OSMANLI 19.YÜZYIL “SAĞKOL AĞASI KASIM” İMZALI “MEKKE-İ MÜKERREME” TASVİRİ
Eski Türkçe imzalı. Kağıt üzeri suluboya. 19.Yüzyıl başına tarihlenen ele geçmesi zor müzelik eserdir.
Ölçüler: 63 x 96 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “FIRINCIZADE ÖMER ŞEVKİ” KETEBELİ ROKOKO TEZHİPLİ KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1259
19.Yüzyıl ortası. Osmanlı. Ketebeli (Es Seyyid Ömer Şevki) Hicri 1259 tarihli. 679 sayfa, her sayfası 15 satır. Olağanüstü Rokoko tezhipli. Altın cetvelli, altın duraklı. Orijinal deri cildi ebrulu, kambur sırtlı. Türk Hat Sanatı’nın ele geçmez, yüksek kıymette koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Hattatın, Ankara Milli Kütüphane Koleksiyonu’nda Hicri 1267 tarihli Mushaf-ı Şerifi, Gedik Ahmed Paşa Kütüphanesi’nde ise Hicri 1244 tarihli Silsiletü’z-zeheb adlı eseri bulunmaktadır.
Ölçüler: 18.5 x 12 x 3 cm.
KEMAL BATANAY (1893-1981)
“Zerendut Hat Levha”
Ketebeli; El-Hac Kemal Batanay min telamizi Hulusi, 1385. Hicri 1385 tarihli.
Talik hatla yazılmış. İbrahim Suresi 12. Ayet. Mealen; Dayanak arayanlar yalnız Allah'a güvenip dayansınlar.
Referans: Türk Hattatları / Sayfa:266
Ölçüler: 30 x 75 cm.
MEHMED TEVFİK EFENDİ (19.YÜZYIL)
“Zerendut Hat Levha”
Ketebeli. Celi Sülüs hatla yazılmış.
Ölçüler: 30 x 60 cm.
KAMİL AKDİK (1861-1941)
“Rabbi Yesir Duası”
Ketebeli. Hicri 1345 tarihli. Meşk. Nesih hatla yazılmış.
Referans: Türk Hattatları / Sayfa:254
Ölçüler: 26 x 30 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL TALİK HATLA YAZILMIŞ (EBRULU ve ALTIN CETVELLİ) MEŞK MURAKKA / 18 SAYFA
Ölçüler: 14 x 9 cm.
18.YÜZYIL TALİK HATLA YAZILMIŞ (MESNEVİ TARZINDA) TEZHİPLİ ve ALTIN CETVELLİ 3 SAYFA ŞİİR
Ölçüler: 28 x 17 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇİÇEKLİ TÜRK EBRUSU
Ölçüler: 25 x 12 cm.
53 x 42 cm. (çerçeveli)
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ALTIN (İNCİLİ) KAMÇILI ve DURAKLI 99’LUK “MERCAN” TESPİH
Uzunluk: 44 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ (MERCANLI) KAMÇILI ve DURAKLI 99’LUK “ŞAH MAKSUT” TESPİH
Uzunluk: 46 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ KUR’AN-I KERİM KABI
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Gümüş. Mercan habbelerle zenginleştirilmiş 3 adet Osmanlı gümüş para sallantılı. İçerisinde matbu Kur’an-ı Kerim bulunmakta. Repousse/kabartma ve kalemişi tekniği ile ön yüze “Camii”, arka yüze ise selvilerin arasında “Mühr-ü Süleyman” motifi çalışılmış, stilize floral motifler ile zenginleştirilmiş. Gümüş kemer askılı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmesi zor koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 10 x 13 x 2.5 cm.
Kulp uzunluk: 32 cm.
Ağırlık: 303 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI “AMEL-İ HASAN” USTA DAMGALI GÜMÜŞ KOL DİVİTİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı. Eski Türkçe “Amel-i Hasan” usta damgalı. Gümüşten mamul, cübbe kolunun içinde yani yende taşınan kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Altın vermeyli, yalın işçilikli, kazıma/kalemişi tekniği ile stilize bitkisel desenli. Hokka kapağı menteşeli, kalemdan kapağı zincir askılıklı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin usta damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 108. sayfasında, tuğrası ise 47. sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 27 cm.
Ağırlık: 316 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
OSMANLI 19.YÜZYIL “USTA DAMGALI” GÜMÜŞ KAKMA BRONZ KOL DİVİTİ
Uzunluk: 28 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL PORSELEN (TEPSİLİ) HATTAT TAKIMI
Tepsi ölçüsü: 36 x 14 cm.
Obje yükseklik: 9 cm.
TURQUERIE SANATI “SITZENDORF” PORSELEN OSMANLI BANDO TAKIMI
Osmanlı Pazarı için özel imalat. Alman, Sitzendorf imalat damgalı. Limitli üretim, numaralı. 6 adet geleneksel kıyafetleri içerisinde müzik aleti çalan Osmanlı çocuk figürlerinden oluşan realistik bando takımı. Yoğun altın yaldız bezemeler ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Estetik ve görsel yönü yüksek, koleksiyonluk örneklerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 16 cm.
