• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 04

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

  • Kategori: Tablo
Lot: 26 » Tablo

JOSEPH WARNIA-ZARZECKI (d.1850)

İmzalı. Kâğıt üzeri suluboya. Orijinal sanatçı paspartusu içinde.

1850 yılında Fransa’da doğan Polonyalı ressam Joseph Warnia-Zarzecki Sanayi-i Nefise Mektebi'nin ilk karakalem resim hocasıdır. 1883'ten 1915'te emekli olana kadar eğitmenlik görevini sürdürmüştür. Varşova Güzel Sanatlar Akademisi’nde ve Münih Akademisi’nde öğrenim gören Warnia-Zarzecki, on sene Bavyera’da yaşamış, Alman sanatçılardan etkilenmiş ve 1883 senesinde İstanbul’a gelmiştir. Oryantalist ve İstanbul’daki yaşantıyı konu alan eserler üretmiştir. Sanatçının resimleri bugün birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.

Ölçüler: 17 x 12 cm.

Paspartulu ölçü: 32 x 24 cm.

Detaylar
Lot: 27 » Tablo

NAZMİ ZİYA (1881-1937)

“Maarif Nezareti Serisi”

İmzasız. Duralite marufle yağlıboya. Sanatçı, 1915 yılında Maarif Nezareti tarafından okullarda asılmak için tarihten konuların resmedildiği tablolar yapmakla görevlendirilir. Mevcut kaynaklara göre tablolar yaklaşık bu ebatlarda ve imzasız olarak teslim edilmiştir.

Beğeniye sunduğumuz eser günümüze neredeyse tamamına yakını yok olup gitmiş bu seriden önemli ve koleksiyonluk bir yapıttır.

Referans: Sanatçının Yapı Kredi Yayınları Nazmi Ziya kitabının 16. Sayfasında aynı seriden bir eseri mevcuttur.

Ölçüler: 71 x 101 cm.

1881 yılında İstanbul’da doğdu. İlk resim derslerini Hoca Ali Rıza’dan alan sanatçı, 1902’de Sanay-i Nefise Mektebi’ne girerek Valeri, Joseph Warnia-Zarzecki ve Osgan Efendi’den dersler almıştır.  Okuldaki eğitimi sırasında doğayı tamamen kopya etmek düşüncesine karşı çıkmış, daha serbest tarzda çalışmayı yeğlemiştir. 1905’te 3 ay için İstanbul’a gelen Fransız ressam Signac, sanatçıyı büyük ölçüde etkilemiş ve Nazmi Ziya 1908’de okulu bitirdikten sonra resim eğitimi için Paris’e gitmiştir. Önce 3 ay kadar Julian Akademisi’nde Royel ve Marcel Bachet’in atölyelelerine devam etmiş, ardından Fernand Cormon’un atölyesine geçerek 1913’e kadar burada çalışmıştır. 1918-21 ve 1925-27 arasında 2 kez Sanay-i Nefise Mektebi müdürü olmuş, ardından da aynı okulda çizim dersleri vermiştir. Sanat yaşamının başından sonuna değin İzlenimci anlayışla çalışan, çoğu kez açık havada çalışan ve özellikle değişen ışık değerlerini betimleyen sanatçı, çok sayıda İstanbul manzarası yapmıştır. Türk Resim Sanatı’nın en önemli kilometre taşlarındandır.

Detaylar
Lot: 28 » Tablo

NAMIK İSMAİL (1890-1935)

“Portre”

İmzalı. İmza sanatçı tarafından grave/kazıma tekniğinde atılmıştır. Tuval üzeri yağlıboya.

1890 yılında Samsun’da doğdu. 1912 yılında Galatasaray Lisesi’nden ayrılarak Paris’e giden sanatçı, önce Julian Akademisi’nde, sonra da Fernand Cormon atölyesinde öğrenim görmüştür. 1914’te tatil için İstanbul’a gelen sanatçı I.Dünya Savaşı’nın çıkmasıyla Paris’e geri dönememiş, aynı yıl silah altına alınarak Kafkas Cephesi’ne gönderilmiştir. Ancak burada tifüse yakalanması sonucu İstanbul’a dönen sanatçı 1917’de Harbiye Nazırı Enver Paşa’nın Şişli’de açtığı atölyede savaş resimleri yapmış,  1918’de bu yapıtların Viyana ve Berlin sergilerindeki hazırlıklarıyla ilgilenmek üzere Almanya’ya gitmiş ve savaşın sona ermesiyle 1919’a dek Berlin’de kalarak Corinth ve Liebermann atölyesinde çalışmalarını sürdürmüştür. 1927’de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi müdürlüğüne atanana dek çeşitli görevler almış, 1920’de İtalya’ya, 1922’de de Paris’e gitmiştir. Paris dönüşü 1926’da önce resim eğitimini denetlemekle görevli müfettişliğe atanmış, 1 yıl sonra üstlendiği Akademi müdürlüğünü ölümüne değin sürdürmüştür.

