Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI SULTAN MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI CAMALTI LEVHA
Osmanlı. Sultan Mehmed Reşad Han (Mehmed V, 1909-1918) tuğrası. Eser, siyah renk zemine merkezde altın ile çalışılmış sultanın “mahlaslı” tuğrası ve onu çevreleyen yine altın ile çalışılmış stilize bir bordürle neticelendirilerek tasarlanmıştır. Tersten yazılarak tatbik edilen Camaltı Sanatı’nın sultan tuğralı son derece nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 25 x 35 cm.
OSMANLI AYYILDIZLI TOMBAK TAS
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Bakırdan dövme tekniği ile kalemişi, kazıma/grave ve kabartma/repousse teknikleri kullanılarak imal edilmiş, yayvan yuvarlak formlu, düz dipli ve dilimli yüksek kenarlı olarak tasarlanmıştır. Eserin merkezi penç motifini sarmalayan uçları çintemani dekorlu battal yıldız motifi ile dekore edilmiş, etrafı sıralı hilallerle zenginleştirilmiş, yan yüzeyi ise Rokoko üslubunda sıralı stilize floral motiflerle bezeli iki sıra bordür ile neticelendirilmiştir.
Fevkalade kondisyonda. Türk Maden Sanatı’nın son derece estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 20 cm.
OSMANLI EDİRNEKARİ SARAY İŞİ SULTANİ ÖZELLİKLERDE "TOPKAPI SARAYI İFTARİYE KAMERİYESİ" RESMEDİLMİŞ MÜZELİK HAT KUTUSU
"Sultan İbrahim "1640" dönemi sonrası."
Osmanlı. 17.Yüzyıl sonu / 18.Yüzyıl başı. Edirnekari. Sultani özelliklerde saray işi olan eserin kapak içine altın bezemeli “Topkapı Sarayı İftariye Kameriyesi ” resmedilmiş. Eserin dış yüzeyi altın ile Rokoko üslubunda, kapak içi ise çok renk tempura boya ve zengin altın ile tezyinli. Kapak içi fevkalade kondisyonda.
Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında bulunan yüksek kıymette eşsiz bir koleksiyon parçasıdır.
Ölçüler: 19.5 x 10 x 33 cm.
Topkapı Sarayı İftariye Kameriyesi, Sofa-i Hümâyûn mermer terasının Sünnet Odası ile Bağdad Köşkü arasında kalan kısmına, 1640’da Sultan I. İbrahim tarafından yaptırılmıştır. Kameriye şeklinde olan bu köşkün özelliği tombaktan oluşudur. Dört sütunun taşıdığı bir tekne kubbe ile örtülüdür. Kameriye, çıkıntı yapan konumuyla mermerlikten ayrılmış, alttaki bahçelere ve kente, Haliç ve Galata’ya yönelik bir konuma getirilmiştir. Bu kameriyede Ramazan aylarında Sultan iftarı bekler, orucu burada açarmış. Bu nedenle İftariye adını almıştır. Yaz aylarına rastlayan bayram törenlerinde Sultan’ın Enderûnluların bayram tebriklerini burada kabul ettiği ve aşağı bahçede yapılan spor gösterilerini seyrettiği bilinmektedir.
LUDWIGSBURG 18.YÜZYIL “TURQUERIE“ PORSELEN OSMANLI FİGÜRÜ
1758-1793 tarih aralığı. Alman, Ludwigsburg imalat damgalı. Duke Charles Eugene von Wurttemberg dönemi. Epoque, haliyle. Turquerie Sanat Akımı’nın ele geçmesi zor, koleksiyonluk ve fevkalade bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, Hüseyin Kocabaş 1941 / Sayfa: 93
Miller's-Porcelain Marks, Gordon Lang / Sayfa: 153
Yükseklik: 15.5 cm.
THERESE DUFRESNE BRONZ “RÖLYEF” MEKKE MADALYONU
Th. Dufresne imzalı. 1988 tarihli, BR Flor damgalı. Kallavi ebatlarda. Bronz. Latin ve arap harfleri ile “LA MECQUE / MEKKE” ibareli. Rölyef/kabartma olarak eserin ön yüzüne muazzam bir kompozisyon, diğer yüzüne
ise olağanüstü bir Kâbe ve tavaf görüntüsü resmedilmiştir.
