Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
FRANSIZ 19.YÜZYIL OSMANLI PAZARINA YAPILMIŞ MASİF GÜMÜŞ SAKIZLIK
19.Yüzyıl. Fransız. Gümüş. İmalat (swan) garanti damgalı. Osmanlı Pazarı için yapılmış, tabanı Eski Türkçe “Ali” ibareli ve “18” numaralı. Yüksek platform kaideli, kubbesel kapaklı. Kazıma (grave) tekniği ile Osmanlı zevkine uygun stilize “Rumi” motifler ile bezeli. Fevkalade kondisyonda. Türünün son derece estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 17 x 10 cm.
Ağırlık: 698 gr.
DÜNYANIN EN KÖKLÜ VE PRESTİJLİ MARKASI KABUL EDİLEN KRALİYET KUYUMCUSU “MELLERIO MELLER” İMZALI (ALTIN KUŞAKLI) GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl sonu. Fransız. Gümüş ve altın. Mellerio Meller imzalı. İmalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Son derece estetik ve zarif şekilde tasarlanmış müstesna eserin gümüş kasası altından geniş yalın bir kuşak ile çevrili. 1613 yılında Medici Hanedanlığı üyesi Fransa Kraliçesi Marie de Medici’nin desteği ile kurulmuş dünyanın en köklü ve prestijli kuyumculuk firmalarının başında gelen Mellerio, 17.Yüzyıldan itibaren Fransa, İtalya, İspanya, Hollanda Kral ve Kraliçelerinin hemen hemen tüm taç ve mücevherlerini tasarlamış ve üretmiştir. Mellerio imzası taşıyan eserler Kraliyet koleksiyonları ile Washington Smithsonian Enstitüsü gibi birçok müze koleksiyonunda mevcuttur. Altın madalya sahibi dünyanın en eski ve köklü mücevher firmasının imzasını taşıyan yüksek kıymette, ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Referans: Mellerio dits Meller; le Joaillier des Reines / Vincent Meylan
Referans: Eserin damgası “International Hallmarks on Silver” isimli kitabın 199.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 11 x 8 cm.
Ağırlık: 166 gr.
10 Ekim 1613'te Kraliçe Marie de Medici, İtalya'dan gelen Mellerio Ailesinin üyelerine kraliyet koruması gibi istisnai ayrıcalıklar verir ve bu kararname 16.Louis’ye kadar Fransa'nın tüm kralları tarafından yenilenir. Louis Philippe döneminde Mellerio, Kraliyet ailesinin resmi tedarikçisi olarak atanır. Mellerio, 1867’de Exposition universelle de Paris’de altın madalya ile onurlandırılır. Mellerio ayrıca İtalya Kralının ve Hollanda Sarayı’nın da resmi tedarikçisidir. Mücevher tarihindeki ilk platin taç ise Mellerio tarafından İspanya Kraliçesi II.Isabel için yapılmıştır. Günümüzde Cristobal Balenciaga, Christian Dior, Marcel Rochas, Lancôme, Jean Patou gibi önemli markalar Mellerio ile iş birliği içendedir. Yılın en iyi futbolcusunu ödüllendiren "Fransa Ballon d'Or" ödülü, Coupe des Mousquetaires ve Roland Garros turnuvasının kupaları da Mellerio imzalıdır. “Cadran d'Or” ödülünün de sahibi Mellerio’nun kıymetli taş ve elmaslara uygulanan literatüre girmiş patentli "Mellerio Cut" diye isimlendirilen özel bir kesimi de mevcuttur. Kuruluşunun 400.yıldönümünde Vincent Meylan tarafından “Mellerio dits Meller: le Joaillier des Reines” isimli bir de kitap yazılmıştır.
OSMANLI 19.YÜZYIL MİNELİ GÜMÜŞ HAMAYIL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş, altın vermeyli. Müstesna eser klasik üçgen formunda üstten sürgü kapaklı olarak tasarlanmış ve mine işçiliği ile bezenmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 4 x 5 cm.
Ağırlık: 37 gr.
RUS 19.YÜZYIL St.PETERSBURG “GRACHEV” İMZALI MİNELİ GÜMÜŞ KUTU
19.Yüzyıl. Rus. Gümüş. 84 Kokoshnik, St.Petersburg imalat ve “Br.Grachev” usta damgalı. 1866 yılında Gavriil Petrovich Grachev tarafından St. Petersburg'da kurulan atölyenin özel üretimlerinden. Üst seviye mine işçiliği ile stilize dekorlu, altın vermeyli. Kallavi ebatlarda tasarlanmış, üstten kapaklı. Fevkalade kondisyonda. Rus İmparatorluk Sarayı resmi tedarikçisi Grachev imzalı, yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 5.5 x 21 x 12 cm.