TURQUERIE SANATI 19.YÜZYIL “SAKS” PORSELEN ÇİFT FİGÜR
“Sultanın Atı ve Seyisi”
19.Yüzyıl. Alman. Damgalı. Johann Joachim Kaendler’in 1700’lerin ortalarında tasarladığı “Sultanın Atı ve Seyisi” konulu modelden. 1721 yılında Osmanlı elçisi yirmisekiz Mehmed Çelebi’nin Paris’e gönderilmesi ile özellikle Fransa’da başlayan ve öteki Avrupa merkezlerine de yayılan Turquerie Sanat Akımı’nın etkisi altında son derece görsel ve estetik şekilde tasarlanılarak imal edilmiş.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 24 x 22 x 9 cm.
SAX MEISSEN 18.YÜZYIL KONT MARCOLINI DÖNEMİ SARAY İŞİ KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Kont Marcolini (1774-1815) dönemi, Meissen imalat damgalı. (Çifte Meç) Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 89’da mevcuttur. Osmanlı pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Çarkıfelek motifli, yoğun altın yaldız bezemeli. Kapak tutamağı realist dalında limon formunda. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 13 cm.
Çap: 20 cm.
Alman aristokrat Kont Camillo Marcolini 1774-1815 yılları arasında Meissen porselen fabrikasının başına geçmiş ve Meissen Porselenleri’nin eski başarısına ve ününe kavuşmasını sağlamıştır. Özellikle Osmanlı zevkine uygun eserler üreten fabrikanın en önemli alıcıları yine Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi ile Osmanlı zenginleri olmuştur. Fakat Napolyon Savaşları’nın patlak vermesiyle bu ihracat dönemi kısa sürmüştür. Sıraltı maviyle birbirine çapraz olarak geçen kılıçlar ve kabzaları arasına koyulan yıldız (Çifte Meç) Marcolini dönemini belirleyen damgalar olmuştur.
SAX MEISSEN 18.YÜZYIL KONT MARCOLINI DÖNEMİ SARAY İŞİ SAHLEPLİK
18.Yüzyıl. Kont Marcolini (1774-1815) dönemi, Meissen imalat damgalı. (Çifte Meç) Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 89’da mevcuttur. Osmanlı pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Çarkıfelek motifli, yoğun altın yaldız bezemeli. Kapak tutamağı realist dalında çiçek formunda. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 14 cm.
Çap: 8 cm.
Alman aristokrat Kont Camillo Marcolini 1774-1815 yılları arasında Meissen porselen fabrikasının başına geçmiş ve Meissen Porselenleri’nin eski başarısına ve ününe kavuşmasını sağlamıştır. Özellikle Osmanlı zevkine uygun eserler üreten fabrikanın en önemli alıcıları yine Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi ile Osmanlı zenginleri olmuştur. Fakat Napolyon Savaşları’nın patlak vermesiyle bu ihracat dönemi kısa sürmüştür. Sıraltı maviyle birbirine çapraz olarak geçen kılıçlar ve kabzaları arasına koyulan yıldız (Çifte Meç) Marcolini dönemini belirleyen damgalar olmuştur.
VİYANA 18.YÜZYIL SARAY İŞİ SAHLEPLİK
18.Yüzyıl. Viyana. Damgalı (sepet damga) Osmanlı pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Yoğun altın yaldız bezemeli, krokodil desenli. Kapak tutamağı realist dalında çiçek formunda. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 12 cm.
Çap: 8 cm.
SAX 18.YÜZYIL OSMANLI PAZARI İÇİN YAPILMIŞ PORSELEN BONBONIÈRE
18.Yüzyıl. Sax. Osmanlı pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Krokodil desenli, yoğun altın yaldız bezemeli. Kapak tutamağı realist dalında limon formunda. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren, nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 12 cm.
Çap: 10 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN (KUPA FORMLU) ŞEKERLİK
19.Yüzyıl. Fransız. Sèvres imalat damgalı. Osmanlı pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Rokoko üslubu tezyinatlı, yoğun altın yaldız bezemeli. Kapak tutamağı dalında çiçek formunda. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 16 cm.
Çap: 10 cm.
ÇİN MİNG DÖNEMİ (1368-1644) OSMANLI SARAYINA YAPILMIŞ “TOMBAK APLİKELİ” BLEU-BLANC PORSELEN SÜRAHİ
Referans: Eserin damgası “Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ” kitabının 78.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 23 cm.
ÇİN MİNG DÖNEMİ (1368-1644) “TSCHEN-HUA” OSMANLI SARAYINA YAPILMIŞ BLEU-BLANC PORSELEN KÂSE
Referans: Eserin damgası “Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ” kitabının 78.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 15 cm.
ÇİN 18.YÜZYIL İMPARATOR JIAQING DÖNEMİ OYMA İŞÇİLİKLİ “DUAN TAŞI” AHŞAP PARAVAN
Ölçüler: 46 x 43 x 25 cm.
ÇİN 18.YÜZYIL TS’ING DEVRİ (ASKI KANCALI) BRONZ BUDA
Ölçüler: 26 x 16 x 5 cm.