Ölçüler: 48 x 37 cm.

Detaylar
Lot: 32 » Tablo

ALİ RIZA BEYAZIT (1883-1963)

“Natürmort”

İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.

1883’te İstanbul’da doğan Türk ressam Ali Rıza Beyazıt, Eyüp Sultan Veteriner ve Eczacı Askeri Rüştiyesi’ni bitirdikten sonra Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye’de eğitim görmüş ve 1907’de teğmen rütbesiyle askeriyedeki görevine başlamıştır. Dönemin ünlü sanatçıları Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’nın öğrencisi olan Ali Rıza Beyazıt’ın eserlerinde iki ressamın da etkileri görülür. Resimlerinde genellikle İstanbul manzaralarını konu alan Ali Rıza, 1963 yılında aramızdan ayrılmıştır. Eserleri bugün birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.

Ölçüler: 44.5 x 56.5cm.

Detaylar
Lot: 33 » Tablo

ALEXİS AUGUSTE DELAHOGUE (1867-1950)

“Smyrna / İzmir”

İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya. Eserin ön yüzünde "67" numara koleksiyon envanter etiketi mevcuttur.

Ölçüleri: 25 x 35 m.

 

Eski İzmir kenti (SMYRNA) körfezin kuzeydoğusunda yer alan ve yüzölçümü yaklaşık yüz dönüm olan bir adacık üzerinde kurulmuştu. Son yüzyıllar boyunca Meles Irmağı Sipylos (Yamanlar) Dağı'ndan gelen sellerin getirdikleri mil ile bugünkü Bornova ovası oluştu ve yarım adacık bir tepe haline dönüştü. Yapılan en son kazılarda İzmir’deki yerleşim alanlarının M.Ö. 7000 yıllarına dek uzandığı ortaya çıkarılmıştır.

Detaylar
Lot: 35 » Tablo

ALİ RIZA BEYAZIT (1883-1963)

Eski Türkçe imzalı. Peyzaj. Kâğıt üzeri suluboya.

1883’te İstanbul’da doğan Türk ressam Ali Rıza Beyazıt, Eyüp Sultan Veteriner ve Eczacı Askeri Rüştiyesi’ni bitirdikten sonra Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye’de eğitim görmüş ve 1907’de teğmen rütbesiyle askeriyedeki görevine başlamıştır. Dönemin ünlü sanatçıları Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’nın öğrencisi olan Ali Rıza Beyazıt’ın eserlerinde iki ressamın da etkileri görülür. Resimlerinde genellikle İstanbul manzaralarını konu alan Ali Rıza, 1963 yılında aramızdan ayrılmıştır. Eserleri bugün birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.

 

Ölçüler: 24 x 34 cm.

Detaylar
Lot: 36 » Tablo

HÜSNÜ TENGÜZ (1876-1950)

“Süleymaniye Camii”

Eski Türkçe imzalı. Eski Türkçe ile 921 tarihli. Kâğıt üzeri suluboya.

Ressam Hüseyin Hüsnü Tengüz, resim sevgisinin küçük yaşlarda başladığını, halk ressamı Emin Baba’yı izlediği zaman ressam olmaya karar verdiğini “Sanat Hayatım” başlıklı otobiyografisinde belirtmektedir. Askeri Rüştiye, Bahriye Mektebi İdadisi, Menşe-i Küttab-ı Bahri sınıfında ve Sanayi-i Nefise Mektebi’nde okumuştur. Erkân-ı Harbiye-i Bahriye, Deniz Müzesi, Matbaaa-ı Bahriye gibi kurumlarda ressam olarak çalışmış ve ayrıca Silah Müzesi kurucu üyeliğinde bulunmuştur. Bahriye kıyafetleri, tarihi gemiler ve deniz savaşlarını betimleyen yağlıboya, suluboya, karakalem ve tarama tekniği ile çok sayıda eser ve özellikle albümler hazırlamıştır. Sanatçı, Türk resim tarihinde “Asker Ressamlar” kuşağı olarak anılan ressamların geç dönem temsilcilerinden biri olarak da öne çıkar. Tengüz, deniz ve gemi resimleriyle tanınmasına karşın, Mahmut Şevket Paşa tarafından hazırlanan “Eski Osmanlı kıyafetleri” başlıklı çalışmada görev almıştır.