Harika patineye sahip, fevkalade kondisyonda. Üst seviye görsellikte ve sanat kalitesinde koleksiyonluk eserdir.
Çap: 80 mm.
Ağırlık: 345 gr.
Fransız sanatçı Thérèse Dufresne 1937 yılında Madagaskar’da dünyaya gelmiştir. Paris’teki Uygulamalı Sanatlar Yüksek Okulu ve Ulusal Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda eğitim almıştır. Chauvenet’nin öğrencisi olan Dufresne resim, heykel ve madalyon sanatından eserler vermiş ve 1962 ile 1964 yılları arasında Casa Velasquez üyesi olmuştur. 1975 yılında Prix Renouveau de la Médaille almıştır. 1964’ten 2000’e kadar elli üzerinde madalyon üretmiştir, kültürel alanları konu alan madalyaları ile tanınır.
THERESE DUFRESNE BRONZ “RÖLYEF” İSLAMİK MADALYON
Th. Dufresne imzalı. 1983 tarihli, Bronze damgalı. Kallavi ebatlarda. Rölyef/kabartma olarak eserin her iki yüzüne de mimari unsurlar taşıyan hat sanatı ve İslami motifler ile güçlendirilmiş olağanüstü kompozisyonlar resmedilmiştir.
Harika patineye sahip, fevkalade kondisyonda. Üst seviye görsellikte ve sanat kalitesinde koleksiyonluk eserdir.
Çap: 70 mm.
Ağırlık: 259 gr.
Fransız sanatçı Thérèse Dufresne 1937 yılında Madagaskar’da dünyaya gelmiştir. Paris’teki Uygulamalı Sanatlar Yüksek Okulu ve Ulusal Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda eğitim almıştır. Chauvenet’nin öğrencisi olan Dufresne resim, heykel ve madalyon sanatından eserler vermiş ve 1962 ile 1964 yılları arasında Casa Velasquez üyesi olmuştur. 1975 yılında Prix Renouveau de la Médaille almıştır. 1964’ten 2000’e kadar elli üzerinde madalyon üretmiştir, kültürel alanları konu alan madalyaları ile tanınır.
SARAY İŞİ SULTANİ DÜRBÜN
19.Yüzyıl. Saray işi. Sultani özelliklerde ve kallavi ebatlarda. Saray için yapılmış İsviçre mineli altın eserler ile benzer özelliklere sahip. Komple altın vermeyli eser çok renk mine işçiliği ile stilize dekorlu. Opera tipi, alışılmışın dışında boyutlarda ve işçilikte. Ele geçmesi zor gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 13 x 12 cm.
OSMANLI BEYKOZ CAM TUĞRALI GÜMÜŞ SERLİ NARGİLE
19.Yüzyıl. Beykoz mamulâtı. Kallavi boyda ve billur renkteki eserin yüzeyi kesme tekniği ile geometrik dekorlu ve altın yaldız maydanoz desenlidir. Tuğralı gümüş seri stilize floral dekorlu, dragon formlu ağızlı ve zincir aplikelidir. Tuğrası okunamadı. Beykoz cam sanatının günümüze kadar ulaşmış nadir örneklerindendir.
Yükseklik: 57 cm.
OSMANLI “ALİMZADE ÖMER EFENDİ” PORSELEN “TETE A TETE” ÇİFT FİNCAN ve TABAĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Alimzade Ömer Efendi imalat damgalı. Beyaz hamurlu şeffaf sırlı, çok renk stilize floral dekorlu ve altın bezemeli. 18. Yüzyıldan itibaren İstanbul’da Galata, Beykoz, Eyüp ve Balat’ta bulunan küçük çini ve çömlek imalathanelerinde porselen ve fayans üretimi yapılmaya başlandı. Bu küçük ölçekli atölyelerden çıkan belirli miktardaki eserlerden bazılarının arkalarında eski harflerle “Alim Zade Ömer Efendi” damgası bulunur. Alimzade’nin atölyesinden çıkan bu porselenler, o dönem İstanbul Mahmutpaşa’da satılmaktaydı.
