Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
BAHRİYELİ İSMAİL HAKKI (1863-1926)
“Kalamış”
Eski Türkçe imzalı. Tuval (jüt) üzeri yağlıboya.
Provenans: İktisat Bankası Eski Koleksiyonu.
Ölçüler: 68 x 90 cm.
1863 yılında İstanbul’da doğdu. Bahriye mektebinde okudu. Resme olan merakı hocaları tarafından takdir ve teşvik edildi. Harbiye sınıfına geçerek teğmen oldu. Osmanlı Donanması için inşa olunacak Ejder torpidobotunun yapımına nezaret etmek üzere Hamburg’a gönderildi, ancak ülkesinden gönderilen maaşı kesilince maddi sıkıntıya düştü ve bu arada resim yapıp satarak geçimini temin etmeye çalıştı. Subaylıktan istifa ederek gemi mühendisi olarak çalışmaya başladı, aynı zamanda ünlü ressamların atölyelerine de devam ederek resim çalışmalarını sürdürdü. Kuzey denizlerine yaptığı pek çok deniz seyahatlerinde, kuzey denizlerinin koyu renkli bulutlarını, köpüklü dalgalarını, korkunç görünüşlerini inceledi, küçüklü büyüklü pek çok suluboya, guaj teknikleriyle deniz resimleri yaptı. Bu dönemde renkli litografya ve gravür baskısını da öğrenmiş, bu usulle birçok resmini de çoğaltmıştı. Tablolarında suların kıpırdanışı, dalgaların çatlayışı, fırtınaların haykırışı hissedilir. Suluboya, guaj, karakalem, pastel ve yağlıboya teknikleriyle gemi resimleri, deniz savaş resimleri, pek çok peyzaj deniz resimleri yapmıştır. Eserlerinde desen ve teknik bilgisi, renk uyumu birbirini tamamlamaktadır. Denizin her türlü halini ustaca resmetmiş, adeta denize ruh vermiştir. 1926 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.
SAMİ YETİK (1878-1945)
Eski Türkçe imzalı. Peyzaj. Kâğıt üzeri suluboya.
Sanayi-i Nefise Mektebini 1906 yılında birincilikle bitirerek öğrenim için Fransa'ya gönderilen, kurallara ve klasik disipline bağlı bir sanatçı olarak görünmesine rağmen, sanatı serbest tuşların özgür akışı içinde biçimlendiren Türk Resim Sanatı’nın en önemli sanatçılarından biri olan ustanın erken dönem eserlerinden.
Ölçüler: 22 x 16.5 cm.
HOCA ALİ RIZA (1858-1930)
“Eskiz”
Eski Türkçe imzalı. Peyzaj. Kağıt üzeri suluboya ve guaj.
Türk Resim Sanatı Tarihi'nde eşine rastlanmayan bir değer olarak kabul edilen, realizmin en zengin temsilcisi Hoca lakaplı sanatçının geliştirdiği etkilerden uzak, doğa sevgisine dayanan içli, duygulu manzara türü resimlerinin erken dönem eskiz çalışmalarından koleksiyonluk bir örnek.
Ölçüler: 16 x 11 cm.
NAZMİ ZİYA (1881-1937)
İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 26 cm. x 27.5 cm.
1881 yılında İstanbul’da doğdu. İlk resim derslerini Hoca Ali Rıza’dan alan sanatçı, 1902’de Sanay-i Nefise Mektebi’ne girerek Valeri, Joseph Warnia-Zarzecki ve Osgan Efendi’den dersler almıştır. Okuldaki eğitimi sırasında doğayı tamamen kopya etmek düşüncesine karşı çıkmış, daha serbest tarzda çalışmayı yeğlemiştir. 1905’te 3 ay için İstanbul’a gelen Fransız ressam Signac, sanatçıyı büyük ölçüde etkilemiş ve Nazmi Ziya 1908’de okulu bitirdikten sonra resim eğitimi için Paris’e gitmiştir. Önce 3 ay kadar Julian Akademisi’nde Royel ve Marcel Bachet’in atölyelelerine devam etmiş, ardından Fernand Cormon’un atölyesine geçerek 1913’e kadar burada çalışmıştır. 1918-21 ve 1925-27 arasında 2 kez Sanay-i Nefise Mektebi müdürü olmuş, ardından da aynı okulda çizim dersleri vermiştir. Sanat yaşamının başından sonuna değin İzlenimci anlayışla çalışan, çoğu kez açık havada çalışan ve özellikle değişen ışık değerlerini betimleyen sanatçı, çok sayıda İstanbul manzarası yapmıştır. Türk Resim Sanatı’nın en önemli kilometre taşlarındandır.
İBRAHİM SAFİ (1898-1983)
“Sultan Selim ve Cibali Sırtları”
İmzalı. Karton üzerine yağlıboya. 17 Aralık 1938 tarihli. Sergi etiketli.
Eserin arkasına sanatçı kendi el yazısı ile “Istanbul, December 1938-XVII” notu düşmüştür. Arkada bulunan orijinal sergi etiketinde İtalyanca “Ricordo di İstanbul, 1938” (İstanbul Hatırası) ibaresi bulunmaktadır.
Sanatçının İtalyanların “Societa Operaia” Salonu’nda düzenlenen sergilere katıldığı önemli bir eseridir.
Ölçüler: 33.5 x 44 cm.
PERTEV BOYAR (1897-1981)
“İstanbul Boğazı”
İmzalı. Peyzaj. Tuval (duralite marufle) üzerine yağlıboya.
Sanatçının İstanbul Boğazı’nı ve Hisarı resmettiği koleksiyonluk bir eseridir.