Ölçüler: 25 x 44 cm.

Detaylar
Lot: 37 » Tablo

HÜSNÜ TENGÜZ (1876-1950)

İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.

Ressam Hüseyin Hüsnü Tengüz, resim sevgisinin küçük yaşlarda başladığını, halk ressamı Emin Baba’yı izlediği zaman ressam olmaya karar verdiğini “Sanat Hayatım” başlıklı otobiyografisinde belirtmektedir. Askeri Rüştiye, Bahriye Mektebi İdadisi, Menşe-i Küttab-ı Bahri sınıfında ve Sanayi-i Nefise Mektebi’nde okumuştur. Erkân-ı Harbiye-i Bahriye, Deniz Müzesi, Matbaaa-ı Bahriye gibi kurumlarda ressam olarak çalışmış ve ayrıca Silah Müzesi kurucu üyeliğinde bulunmuştur. Bahriye kıyafetleri, tarihi gemiler ve deniz savaşlarını betimleyen yağlıboya, suluboya, karakalem ve tarama tekniği ile çok sayıda eser ve özellikle albümler hazırlamıştır. Sanatçı, Türk resim tarihinde “Asker Ressamlar” kuşağı olarak anılan ressamların geç dönem temsilcilerinden biri olarak da öne çıkar. Tengüz, deniz ve gemi resimleriyle tanınmasına karşın, Mahmut Şevket Paşa tarafından hazırlanan “Eski Osmanlı kıyafetleri” başlıklı çalışmada görev almıştır.

Ölçüler: 70 x 35 cm.

Detaylar
Lot: 38 » Tablo

ARSEN CHABANIAN (1864-1949)

İmzalı. Deniz peyzajı. Kontrplak üzeri yağlıboya.

Erzurum’lu Arsen Şabanyan önemli deniz ressamlarındandır. Uzun süren hayatı İtalya, Fransa, Belçika, Hollanda, İngiltere gibi yabancı diyarlarda geçer. Temel resim eğitimini ünlü ustalarla çalışarak alır. Paris’te Deniz Sanatçıları ve Renkli Gravür kuruluşları kurucularındandır. Önemli sanatçının eserlerinden bazıları Eçmiadzin Katolikosluğu Müzesi’nde, Paris Surp Hovanes Mgrdiç Ermeni Kilisesi’nde ve birçok önemli koleksiyonda bulunur.

Ölçüler: 29 x 38 cm.

Detaylar
Lot: 53 » Tablo

TALAT PAŞA (1874-1921)

V.Fadchenko imzalı. 1918 tarihli.

Kağıt üzeri suluboya, orijinal paspartusu içinde. Resim, fırça kalitesi ve belgesel özelliği iledikkat çeken, gerçek koleksiyonluk şaheserdir.

Mehmed Talât, Osmanlı Hürriyet Cemiyeti’nin kurucu lideri ve İttihat ve Terakki’nin kurucularından ve önde gelen liderlerinden olan Osmanlı devlet adamı. 1908 ihtilâlinin hazırlanmasında önemli rol oynayan Talat Bey, 1908-1918 arasında Osmanlı Devleti siyasetine yön veren en önemli aktörlerden biri olmuştur. Bâb-ı Âli Baskınından sonrasında Said Halim Paşa kabinesinde Dahiliye nazırlığına getirildikten sonra devletin siyasetinin en önemli belirleyicilerinden biri hâline geldi. Enver Paşa ve Cemal Paşa ile birlikte Üç Paşalar iktidarını kuran Talat Bey, Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’na girmesinde ve Ermeni Tehciri’nde rol oynadı. 1917 yılında sadrazamlık yaptı. Savaşın kaybedilmesinden sonra İttihat ve Terakki Cemiyeti’ni feshedip Cemal ve Enver Paşalarla birlikte ülkeyi terk etti. 1921 yılında Berlin’de, Hardenberg Caddesi’nde bir Ermeni tarafından öldürüldü.

 

Ölçüler: 36.5  x 25 cm.

Detaylar
Lot: 142 » Tablo

ALEXANDRE JACQUES CHANTRON (1842-1918)

İmzalı. Sanatçının kendi geliştirdiği fotografik camaltı tekniği ile yapılmış, fevkalade görsellikte ve kondisyonda gerçek koleksiyonluk eserdir.