Aynı mührü taşıyan bir grup porselen bugün Topkapı Sarayı Müzesi’nde sergilenmektedir. Fevkalade kondisyonda, her parçası damgalı koleksiyonluk eserlerdir
Tabak çap: 10 cm.
OSMANLI PORSELEN AŞURELİK
19.Yüzyıl. Model numaralı. Kallavi ebatlarda. Kapak tutamağı dalında gül formunda ve bronz menteşeli. Tüm yüzeyi el boyaması çok renk stilize floral ve geometrik dekorlu, zengin altın bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Görsel yönü yüksek koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 44 cm.
OSMANLI PORSELEN AŞURELİK
19.Yüzyıl. Model numaralı. Kapak tutamağı dalında gül formunda ve gümüş menteşeli. Tüm yüzeyi el boyaması çok renk stilize floral dekorlu, zengin altın bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Görsel yönü yüksek koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 40.5 cm.
JACOP PETIT SULTAN FİGÜRÜ / TISANIERE
19. Yüzyıl. Fransız. Jacop Petit imzalı. (JP) Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 115’de mevcuttur. Turquerie akımının güzel örneklerinden, Osmanlı Pazarı için özel imalat. Tisaniere özellikli. Dikdörtgen platform üzerinde oturan sultan tasviri dönem kıyafetleri ve aksesuarları ile son derece estetik ve yüksek sanat kalitesi ile çalışılmıştır. Altın yaldız ile dekorlanmış ve yer yer farklı renkler ile konturlenmiş eserin nargile hortumu eksiktir, haliyle. Türünün koleksiyonluk örneğidir.
1830 senesinde Sevres fabrikasından ayrılan bazı sanatkârların bir araya gelerek Paris’de kurdukları “Jacop Petit” isminin baş harfleri olan “J.P” isimli atölyedir. Benjamin Jacop ile Aaron Smoll’ün başında bulundukları müessese üslup itibariyle kısmen Sevres’e tabi kalmıştır. Bir zaman sonra kapanan atölye bu müddet zarfında imal ettiği eserlerin mühim bir kısmını bilhassa Türkiye için hazırlamıştır. Kaynaklarda “Fontaine Bleau” mavi renkli marka diye yazılı olan bu fabrikanın kullandığı “J.P” markası ile beraber ayrıca çifte meçe müşabih diğer bir markayı da kullandığı bilinmektedir. Bu fabrikanın Türkiye için hususi imal ettiği eserler bilhassa vazolar, çiçeklikler, kupa, bonboniere ve Osmanlı figürlü biblolardır.
Yükseklik: 14 cm.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN LONDRA SEYAHATİ HATIRA MADALYONU
"ABDULAZIZ OTHOMANORUM IMPERATOR LONDINIUM INVISIT MDCCCLXVII"
19.Yüzyıl. Sultan Abdülaziz Han tasvirli. Sultanın Londra seyahati anısına yaptırılmıştır. Kallavi ebatlarda. Sultan Abdülaziz, 1867 yılında Avrupa seyahatine çıkan ilk Sultan olarak Osmanlı tarihine geçmiştir. Sultan Abdülaziz'in Avrupa seyahatinin İngiltere durağında, Sultan Abdülaziz’in onuruna Londra Şehri Belediyesi tarafından verilen ziyafet vesilesiyle yaptırılan bu hatıra Madalyonu takdim edilmiştir.
Bugüne kadar görülmemiş orijinal gümüş kaplama örnek olup muhtemelen Sultan ve yakın çevresi için yapılmıştır. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Çap: 75 mm.
Provenans: Kocabaş Koleksiyonu’na aittir.
