OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “AZNAVUR” LEĞEN İBRİK TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Saray işi. Osmanlı Saray Erkânı için Sultani özelliklerde ve estetikte tasarlanılarak imal edilmiş. Sıvama muazzam bir aznavur işçiliğine sahip müstesna eser Osmanlı Rokokosu üslubunda madalyonlar ile zenginleştirilmiş. İbrik, leğen ve sabunluktan oluşan tam takım. Kubbesel sabunluğu yalın işçilikli ve ajurlu, ibrik tutma kulbu ise rokoko “S” kıvrımlı olarak imal edilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye özellikleri ile dikkat çeken, ele geçmesi zor koleksiyonluk bir şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 43 cm.
Leğen Çapı: 37 cm.
Ağırlık: 2.491 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI “SULTANİ” GÜMÜŞ BOZALIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Saray işi. Osmanlı Saray Erkânı için Sultani özelliklerde imal edilmiş. Sultan Abdülmecid dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Müstesna eser, Sultan Abdülmecid döneminde yaygın olarak kullanılan güneş motifi “şemse” dekorlu, şemseli zeminler stilize floral ve Osmanlı Rokokosu üslubunda motiflerle çevrili, gövdesi kalem işi ve kazıma/grave tekniği ile oluşturulmuş sıralı Osmanlı Mızıka-i Hümayun arması formunda müzik aletlerinden oluşturulmuş süslemeler ile zenginleştirilmiş. Yuvarlak düz dipli, yuvarlak şişkin gövdeli, uzun silindirik boyunlu ve yuvarlak vida kapaklı, kapağı aplike dalında tomurcuk tutamaklı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Mızaka-ı Hümayun armaları ve Mecid Şems’leri ile dekorlanmış, görsel ve estetik yönden ele geçmesi zor, yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 33.5 cm.
Ağırlık: 801 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SULTANİ İBRİK
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Saray işi, sultani özelliklerde. Süleymaniye dilimli ve armudi gövdeli, kubbesel kapaklı, “S” kıvrımlı Rokoko kulplu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette, seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 37 x 28 cm.
Ağırlık: 1743 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI ALTIN VERMEYLİ GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. İç yüzeyleri yoğun altın vermeyli iki adet kaşıklık, bir adet kapaklı tatlılık ve altı adet kaşıktan müteşekkil tam takım. Tüm yüzeyleri kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile stilize floral ve geometrik dekorlu. Kubbesel kapağı altın vermeyli zarif bir tutamak ile neticelendirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ihtişamlı görüntüsü ile dikkat çeken koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tatlılık yükseklik: 19 cm.
Kaşıklık yükseklik: 13 cm. (her biri)
Ağırlık: 1.315 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SULTANİ AYNA
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Şemse motifli merkezi çelenkler içerisinde Osmanlı İmparatorluk Arması (Arma-i Osmanî) ile taçlandırılmış. Altın vermeyli, tüm yüzeyi Osmanlı Rokokosu üslubunda kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile stilize floral dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve görsel yönden dikkat çekici, nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 34.5 x 25 cm.
Ağırlık: 1123 gr. (Ayna dahil)
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Aznavur işçiliği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu. Merkezi kazıma/grave tekniği ile oluşturulmuş iri bir madalyon ile neticelendirilmiş. İnisiyalli. Çift kulplu, masif kulplar floral unsurlarla oluşturulmuş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, aznavur işçiliği ile dikkat çeken koleksiyonluk ve nadir bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 33 x 56 cm.
Ağırlık: 1645 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ MÜCEVHER KUTUSU
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Bu tip eserlerin formu ve bezemesi, kökenini 14. ve 15. yüzyıla kadar geriye götürebileceğimiz Balkanlar’daki eski bir geleneği takip etmektedir. Dini ve mitolojik anlamlarla yüklü seküler temalar ve hayvan sembolizmi Balkanlar’ın teratolojik stilinin karakteristik bir özelliğidir ve 16.Yüzyıl İznik Seramik motiflerine de öncü olmuştur. Kalemişi, kazıma/grave ve repousse/kabartma işçiliği ile çok zengin tezyinatlı. Kilit mekanizmalı. Fevkalade kondisyonda. Sanatsal ve zanaatsal özellikleri ile dikkat çeken ele geçmez nadirlikte gerçek bir koleksiyon parçasıdır.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7.5 x 11 x 9 cm.