Fransız sanatçının ilk çalışmaları ağırlıklı olarak portreler ve natürmortlardan oluşuyordu ve daha sonra, günün yeni gelişen fotoğraf teknolojisini denerken geliştirdiği bir tema ile Bouguereau tarzında çıplak çalışmaları resmetmeye başladı.

François-Édouard Picot, Tony Robert-Fleury ve William-Adolphe Bouguereau'nun öğrencisiydi. 1877'de dini bir konuyla salon de Paris’e katıldı ve 1893'te mansiyon kazandı. 1895'te Salon'da Fleurs ‘e katıldı, 1899'da üçüncü derece, 1902'de ikinci derece madalya ile ödüllendirildi.

Ölçüler: 28 x 13 cm.

Detaylar
Lot: 152 » Tablo

ANDRE DERAIN (1880-1954)

Islak imzalı. Özgün baskı. A.Derain, Henri Matisse ile birlikte “Fovizm Akımı”nı başlatmıştır.

Derain 1880'de Paris'in hemen dışındaki Chatou, Yvelines, Île-de-France'ta doğdu. 1898'de Académie Camillo'da mühendislik eğitimi alırken Eugène Carrière'in resim derslerine katıldı ve burada Matisse ile tanıştı. 1900'de tanıştığı Maurice de Vlaminck ile aynı stüdyoyu paylaşmaya başladı ve ilk peyzajlarını çizdi. Fransız ordusunda silah altına alındığı 1901 ile 1904 yılları arasında çalışmalarına ara verdi. Terhisinin ardından Matisse, Derain'in anne ve babasını, ressamın mühendislik eğitimini bırakmasına izin vermeleri için ikna etti. Böylece tüm zamanını resim yapmaya ayırabilen Derain Académie Julian'a katıldı. Derain ve Matisse 1905 yazı boyunca Akdeniz kıyısındaki bir kasaba olan Collioure'da birlikte çalıştılar ve aynı yılın sonlarında oldukça yenilikçi tablolarını Salon d'Automne'da sergilediler. Tablolar, çok parlak ve doğal olmayan renkleri sebebiyle eleştirmen Louis Vauxcelles tarafından alaycı biçimde les Fauves (vahşi hayvanlar) olarak adlandırıldı ve böylece Fovizm hareketi başlamış oldu. Ölümünden bir sene önce, tam olarak iyileşemeyen bir göz iltihabına yakalandı. 1954'te bir aracın çarpması sonucu Garches, Hauts-de-Seine'de yaşamını yitirdi.

Ölçüler: 32 x 23 cm.

Detaylar
Lot: 157 » Tablo

KOMET (d.1941)

“Fikret Mualla için”

İmzalı. 2006 tarihli. “Mualla için 1” ibareli. Kontrplak üzeri yağlıboya. Eser sanatçısı tarafından onaylıdır ve Fransa’da bir müzayededen satın alınmıştır. Sanatçının son derece önemli ve koleksiyonluk bir yapıtıdır.

Asıl ismi Gürkan Coşkun olan Türk ressam ve şair Komet 1941’de Çorum’da dünyaya geldi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'ndeki eğitimini 1960-1967 yılları arasında tamamladı, Halil Dikmen ve Zeki Faik İzer atölyelerinde çalıştı. Devlet bursuyla 1971 yılında Paris’e giderek Vincence Üniversitesi Plastik Sanatlar Bölümü'nde eğitim gördü. 1974’te ilk kişisel sergisini Fransa'nın Rouen şehrinde açtı. Sanatçı genelde hayal ve gerçeği harmanladığı dışavurumcu figüratif eserleriyle tanınır. 1960lı yıllardaki yeni figür hareketinin temsilcilerinden olarak resimleri özgönderimsel, hissi ve düşlemseldir. 70’li yıllarda sırasıyla Yeni-Romantik, Yeni-Dışavurumcu ve Post-Modernist anlayışları benimseyerek eser üretmiş 1981 yılından sonra ise kendine özgü bağımsız anlatımına ulaşmıştır. Kariyeri boyunca pek çok uluslararası sergiye katılan Komet, Paris, Viyana, Salzburg, Lozan ve Brüksel şehirlerinde de kişisel sergiler açmıştır. Hâlen yaşamını İstanbul ve Paris'te sürdüren ressamın eserleri özel koleksiyonların dışında Viyana Modern Sanatlar Müzesi, Paris Modern Sanatlar Müzesi ve İstanbul Modern gibi müzelerde yer almaktadır.