Madalyonun ön yüzünde Sultan Abdülaziz’in bir portresi, Osmanlı İmparatoru Abdülaziz ve Londra Ziyareti yazıları görülmekte, arka yüzde ise Solda St. Paul kathedrali önünde ayakta duran ve Londra Şehrini temsil eden batılı bir kadın figür, sağda Sultan Ahmet Camii’nin önünde ayakta duran Oryantalist bir kadın figürünün elini çift eli ile sıkmakta, tokalaşmaktadır. Oryantalist kadın figürü bir eli ile tokalaşırken sanki diğer sol eli ile peçesini açar gibidir. İki figürün arasında City of London armasını temsil eden bir kalkan ve üzerinde de “WELCOME”- Hoşgeldiniz yazmaktadır. Londra ziyareti anısına bastırılan bu madalyon önemli bir görsel belgedir.
RIZA TEVFİK PAŞA’YA HEDİYE EDİLMİŞ GÜMÜŞ SİGARA TABAKASI
İngiliz imalat, garanti ve ayar damgalı. Kapağı kazıma/grave tekniği ile “London July 1909 ibareli”. Paşaya 1909’da İngiliz Parlamentosu’nun davetlisi olarak Talat Paşa ile gittiği Londra
seyahatinde gerçekleşen mebuslar toplantısında İngilizler tarafından anı olarak hediye edilmiş.
Yalın işçilikli, iç yüzeyi sıvama altın vermeyli, fevkalade kondisyonda. Tarihi kıymeti ve belgesel özelliği olan koleksiyonluk eserdir.
II.Meşrutiyet devri şairi, edebiyatçı, felsefeci ve politikacı olan Rıza Tevfik Bölükbaşı tıp eğitimi görmüş, Osmanlı döneminde milletvekilliği ve Millî Eğitim Bakanlığı yapmıştır. Sevr Antlaşması’nı imzalayan Osmanlı delegesi olması sebebiyle Yüzellilikler arasında yer almış ve uzun yıllar sürgünde yaşamıştır.
Ölçüler: 8 x 11 cm.
Ağırlık: 130 gr.
OSMANLI ERKEN DÖNEM “RUFAİ” İKİ ADET ZİKİR ŞİŞİ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Rifa'i raatheeb ritüelinde, zikir sırasında bazı zamanlarda “Burhan” olarak adlandırılan kerametler gerçekleşir. Zikri yöneten şeyh tarafından bazı tarikat üyelerinin vücutlarına demir zikir şişleri batırılır. Müritler bu şişleri tutarak zikretmeye devam ederken Allah izin vermedikçe hiçbir şeyin insanlara zarar veremeyeceğini göstermek ve inkârcıları hidayete erdirmeyi amaçlarlar. Türünün erken dönem ve son derece aykırı örnekleri olan şişler Tekke Sanatı’nın müzelik örnekleridir.
Rivayete göre Seyyid Ahmed er Rüfâi, Muhammed peygamberin elini öpünce, müritleri de bu nimetten istifade etmek istemişler, ancak bu durum gerçekleşmeyince üzülmüşler ve ellerine geçirdikleri tahta parçası, bıçak ve demirle vücutlarına vurmaya başlamışlar. Bir kısmı da ateşle vücudunu dağlamaya çalışmış. Şeyh çadıra girince bu durumu görünce hayret etmiş. Bunun üzerine şöyle dua etmiş; “ Ya Rab, tarikatıma girenlere, bu sırrı bahşeyle!”
Uzunluk: 53 cm. / 50 cm.
OSMANLI KOLEKSİYONLUK ALEM
18./19.Yüzyıl. Osmanlı. Boğumlu uzun formda demirden imal edilmiş eserin merkezinde “Allah” yazmakta. Türk Maden Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Yükseklik: 32 cm.
OSMANLI EDİRNEKARİ RÛMÎ TAC-I MUHAMMED
17.Yüzyıl. Osmanlı Sanatkârları’nın tasarım gücünü gözler önüne seren “Minber Tacı” olarak “Rûmî Üslubu”nda imal edilmiş “Edirnekari” şaheser. Merkezinde “Sikke-i Şerife” içinde celi sülüs müsenna hat (aynalı yazı) ile tatbik edilmiş “Muhammed” lafzı yer almaktadır.
