedana ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden, nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5.5 x 13 cm.
Ağırlık: 18 gr.
Hatice Sultan, Sultan V.Murad ile eşlerinden Şayan Kadın Efendi'nin kızıdır. 31 yaşında iken II.Abdülhamit tarafından bir daha Çırağan'a dönmeme koşulu ile kardeşi Fehime Sultan ile birlikte Yıldız Sarayı'na aldırıldı. 1901 yılında Ali Vasfi Bey ile evlendi. Çift, Sultan Abdülhamit'in düğün hediyesi olarak verdiği Ortaköy'deki yalıda yaşadı. Daha sonra bir kere daha evlenen Hatice Sultan 1924 yılında Halifeliğin kaldırılmasından sonra Beyrut’a sürgüne gitti. 1938 yılında Beyrut’ta yaşamını yitirdi.
OSMANLI 19.YÜZYIL HAREM-İ HÜMAYUN KALFASINA AİT SARAY İŞİ ABDEST İBRİĞİ
“Saadetlü Nazlıser Kalfa”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Harem-i Hümayun’dan çıkma kalfa kadın ibriği. Merkezdeki kitabede Eski Türkçe ile “Sahibi Saadetlü Nazlıser Kalfa, Sene 1256” yazmakta. Şişkin gövdeli, geniş tabanlı, dar uzun boyunlu, yüzeyi yalın işçilikli, emzikli ve kulplu. Fevkalade kondisyonda. Saraydan çıkmış olması sebebi ile büyük önem arz eden, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 32 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “MEHMET ZİYA PAŞA”YA AİT ERMENİ USTA YAPIMI MASİF GÜMÜŞ ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Mehmet Ziya Paşa “M.Z” inisiyalli. Ermeni usta ve 900 ayar garanti damgalı. Sultan II. Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. 6 adet zarf ve porselen fincanlarından oluşan tam takım. Gümüş zarflar yüksek kaideli, yalın işçilikli ve merkezleri gümüş istif inisiyalli. Porselen fincanları beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, ağız kısımları mavi renkte konturlu ve zengin altın yaldız bezemeli. Orijinal kutusu içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Tam takım olarak ele geçmesi zor, son derece estetik ve görsel yönü yüksek koleksiyonluk eserlerdir.
Kutu Ölçüleri: 7.5 x 23.5 x 20 cm.
Ağırlık: 243 gr.
Osmanlı Saray Hazinesi’nden günümüze ulaşan değerli pek çok yapıtın arasında, çoğunlukla geç dönemlere ilişkin çay, kahve ve şerbet takımı gibi eşyalar geniş bir yer tutar. Söz konusu takımların bazıları zarflıdır. Büyük çoğunluğu altın, gümüş, mineli ve murassa olan bu grup eşya içinde en zengin çeşide sahip olanlar kahve fincanı zarflarıdır. Fincan zarfları, kahve içerken elin yanmaması için yapılmıştır. Osmanlı döneminde kulpsuz olan küçük boyutlu porselen fincanlar, zarfların içine yerleştirilir ve kahve bu şekilde içilirdi. Zarflar genellikle, ağız kısımları fincanınkinden biraz aşağıda olmak üzere, dudak payı bırakılarak yapılırdı. Zarf, bir nesneyi sarıp çevreleyen, koruyup taşıyan demektir. Zarflar Osmanlı’nın estetik zarafetini en iyi gösteren örneklerdendir. Genellikle küçük boyutta olanlara “bülbül yuvası”, daha geniş ve derinlerine ise “kallavi” adı verilirdi. 1640 tarihli “Narh Defterleri”ndeki fincan listesinde “paşa fincanı”, “hatai” gibi değişik isimler de yer almaktadır.
Osmanlı’da kahve ikramı törenseldir. Şöyle ki; kahve ikramını üç ya da dört genç kız yapar. Kızlardan biri mangal örtüsünü, ikincisi kahve tepsisiyle birlikte fincan ve zarfları, üçüncü kız stile oturtulmuş kahve ibriğini getirir, dördüncüsü ise fincanları doldurup zarflara yerleştirerek, zarfın ayağından iki parmağı ile tutarak tek tek konuklara ikram ederdi. Osmanlıda en seçkin fincan zarflarına sahip olmak önemli idi. Çünkü sahibi inceliğinin ve servetinin bir kanıtı olarak bu zarflar ile kahve ikram ederdi. Zarflar öylesine değerli ve mühimdi ki çeyiz sandıklarının en gözde eşyaları arasında kabul edilirlerdi.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ELMAS KAKMA “TREMBLEUSE” BROŞ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Kallavi boyda. Müstesna eser, trembleuse (titrek) şekilde muhtemelen Osmanlı Saray erkânından biri için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Altın montürü elmaslarla bezenmiş ve yakut ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası ile birlikte. İşçilik kalitesi ve ihtişamlı görüntüsü ile Osmanlı Mücevher Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Osmanlı Saray Mücevheri / Gül İrepoğlu
Ölçüler: 55 x 96 mm.