Ağırlık: 1291 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ASKERİ MAHFAZA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Gümüş. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Saray Erkânı için Sultani özelliklerde askeri mühimmat mahfazası olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Altın vermeyli müstesna eserin merkezinde Sultan Abdülmecid Han döneminde yaygın olarak kullanılan güneş motifi “Şemse” bulunmakta. Stilize floral unsurlarla bezeli bantlar ile çevrelenmiş, önden kapaklı, yanlardan askı aparatlı ve vermeyli. İç yüzeyi deri ve kadife kaplı. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 12.5 x 3.5 cm.
Ağırlık: 400 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ MÜCEVHER SANDIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Gümüş. Sultan II.Abdülhamit Han (1876-1909) dönemi. Kallavi ebatlarda. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu aplike gümüş yüzeyler kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile arp, çiçek sepeti ve yaprak motifleri ile tezyinli. Ihlamur ağacı kasası bordo renk kadife kaplı. Kapak içi aynalı, haznesi iki yanda çift göz kapaklı. Taşıma kulplu, kilit mekanizmalı, anahtarı akik taşı kamçılı. Haliyle. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 28 x 51 x 26 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “NİŞAN KARANBOĞOSYAN” USTA DAMGALI HIDİV GÜMÜŞ FES KALIBI
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. 900 ayar gümüş ve Mısır “Nişan Karanboğosyan” usta damgalı. Fesliği Osmanlıca “DEVLET” ibareli. Kallavi ebatlarda. Realist figüratif kaideye sahip eser üst seviye işçilik ile kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak Sultani özelliklerde imal edilmiş. Figürün taşıdığı meşale üzerinde yükselen kolonu boğumlu, fesliği yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Görülmemiş tasarıma sahip, estetik harikası ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 37 x 17 cm.
Ağırlık: 1896 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” ERMENİ İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Eski Türkçe ile “Van” ve Ermenice “Գխ” usta damgalı. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Merkezdeki madalyon içerisine görülmemiş üslupta kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak Sultan Abdülmecit tuğralı “Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye” arması tatbik edilmiş. Arka kapağına ise realist floral bir kompozisyon çalışılmış. Tabakanın içi altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgaları "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72. sayfasında (şehir damgası) ve 102. sayfasında (usta damgası) yer almaktadır.
Ölçüler: 1.5 x 6 x 8 cm.
Ağırlık: 90 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TRABZON İŞİ” GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Trabzon işi. Gümüş. Kallavi ebatlarda ve mimari formda tasarlanmış. Eserin Rokoko “S” kıvrımlı ayaklar üzerinde yükselen kubbesel kapağı altı minareli cami formunda. Yuvarlak geniş ve yüksek tablalı, yarım küre ateşlikli, menteşe kapaklı. Yüzeyi kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı, Osmanlı Rokokosu üslubunda floral kompozisyonlar ile bezeli. Telkâri işçiliği ile oluşturulmuş hareketli ve dallı lale motiflerinin merkezi zümrüt yeşili taşlar ile zenginleştirilmiş. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve tasarım harikası, nadir koleksiyonluk örneğidir.
Yükseklik: 27 cm.
Çap: 24 cm.
Ağırlık: 772 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TRABZON İŞİ” GÜMÜŞ HAMAM TASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Trabzon işi. Gümüş. Kallavi ebatlarda. Yüzeyi kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak stilize floral ve geometrik motifler ile bezeli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 23.5 cm.
Ağırlık: 294 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı, Mısır imalat damgalı. Kusursuz yalın işçiliğe sahip eser halka dipli, şişkin armudi gövdeli, kuplu, imbikli ve kubbesel kapaklı olarak tasarlanmış. Rokoko kulbu floral unsurlar ile zenginleştirilmiş, ağız çevresi estetik bir bordür ile çevrelenmiş. Dip kısmı kazıma (grave) tekniği ile Osmanlıca “218-1” şeklinde numaralandırılmış. Türünün seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 21 cm.
Ağırlık: 447 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI AJURLU GÜMÜŞ “ROKOKO” TEPSİ
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Oval yüksek kenarlı ve çift kulplu olarak tasarlanmış, ajurlu. Bordürü kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kumlama tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 30 x 46 cm.
Ağırlık: 735 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI “AZNAVUR İŞİ” GÜMÜŞ TAS
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Aznavur (guilloché) işçiliği ile dekorlu, merkezi Rokoko üslubunda madalyonlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 18 cm.
Ağırlık: 239 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT GELİN NALINI
19.Yüzyıl ortası. Osmanlı. Gümüş. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, İzmir ibareli. (İzmir damga merkezi) Ahşap iskelet üzeri silme gümüş aplike takunyaların yüzeyi kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral motifler ile bezeli, kemerleri “Ay-Yıldız” motifli. Osmanlı Kültürü’nde önemli bir yer tutan “Gelin Hamamı”nda giyilen ikonik eserler, Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece nadir tesadüf edilen, yüksek kıymete sahip koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 115.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5 x 22 x 6 cm.