En güzel örneklerine Sultan III.Murad Han döneminde rastladığımız, ahşap ve hat sanatının harmanlanarak birlikte yorumlandığı eserin tüm vücudu ve çerçevesi müsenna düz ve kanatlı rûmî kollar ile tezyin edilmiş, alt ve üst etekler ise iri tepelik rûmîlerle neticelendirilerek sıvama altın ile yaldızlanmıştır.
Erken devir Osmanlı Ahşap Sanatı’nın üslup ve kompozisyon açısından bir tasarım harikası olarak imal edilmiş, dönem kondisyonunda ve fevkalade nadirlikte, ele geçmez müzelik örneğidir.
Ölçüler: 67 x 50 cm
Eserin tasarımsal bütününü oluşturan Rumi Üslubu döneminde Topkapı Sarayı Nakışhânesi’nde, Osmanlı bezeme sanatlarının iki ayrı üslûbunu temsil eden Bölük-i Acemân ve Bölük-i Rûmiyân adlı iki
ayrı sanatkâr topluluğuna dayanmaktadır. Söz konusu bezeme üslûbuna verilen rûmî adı, vaktiyle Saray Nakışhânesi’ndeki Rûmiyân Bölüğü’nün icra ettiği işleri ifade etmek için kullanılmıştır.
Ahşap işçiliğinin üslup ve teknik açıdan en güzel ve görkemli örnekleri bu eserde olduğu gibi 16. ve 17.Yüzyıl eserlerde görülmektedir. Eseri ahşap işçiliği olarak incelediğimizde, erken devir en güzel örneklerini minberlerde gördüğümüz ahşap malzemenin üzerine çizilen motiflerin aralarının boşaltılmasıyla yapılan teknik olan ajur işçiliğinin, kesme (dekupe) oymacılığı sanatı ile eserde hayata geçtiğini görmekteyiz.
Eserde, ön plana çıkan ana tema Sikke-i Şerife içinde yer alan müsenna hattı ile uygulanmış “Muhammed” lafzıdır. Türk Hat Sanatına resimsel bir yaklaşım olan müsennâ /aynalı yazıda Türk hattatlarının muazzam eserler meydana getirdikleri ve âdeta yazı ile resim ve grafik sanatını birleştirdikleri görülür. Anadolu’da Selçuklular ile gelişip kendine özgü karakteristik bir niteliğe ulaşmış olan ahşap sanatı, Osmanlıda zengin örneklerle yaygınlaşarak kullanılmış ve bu eserde olduğu gibi en üst seviyeye çıkarak “göze hitap eden güzellik, ruha hitap eden derinlik” kavramına layık zirve sanat eseri olarak karşımıza çıkmıştır. Doğaya karşı zayıf düşen ahşap eserlerin çoğu ne yazık ki günümüze kadar ulaşamamıştır, eser bu sebeple ayrıca önem ve kıymet arz etmektedir.
Benzer örnekleri Bursa Ulu Camii, Birgi Ulu Camii ve Eminönü Yeni Camii minberlerinde bulunan tacın şüphesiz görsel ve tasarımsal olarak en yakın örneği bu eserle aynı dönemde yapılan, aynı üslup
(rumi) ve istife(müsenna) sahip Ayasofya Müzesi’ndeki minber tacıdır.
Provenans: KOCABAŞ Koleksiyonu
OSMANLI EDİRNEKARİ ÜSLUBU 18.YÜZYIL VENEDİK İŞİ AYNA
18.Yüzyıl. Edirnekari stilinde, beş taksimatlı. Üst düzey kalitede ıhlamur ağacından oyma ve dekupe tekniği ile yapılmış. Pontus stilindeki eser yeşil renk tempera boya ve yoğun altın yaldız ile bezenmiştir.
İri akantüs yapraklarından oluşan beş taksimatlı ana çerçeve ayçiçeği ve gül motifleriyle dekore edilmiştir. İşçiliği ve formu itibariyle dikkat çekicidir. Zengin görselliğe sahip tasarım harikası, koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 97x73 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL İSTANBUL SÜLEYMANİYE İŞİ ÇİFT KONAK ŞAMDANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul Süleymaniye işi. Çift. Pirinçten mamul boğumlu ve yüksek gövdeye sahip eserlerin tüm yüzeyi kazıma ve kalemişi tekniği ile zengin stilize floral motiflidir.