Ağırlık: 35 gr.
Osmanlı İmparatorluğu’nun gelişmesi ve zenginleşmesi ile mücevhercilik giderek önem kazanmış ve İstanbul dünyanın önemli mücevher üretim merkezlerinden biri olmuştur. Bu dönemde, imparatorluğa yeni katılan bölge ve ülkelerde yaşayan toplumların birikimleri de eklendiğinden, kuyumculuk ürünlerinin çeşitlerinde belirgin bir artış olmuştur. Osmanlı topraklarında yaşamış çok sayıda etnik kimliklerin kültürünü ve binlerce yıllık uygarlıkların izlerini taşıyan Osmanlı kuyumculuğu, bu uygarlıklardan esinlenerek kendi özgün takılarını üretmiştir. Osmanlı Sarayı’nda çeşitli hizmet erbabı sınıflar mevcut olup bunlardan biri de “Ehl-i Hiref denilen sanatkârlar zümresiydi. Bunlar arasında yer alan kuyumcular Topkapı Sarayı'nın Orta Kapısı ile Akağalar Kapısı arasında kalan “Bîrun” denilen bölümde yaşamaktaydılar. Âmirlerine kuyumcu başı denirdi. Kuyumcular, devşirmelerin kabiliyetlilerinden yetiştirilirdi. Ehl-i hiref teşkilâtında kuyumculukla uğraşan pek çok ustanın ve çeşitli bölüklerin yer aldığı belgelerden anlaşılmaktadır ki, bunların başında altın işçiliği yapan "Zergerân" bölüğü gelmektedir. Yeşim, necef ve maden eserler üzerine altın kakmacılığı yapanlara "Zernişâni", taş yontucu ve işlemecilere "Hakkâkân", taşa foya yapanlara ise "Foyager" denilmekteydi.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KRIKOR MAKOULIAN” İMZALI ALTIN CEP SAATİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. “K.Makoulian-Constantinople” marka. İmalat damgalı, seri numaralı. 14 ayar altın garanti damgalı. Spiral Breguet, 15 Rubis. Kadranı Eski Türkçe rakamlı ve saniyeli. Altın kasası çift kapaklı, kapak üzerleri kazıma/grave ve kalemişi tekniği ile rokoko üslubunda stilize floral dekorlu. Orijinal kadife kutusu içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Koleksiyon değeri yüksek ve nadir bir örnektir.
Çap: 45 mm.
Ağırlık: 66 gr.
ATATÜRK'E AİT MİNYATÜRLÜ BASTON
"Eser tekrar müzayedeye çıktığında arttırım (sistemde korunan) verilmiş son mevcut peyden başlatılacaktır."
*Arthill Müzecilik müzayedeleri TC Kültür Bakanlığı'na yapılan başvuru neticesinde ilgili müzelerin tüm eserleri incelemesi ve onayı sonucu alınan izin ile gerçekleşmektedir. Eserin müzayede satışının ertelenmesi özellikle sosyal medyada eser üzerinden başlatılan anlamsız paylaşım ve saldırılar, bugüne kadar Atatürk ile ilgili sayısız eser satışa çıkmışken önceden başka bir müzayededen alınmış bu eserin Atatürk ile alakalı ilk defa bir eser satılıyormuş gibi bir sürece sokulması, eserin resmi kurumlarda kaydının bulunmadığına dair bilginin farklı algı ile haber olarak servis edilmesi (kaydı olan eser ilgili kurumun envanterinde mevcut olur) neticesinde soruşturma açılması sebebi iledir. Süreç tamamlandığında eserin müzayede yolu ile satışı gerçekleşecektir.
_____________________________________
Eserin satışından elde edilecek gelirin bir kısmı Türk Eğitim Vakfı (TEV) çatısı altında oluşturulmuş ‘ARTHILL GELECEĞE DOKUN BURS FONU’na aktarılacaktır.