 

Ölçüler: 50 x 65 cm.

Detaylar
Lot: 158 » Tablo

ERGİN İNAN (d.1943)

Ahşap sunta üzeri yağlıboya sanatçı müdahale.

1943 yılında Malatya’da doğdu. 1968’de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü bitirdi. Salzburg Yaz Akademisi’nde Prof.Emilio Vedova ile Münih’te Prof.Mac Zimmerman ile çalıştı. 1985-86 yılları arasında Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda konuk profesör olarak bulundu. Resimlerinde, Doğu ve Batı kültürlerinin sentez arayışları gözlemlenir. 1970’lerden başlayarak böcekleri ve insan figürlerini işlediği eserlerinde imgeler arasında kurulan görsel ve simgesel ilişkileri yansıtır. Çalışmalarını İstanbul ve Berlin’de sürdürmektedir.

Ölçüler: 10 x 10 cm.

Çerçeveli: 50 x 50 cm.

Detaylar
Lot: 159 » Tablo

ERGİN İNAN (d.1943)

Ahşap sunta üzeri yağlıboya sanatçı müdahale.

1943 yılında Malatya’da doğdu. 1968’de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü bitirdi. Salzburg Yaz Akademisi’nde Prof.Emilio Vedova ile Münih’te Prof.Mac Zimmerman ile çalıştı. 1985-86 yılları arasında Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda konuk profesör olarak bulundu. Resimlerinde, Doğu ve Batı kültürlerinin sentez arayışları gözlemlenir. 1970’lerden başlayarak böcekleri ve insan figürlerini işlediği eserlerinde imgeler arasında kurulan görsel ve simgesel ilişkileri yansıtır. Çalışmalarını İstanbul ve Berlin’de sürdürmektedir.

Ölçüler: 10 x 10 cm.

Çerçeveli: 50 x 50 cm.

Detaylar
Lot: 160 » Tablo

DEVRİM ERBİL (d.1937)

İmzalı. 2012 tarihli. Pleksiglas / 3 adet. Özel tasarım çelik kasalı.

Ölçüler: 200 x 230 cm.

Sanatçı tarafından farklı renklerde pleksiglasdan üretilmiş eser demonte iskelete sahip üç kanatlı paravan olarak tasarlanmış. Geleneksellikle modernizmi harmanlayarak Türk resim sanatı içinde kendi özgün üslubunu oluşturmuş Devrim Erbil’in ele geçmez aykırı bir şaheseri.

Eserlerimde uzun bir emek ve işçilik var. Bu zanaat değil sanatın işçiliğidir. Önce aklımda çiziyorum. Malzemem sadece kâğıt değil. Pleksiglas, marküteri, halı, cam, seramik, mozaik... Her türlü malzemeyle çalışıyorum. (Devrim ERBİL, 2015)

Çağımız teknolojisinin olanakları da beni ilgilendiriyor. Ahşabın olanaklarını kullanıyorum. Renkli pleksiglarla ışık ve hareket kavramlarına yeni boyutlar kazandırdığımı düşünüyorum. (Devrim ERBİL, 2018)

Her şeyin özünde, yeniliğe açık olmak ama yenilik yapacağım derken de kendinin dışına çıkmamak var. Ben hem eskilere devam ediyorum hem de yeni şeyler deniyorum. Pleksiglas, vitray, sedef, halı, kilim, batik, video… Bunlar içimdeki yeni sesler. Bir sanatçı olmanın gereği olan sesler. (Devrim ERBİL, 2013)

Pleksiglas çok çağdaş bir malzeme. Onları delerek, yırtarak, yanyana getirerek, üstüste koyarak, çok yeni etkiler yarattığımın farkındayım. Yerli basında yeteri kadar yer almadı ama dış basında benim pleksilerle yaptığım işlerimin felsefesi uzun uzun anlatıldı. Mesela Canvas dergisi kapak yaptı resimleri ve bunları uzun uzun anlattı. Eserlerin anafikrinde ışık, hareket ve süreç her an bir resmi yeni bir boyuta götürebileceği düşüncesi var. Siz hareket ettiğinizde, ışık değiştiğinde ve bu da belli bir süreç aldığında, siz her an yenilenen, kendini tazeleyen, kendini yaratan farklı görüntüler elde edebilirsiniz. Bu da benim resmimin genişleme boyutlarını gösterir. (Devrim ERBİL, 2015)

 

Ölçüler: 200 x 230 cm.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 3
sonraki