Ağırlık: 751 gr.
Osmanlı döneminde düğün eğlencelerine pazartesi günü çeyizin güvey evine gönderilmesi ile başlanırdı. Çeyiz alayının önünde, kumaşlar, meyve ve çiçeklerle ağaç şeklinde süslenmiş nahıllar taşınırdı. Salı günü yapılan gelin hamamından sonra, çarşamba akşamı gelin evinin hareminde kına gecesi düzenlenirdi. Hamamların, Osmanlı Kültüründe önemli bir yer tutmasının en temel nedeni dini inançlar idi. Kur'an'a göre temizlik dindarlığın önemli değil, ‘asli’ bir parçasıydı ve bu mermer tapınaklar banyo, masaj ve sohbetten oluşan bir toplumsal yaşamın ortaya çıkmasını sağlıyordu. Kapalı kapılar ardında yaşamını sürdürmek zorunda olan Osmanlı kadınının sosyalleşebildiği tek yer burasıydı. Varlıklı kadınlar bile evlerinde özel hamamları bulunmasına rağmen, haftada en az bir kez mahalle hamamına giderlerdi. Hanımlar hamama tas, havlu, fırça, kına, sürme, bir kalıp Girit sabunu ve nalınlarıyla beraber ve hizmetkârlar eşliğinde gidilirdi.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ "REPOUSSÉ" TAS
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II. Abdülhamid Han (1876-1908) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile bordürü çiçek sepetleri ve asma yaprakları ile merkezi ise üzüm, çilek, nar gibi çeşitli realist meyve kompozisyonları ile dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Üst düzey işçilik kalitesi ve kompozisyon uygulamaları ile göz dolduran eser Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 19 cm.
Ağırlık: 270 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ KÂSE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Merkezi “Babil’in Asma Bahçeleri” temalı, ağız çevresi tekrarlı “Afiyet olsun” ibareli. Kabartma (repoussé) tekniği ile stilize üzüm salkımları ve asma yaprakları ile dekorlu. Üzüm, Türk kültür ve mitolojisinde bereket, kan, can, güzellik, aşk ve sağlığın sembolüdür. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve görsel yönü yüksek, ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 13 cm.
Ağırlık: 88 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SUNUM TABAĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Müstesna eserin bordürü kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize Osmanlı Çileği (Arnavutköy Çileği) salkımları, merkezi ise realist figürlü peyzaj tasviri ile dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 16 x 23 cm.
Ağırlık: 142 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ EL AYNASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Yaprak şeklinde tasarlanmış, sapı “M.H” inisiyalli. Tüm yüzeyi kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak stilize floral tezyinatlı, merkezi çiçek sepeti motifli, aynası orijinal. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönden dikkat çekici ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 34 x 18 cm.
Ağırlık: 698 gr. (Ayna dahil.)
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ ŞEMSİYE SAPI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Son derece estetik şekilde tasarlanmış müstesna eserin tüm yüzeyi stilize floral motifler ve sarmallarla bezeli, sap kısmı ajurlu ve altın vermeyli. Nadir tesadüf edilen Hanım Sultan şemsiye sapı, Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 24 cm.
Ağırlık: 81 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” İŞİ USTA DAMGALI SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise realist floral bir kompozisyon çalışılmış. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 1.5 x 9 x 6 cm.
Ağırlık: 114 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.
RUS 19.YÜZYIL USTA DAMGALI SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI
19.Yüzyıl. Rus. Gümüş. 84 ve “PJS” usta damgalı. Savat işçiliği ile eserin ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise stilize floral motifler çalışılmış. Estetik ve işçilik yönü ile dikkat çeken koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 1.5 x 10 x 7 cm.
Ağırlık: 165 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.
OSMANLI 19.YÜZYIL ERMENİ İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ ÇAMÇAK
“Sivastia Aziz Nişan Manastırı”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Ermeni işi. Üst düzey savat işçiliği ile sıralı madalyonlar içerisine “Sivas Aziz Nişan Manastırı” tasvirleri çalışılmış, Ermenice “Surp Nişan Manastırı” ibareleri ile zenginleştirilmiş. Minyatür boyda, stilize floral motifler ile bezeli. Çan gövdeli, merkezinde hareketli balık figürü yer almakta. Rokoko kulplu, kulbu kuş figürü aplikeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ölçüleri ve sahip olduğu belgesel tasvirler itibari ile yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 3 x 6 cm.
Ağırlık: 39 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ HAMAYIL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Eserin ön yüzüne “Arma-i Osmaniye”, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 6.5 x 8.5 cm.
Ağırlık: 171 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ HAMAYIL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 6.5 x 8 cm.
Zincir Uzunluğu: 66 cm.
Ağırlık: 147 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.