"Türkiye Reisi Gazi Mustafa Kemal, 1931"
Ata'ya İran ile yoğun görüşmelerin yaşandığı 1932 senesinde (23 Ocak Türkiye-İran Sınır Anlaşması / 14 Mart Sınır Güvenliği / 5 Kasım Dostluk Tarafsızlık ve Ekonomik İşbirliği) muhtemelen hediye olarak takdim edilmiş. İran sanatı, üst seviye sanatsal ve zanaatsal özelliklere sahip eserin oyma tekniği ile taç bölümüne "Atatürk" tasviri ve "Türkiye Reisi Gazi Mustafa Kemal, 1931" ibaresi ile altına başta "Şah Rıza Pehlevi" ile geçmişte o cografyadaki hükümdarlar "Cemşid, Genc-i Hüsrev, Keykavus, Behmen, Selem, Ferudun, Nur, Nevruz, Afrasiyab, Eski Rum, Behram-ı ol, Behram-ı Rum, Behram-ı Sapuru ol, Darayı Simı, İskender-i Kebir, Fibad ol, Darayı Rum, Terdad-ı ol, Erdovanı ol, Ferhadi ol, Mihrdad-ı ol, Ferhad-ı ol, Mihrar -ı Rum, Anoş ol, Dilaşı ol, Azra ol, Firuz, Fetacali Şahı, Ağa Mehmet Han, Ağa, Mehmed Şah, Nasırettin Şah, Ahmed şah, Muzaffereddin Şah, Ahmed Şah” tasvirleri uygulanmıştır. Eserin sapındaki bilezikler ve pabuç kısmı gümüştür. İkonik eserin kondisyonu mükemmel durumdadır.
Provenans: H.T Koleksiyonu
Uzunluk: 92 cm.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN DÖNEMİ “MECLİS-İ MEBUSAN” AZALARINA MAHSUS NİŞAN
Osmanlı. Hicri 1332-1335 tarihli, Meclis-i Mebusan Osmani ibareli. Müstesna eser, Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) zamanında bastırılan Osmanlı devlet nişanlarından biri olup II. Meşrutiyetin ilanından sonra mebuslara Meclis üyesi olduklarının işareti olarak (1.dönemde sadece 125 mebusa) verilmiştir. Gümüş üzerine altın vermeyli ve beyaz minelidir. Kurdelesi ile birlikte orijinal muhafazası içerisinde. Haliyle. Yüksek kıymette, nadir koleksiyonluk eserdir.
Çap: 80 mm.
OSMANLI 19.YÜZYIL 1.DERECE NİŞAN-I MECİDİ TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1268 tarihli, 1.Derece nişan, şemse ve kurdeleden oluşan set. Altın ve gümüş üzerine mine işçilikli, tam takım. 1851 senesinde Sultan Abdülmecid tarafından yaptırılmaya başlanan bu nişanların ortasında Sultan tuğrası yer almakta ve etrafında kırmızı mineli kartuşlar üzerinde altın ile Eski Türkçe “Gayret, Hamiyet, Sadakat” sözleri yer almaktadır. 1.Derece Nişan-ı Mecidi Osmanlı İmparatorluğu’nda en az 20 sene hizmet etmiş ve büyük yararlılıklar göstermiş kişilere üstün hizmetlerinden ve kahramanlıklarından dolayı padişahın huzurunda kayd-ı hayat şartıyla takılır, nişan sahibinin ölümünde hazineye iade edilirdi. Kaynaklara göre yabancılara verilen nişanlar hariç 1.Derece Mecidi Nişanı'ndan 50 adet imal edilmiştir. Müstesna eser orijinal muhafazası içerisindedir. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ve nadir koleksiyonluk eserdir.
Kutu Ölçüleri: 5.5 x 13.5 x 29.5 cm.
Çap: 90 mm - 60 mm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “RENOIR” İMZALI FİLDİŞİ TASVİR-İ HÜMAYUN / I.OSMAN
19.Yüzyıl. Fransız. “Renoir” sanatçı imzalı. Osmanlı Devleti’nin ve Hânedanı’nın kurucusu 1.Osman / Osman Gazi (1302-1324) tasviri. Dönemin önemli (portre) minyatür sanatçılarından Renoir’ın fildişi üzerine çok renk el boyama ile tatbik ettiği eser. Özel yapım fildişi geometrik tertip orijinal el yapımı çerçevesi içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Napolyon ve daha birçok önemli devlet adamı ve asilzadenin minyatür tasvirlerini yapan sanatçının ele geçmez koleksiyonluk yapıtıdır.
Resim Ölçüleri: 8.5 x 6.5 cm.
Çerçeve Ölçüleri: 15 x 13 cm.