Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %10, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, hukuki işlem başlatılır ve cezai şartlar uygulanır.
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ “Hz.MUHAMMED ve 12 İMAMA SALAVAT-I ŞERİF” YAZILI GÜMÜŞ KEŞKÜL’Ü FUKARA
Ölçüler: 13x26 cm.
Ağırlık: 772 gr.
Keşkül, seyahat eden dervişlerin yiyecek ve içeceklerini saklamak için kullandıkları, ham maddesi bir nevi hindistan cevizi olan avadanlıktır. Büyüklüklerine göre ayrılan keşküllere üç farlı isim verilmiş; bahr, genc, guldan. Dervişler tarafından kullanılan, hindistancevizi veya abanozdan yapılmış çanak, beyzî bir tas olup, dervişler topladıkları sadaka ve kendilerine verilen gıdayı bunun içine koyarlar ve bir zincir ile omuzlarına asarlardı. Omuz dışında boyuna asılarak, kemere takılarak ve elde taşınarak ta kullanıldığına kaynaklardaki derviş tiplemelerinde rastlanmaktadır. Dilenmek, gezgin dervişler ve tarikat mensubu olmayan fakir halktan kişiler dışında, bir tekkeye mensup dervişlerce, maddi ihtiyaçtan kaynaklanmayıp, tasavvufi olgunluklarını geliştirmeye yönelik “insani kibir”i yok etme amaçlı bir tasavvufi eğitim yöntemi olarak uygulanmıştır. Derviş sabrıyla, bunca ince işçilikle oluşturulmuş keşküller ise, dilenme aracı olmaktan çok bunun arkasında yatan tasavvufi düşüncenin sembolleştirilmiş ürünleridirler. Keşküllerin tarikat erbabı için esas faydası çok daha pratik gerekçelere dayanmaktadır. Seyyah dervişler çölde su kabı, kuyuda kova, bardak, maşrapa, ibrik niyetine kullanmışlardır. Naksi tekkelerinde içinde şeker, hurma, üzüm, incir gibi tatlı yiyecekler bulunan keşkül zikir sonrası "alâ bereketillah" diyerek şekerlik vazifesi görmüştür. Keşküle ait bir çok keramet de, tasavvuf literatüründe yer almaktadır. Eserlerde teknik, malzeme ve bezeme olarak el sanatlarımızın bazen bir, bazen de birçoğunun bir arada kullanıldığı uygulamalar görülmektedir. Keşküller Ayetli yazı bordürleri yada geometrik formlar içerisinde bitkisel düzenlemeler, insan ve hayvan figürleri motifleriyle kabartma, kazıma, oyma ve kakma teknikleriyle bezenmiştir. Keşkül, Anadolu’da Abdallar, Kalenderler, Bektaşiler tarafından kullanılmıştır. Bazı tarikatlarda nefs terbiyesi için buna izin verilmişti, içine her çeşit gıda maddesi ve para konulurdu. Yine de Turuk-i Aliyye dediğimiz Mevlevilik, Kadirilik ve Nakşibendilik gibi tarikatlarda hoş karşılanmamıştır. Bu tarikat mensupları sadakat ve olgunluklarını başka yollarla tamamlamış, ancak kendilerine verilenleri reddetmemek için almışlardır.
OSMANLI 18.YÜZYIL TEKKE İŞİ ALEM
Erken dönem, kallavi ebatlarda. Pleksiglas kaidesi ile birlikte.
Yükseklik: 70 cm.
EROTİK / ORYANTALİST 19.YÜZYIL VİYANA "MANGREB" İMZALI (F.BERGMAN) BRONZ FİGÜR
Ölçüler: 11.5x10.5 cm.
KAÇAR HANEDANLIĞI 18.YÜZYIL ALTIN KAKMA PAZUBAND
Ya Allah, Ya Muhammed, Ya Ali, Ya Bürhan / Güzellik sahibi Allah’a tevekkül ettim”
Ölçüler: 10.5 x 5.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SALTANAT ARMALI “HARBİYE MEKTEBİ” İBARELİ PİRİNÇ MÜREKKEP HOKKASI
Yükseklik: 7.5 cm.
Çap: 7.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLAZİZ HAN (1861-1876) TASVİRLİ “SEDEF” AKÇE ÇANTASI
Ölçüler: 11 x 5.5 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN” FOTOĞRAFLI MİNELİ MİNYATÜR ÇERÇEVE
Ölçüler: 45 x 35 mm.
Damgalı, haliyle.
İNGİLİZ 19.YÜZYIL “SAMUEL & HENRY BRIDDON” DAMGALI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TASVİRLİ TERACOTA FİGÜR
Yükseklik: 21 cm.
ORYANTALİST 19.YÜZYIL TUTYA SARAYLI HANIM SULTAN FİGÜRÜ
Altın patineli, orijinal kendinden kaideli.
Yükseklik: 20 cm.