Evliyâ Çelebi’nin Seyahatname’sinde de bahsettiği Süleymaniye’deki dökümhanelerde (esnaf-ı dökmecibaşı) imal edilmiş koleksiyonluk ve nadir örneklerdir.
Yükseklik: 81 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL MİHRAP ŞAMDANI
Osmanlı 18.Yüzyıl. Dini ve tasavvufi açıdan önemli anlamlara sahip eser, dövme ve döküm tekniği ile imal edilmiştir. Kazıma/grave tekniği ile dekorlu kaide, boyun ve mumluk olmak üzere üç parçadan müteşekkildir.
Eserin yuvarlak geniş çaplı kaidesi çan şeklinde olup, yayvan dipli ve aşağıdan yukarıya doğru daralan iç bükey konik gövdelidir. Türk Maden Sanatı’nın önemli örneklerinden olan şamdanlar soyut olan
tanrının somut olarak ifade şekli ile bilginin açığa çıkışını ve manevi aydınlanmayı sembolize eder, hem tanrının nuru olan kutsal ışığı yaymakta, hem de sahipleri için güç ve statü göstergesi olmaktadırlar. Berât niteliğine sahip, havan tipi, fevkalade kondisyonda müzelik eserdir.
Provenans: KOCABAŞ Koleksiyonu
Yükseklik: 75 cm.
İSLAMİK MEMLUK EKOLÜ AJURLU TORCH-STAND
18./19.Yüzyıl. İslamik. Altın vermeyli, rumi üslubunda dekorlu. Kalemişi, grave/kazıma ve ajur tekniği ile Memluk ekolünde tezyin edilmiş eser geniş platform kaideli, boru formlu, bilezikli ve geniş ağızlı olarak tasarlanmıştır. Rumi motiflerin ağırlıklı olarak kullanıldığı eserde madalyonlar içi istifli hat yazılarla bezelidir. Haliyle. İslam Sanatı’nın nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Yükseklik: 53 cm.
OSMANLI TILSIM ve MÜHÜR LOTU / 8 ADET
18./19.Yüzyıl. Osmanlı. Kallavi ebatta yuvarlak formlu “Rufai” tarikat tılsım mührü, kallavi ebatta köşeli formlu tılsım mühür ve altı adet hicri tarih düşülmüş şahıs mühründen oluşan koleksiyon.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
Ketebeli, Hicri 1343 tarihli. Mustafa Halim Özyazıcı terekesinden çıkmış daire formunda istif mühür çalışması.
Dîvân-ı Hümâyûn Kalemi’nin hulefâlarından, Matbaa-i Askeriye hattatlığı, Evkaf-ı Hümâyûn Matbaası hattatlığı ve Devlet Matbaası hattatlığı da yapan büyük ustanın kıymetli ve nadir ele geçen koleksiyonluk eseridir.
Çap: 7.5 cm.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
Ketebeli. Mustafa Halim Özyazıcı terekesinden çıkmış daire formunda, merkezi ayyıldız motifli istif mühür çalışması.
Dîvân-ı Hümâyûn Kalemi’nin hulefâlarından, Matbaa-i Askeriye hattatlığı, Evkaf-ı Hümâyûn Matbaası hattatlığı ve Devlet Matbaası hattatlığı da yapan büyük ustanın kıymetli ve nadir ele geçen koleksiyonluk eseridir.
Çap: 8 cm.
OSMANLI SULTAN III.SELİM HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Sultan III.Selim Han (1789-1807) tuğralı. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan kol diviti.
Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, altın vermeyli, kazıma/kalemişi tekniği ile stilize bitkisel desenli. Hokka kapağı menteşeli, kalemdan kapağı zincir askılıklı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın dönemi itibari ile koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 21.5 cm.
Ağırlık: 240 gr.