Ağırlık: 124 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ BUHURDAN
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çiçek,meyve,dal gibi floral unsurlarla zenginleştirilmiş yaprak kaideye oturan iki adet kozalak formunda buhur haznesinden oluşmakta. Zengin altın vermeyli. Kalemişi, kazıma/grave ve kabartma/repousse tekniği ile stilize dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın işçilik ve tasarım kalitesi ile ön plana çıkan, görsel yönü yüksek koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 12 x 15 x 12 cm.
Ağırlık: 289 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AZNAVUR (KÖRÜKLÜ) SEYAHAT BARDAĞI
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, İstanbul işi. Zor tesadüf edilen körüklü tip seyahat bardağı, nadir boyda. Müstesna eser aznavur işçiliği ile dekorludur. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 6.5 cm.
Yükseklik: 7.5 cm.
Ağırlık: 75 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLMECİD HAN (1839-1861) TUĞRALI AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ ÇİFT ÇEREZLİK
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 10.5 cm.
Ağırlık: 144 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI AZNAVUR İŞİ “M” İNİSİYALLİ GÜMÜŞ TAS
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5.5 x 20 cm.
Ağırlık: 370 gr.
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
16.Yüzyıl sonu. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 26 cm.
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
16.Yüzyıl sonu. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 25 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 25 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 24 cm.
İTALYAN 19.YÜZYIL “CANTAGALLI” İMZALI İZNİK EKOLÜ SERAMİK MAŞRAPA
19.Yüzyıl. İtalya, Floransa. Ulisse Cantagalli (1839-1901) imzalı. İznik ekolü. Fevkalade kondisyonda. Türünün koleksiyonluk ve seçkin bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 22 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “SAMSON” ÜRETİMİ İZNİK EKOLÜ SERAMİK VAZO
19.Yüzyıl. Fransız. Edme Samson üretimi. İznik ekolü. Benzer örnekleri Victoria & Albert Müzesi Koleksiyonu’nda mevcuttur. Endüstri devrimi sonrası Paris’te kurulan meşhur atölyenin seçkin ve koleksiyonluk üretimidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 31 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “HİLMİ USTA” İMZALI VAZO
19.Yüzyıl. Osmanlı. Osmanlıca "Kütahyalı Hilmi Usta" imzalı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Stilize floral İznik üslubu motiflerle bezeli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Fevkalade kondisyonda. Kütahya Seramik Sanatı’nın “Mehmed Hilmi Efendi” imzası taşıyan ele geçmesi zor, yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Yükseklik: 27 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA “AKUSTİK” ASKI TOPU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Rumi ve hatayi motiflerle bezeli. Kallavi ebatlarda. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Uzun saçaklı aykırı püsküle sahip, askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan Kütahya Seramik Sanatı’nın ele geçmesi zor, yüksek kıymette koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Ölçüler: 19 x 18 cm.
Püskül Uzunluğu: 40 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “SİNEKLİ” KÂSE
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Sinekli tabir edilen süslemeye sahip, dar platform tabanlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Çap: 14 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK “SİMİT” MATARA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Halka gövdesinde kabartma rozetler mevcut. Taşıma kulplu. Haliyle. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 128.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 26 x 18 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK HÖRGÜÇLÜ DEVE FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Aykırı hörgüçlü tipte. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Ayakları bilezikli dizlere kadar sırlanmış ve alt kısımları sırsız bırakılmış. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 141.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 18 x 21 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK AT FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Göğüs kısmında kabartma bir rozet mevcut. Eyer kısmı aykırı işçiliğe sahip. Ayakları bilezikli dizlere kadar sırlanmış ve alt kısımları sırsız bırakılmış. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 140.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 21.5 x 16.5 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK BALIK BİÇİMİNDE “BATTAL” ŞİŞE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Kallavi ebatlarda. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Göğüs kısmında kabartma girlandlı rozetler mevcut. Çift taşıma kuplu. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 135.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 27 x 50 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK ÇİFT TESTİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Çift, dişi ve erkek olarak takım. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Gövdelerinde kabartma rozetler ve stilize floral kompozisyonlar mevcut. Dişi ve erkek olarak ağız kısımları farklı. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 126.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 34 cm. (her biri)
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.