ORYANTALİST 19.YÜZYIL VİYANA "MANGREB" İMZALI (F.BERGMAN) BRONZ FİGÜR
“Carpet Seller”
Ölçüler: 22 x 17 x 10 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ HAT DEKORLU (COCONUT) KEŞKÜL’Ü FUKARA
Ölçüler: 13 x 25 cm.
Keşkül, seyahat eden dervişlerin yiyecek ve içeceklerini saklamak için kullandıkları, ham maddesi bir nevi hindistan cevizi olan avadanlıktır. Büyüklüklerine göre ayrılan keşküllere üç farlı isim verilmiş; bahr, genc, guldan. Dervişler tarafından kullanılan, hindistancevizi veya abanozdan yapılmış çanak, beyzî bir tas olup, dervişler topladıkları sadaka ve kendilerine verilen gıdayı bunun içine koyarlar ve bir zincir ile omuzlarına asarlardı. Omuz dışında boyuna asılarak, kemere takılarak ve elde taşınarak ta kullanıldığına kaynaklardaki derviş tiplemelerinde rastlanmaktadır. Dilenmek, gezgin dervişler ve tarikat mensubu olmayan fakir halktan kişiler dışında, bir tekkeye mensup dervişlerce, maddi ihtiyaçtan kaynaklanmayıp, tasavvufi olgunluklarını geliştirmeye yönelik “insani kibir”i yok etme amaçlı bir tasavvufi eğitim yöntemi olarak uygulanmıştır. Derviş sabrıyla, bunca ince işçilikle oluşturulmuş keşküller ise, dilenme aracı olmaktan çok bunun arkasında yatan tasavvufi düşüncenin sembolleştirilmiş ürünleridirler. Keşküllerin tarikat erbabı için esas faydası çok daha pratik gerekçelere dayanmaktadır. Seyyah dervişler çölde su kabı, kuyuda kova, bardak, maşrapa, ibrik niyetine kullanmışlardır. Naksi tekkelerinde içinde şeker, hurma, üzüm, incir gibi tatlı yiyecekler bulunan keşkül zikir sonrası "alâ bereketillah" diyerek şekerlik vazifesi görmüştür. Keşküle ait bir çok keramet de, tasavvuf literatüründe yer almaktadır. Eserlerde teknik, malzeme ve bezeme olarak el sanatlarımızın bazen bir, bazen de birçoğunun bir arada kullanıldığı uygulamalar görülmektedir. Keşküller Ayetli yazı bordürleri yada geometrik formlar içerisinde bitkisel düzenlemeler, insan ve hayvan figürleri motifleriyle kabartma, kazıma, oyma ve kakma teknikleriyle bezenmiştir. Keşkül, Anadolu’da Abdallar, Kalenderler, Bektaşiler tarafından kullanılmıştır. Bazı tarikatlarda nefs terbiyesi için buna izin verilmişti, içine her çeşit gıda maddesi ve para konulurdu. Yine de Turuk-i Aliyye dediğimiz Mevlevilik, Kadirilik ve Nakşibendilik gibi tarikatlarda hoş karşılanmamıştır. Bu tarikat mensupları sadakat ve olgunluklarını başka yollarla tamamlamış, ancak kendilerine verilenleri reddetmemek için almışlardır.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK 2 ADET KOLEKSİYONLUK TABAK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Eserlerin benzer örnekleri Sadberk Hanım Müzesi ile birçok müze ve koleksiyonda mevcuttur. Haliyle. Kütahya Seramik Sanatı’nın nadir ele geçen, seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Çap: 24 cm. / 23 cm.
YUNAN 19.YÜZYIL KRALİYET TAÇLI ve RODOS ŞÖVALYELERİ TEMALI DÖKÜM AYNA
Ölçüler: 55 x 34 x 17 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL III.NAPOLYON DÖNEMİ (1852-1870) BOULLE (BAĞA/BRONZ) MARKÜTERİ KUTU / “A.A” İNİSİYALLİ
Ölçüler: 9 x 29 x 11 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN VERMEY BRONZ APLİKELİ BOHEM KUTU
Ölçüler: 7 x 26 x 8 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN YALDIZ BEZEMELİ BOHEM İÇKİ TAKIMI
Yarı değerli taş aplikeli.
Tepsi Çapı:33 cm.
İbrik Yükseklik: 31 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “A.B PARIS” İMZALI ALTIN VERMEYLİ BRONZ KUTU
Ölçüler: 9 x 30 x 10 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL "CHEVAIDEL ABESANCON" İMZALI ALTIN VERMEYLİ BRONZ KUTU
Ölçüler: 10 x 19 x 10 cm.
FRANSIZ (PARİS) 19.YÜZYIL “SYLVAIN KINSBURGER” İMZALI AZİZE TASVİRLİ ALTIN VERMEYLİ BRONZ KUTU
Yükseklik: 3 cm.
Çap: 7.5 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN VERMEY GÜMÜŞ APLİKELİ FİLDİŞİ SEKRETERLİ TABAKA / İNİSİYALLİ
Damgalı.
Ölçüler: 11 x 7 cm.