Ölçüler: 55 x 45 cm.
İLHAMİ DEMİRCİ (1908-1976)
“Boğaz”
İmzalı, 1939 tarihli. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
İbrahim Çallı ve Hikmet Onat’ın öğrencisi olan usta sanatçının önemli bir eseridir, orijinal altın varak çerçevesi içinde.
Ölçüler: 65 x 50 cm.
CADDEBOSTAN PERİLİ KÖŞK
“Ragıp Paşa Köşkü”
19.Yüzyıl sonu. Anonim. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Ölçüler: 38 x 46 cm.
ORYANTAL 19.YÜZYIL TABLO
“Sultanın Gözdesi”
19.Yüzyıl. Kağıt üzerine pastel.
Ölçüler: 44 x 53 cm.
72 x 81 (çerçeveli)
NACİ KALMUKOĞLU (1896-1954)
İmzalı. Portre. Kâğıt üzeri guaj.
Portre, nü ve peyzajları ile ünlü usta sanatçının gelenekçi Sovyet realizmini, yer yer akademik bir düzeye kayan izlenimci bir paletle birleştirdiği koleksiyonluk eserlerinden biri.
Ölçüler: 36 x 31 cm.
ORYANTAL 19.YÜZYIL TABLO
“Sultanın Gözdeleri Harem Terasında”
Anonim.. Tuval üzerine yağlıboya.
Ölçüler: 56 x 51 cm.
S.J. GEORGES (19.YÜZYIL)
“Cariye ve Harem Ağası”
İmzalı. 19.Yüzyıl. Oryantalist. Kağıt üzeri suluboya.
Ölçüler: 30 x 46cm.
59 x 75 cm. (çerçeveli)
GARABET YAZMACIYAN (1868-1929)
“Natürmort”
İmzalı. 1905 tarihli. Tuval üzerine yağlıboya.
Sanatçının az sayıdaki natürmortlarından büyük ebatlı ve Ermenice imzalanmış nadir ve koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 54.5 x 72.5 cm.
PERTEV BOYAR (1897-1981)
“Natürmort"
İmzalı, 1970 tarihli. Tuval (duralite marufle) üzerine yağlıboya.
Sanatçının önemli çalışmalarındandır.
Ölçüler: 50x61cm.
PERTEV BOYAR (1897-1981)
“Sümbüller”
İmzalı, 1974 tarihli. Natürmort. Tuval (duralite marufle) üzerine yağlıboya.
Ölçüler: 50.5 x 39 cm.
ZURAB TSERETELI (d.1934)
İmzalı. 90 tarihli. Oval formlu plak üzeri mine tekniği. Rusya Sanat Akademisi Başkanı ve Unesco iyi niyet elçisi olan Legion d’Honeur sahibi sanatçının son derece önemli ve kıymetli bir çalışmasıdır.
Çap : 60 cm.
Dünyaca ünlü sanatçının 1960 ortalarında Picasso ile dostluğu, sanatçı kimliğinin oluşmasında önemli bir rol oynadı. Tıpkı Picasso gibi resimden çizime, çizimden seramiğe, seramikten bronz heykellere özgür ve cesur geçişler yapmasıyla tanındı. Chagall ile tanışmasının etkisini ise resimlerindeki çocuksu saflıkta bulabiliriz. İspanya’nın Sevile kentindeki Kristof Kolomb’un yeni dünyayı keşfinin 500. senesine atfen yaptığı, 43,5 metrelik “Yeni Adamın Doğuşu / Birth of a New Man” isimli anıt heykeli, onun dünya sanat mirasına katkılarından sadece bir tanesidir.
ÇİN CELADON VAZO
Çin. Geç dönem. Osmanlı pazarı için özel imalat.
Boyun kısmı iki yandan halka kulpa sahip. Yuvarlak halka tabanlı, geniş ve şişkin gövdeli, uzun boyunlu, geniş ağızlı. Yüzeyi kabartma stilize floral dekorlu. Fevkalade kondisyonda. İşçilik ve sanatsal kalitenin en üst noktada uygulandığı son derece dekoratif bir örnektir.
Yükseklik : 38 cm.
ÇİN CELADON VAZO
Çin. Geç dönem. Osmanlı pazarı için özel imalat.
Boyun kısmı iki yandan mitolojik hayvan figürlü kulpa sahip. Yuvarlak halka tabanlı, geniş ve şişkin gövdeli, uzun boyunlu, geniş ağızlı. Yüzeyi kabartma stilize floral dekorlu. Fevkalade kondisyonda. İşçilik ve sanatsal kalitenin en üst noktada uygulandığı son derece dekoratif bir örnektir.
Yükseklik: 32 cm.
ÇİN 18.YÜZYIL BLEU-BLANC SÜRAHİ
Çin. Qing Hanedanı, Kangxi (1662-1722) dönemi. Osmanlı pazarı için özel imalat.
Eser halka dipli, şişkin gövdeli, dar uzun boyunlu ve kısa imbiklidir. Tüm dış yüzeyi sır altı kobalt mavisi ile lotus ve stilize yaprak motifleri ile süslü olup, dört simetrik bölme içinde ağaç dalında kuşlar ile zenginleştirilmiştir. Eserin kulbu dalında çiçekli bir su ile gövdenin boyun geçişi ve dip kenarı ise baklava motifli bir su ile çevrilidir. Formu ve kondisyonu itibariyle türünün az rastlanır koleksiyonluk bir örneğidir.
Yükseklik 18 cm.
ÇİN 18.YÜZYIL BLEU-BLANC İKİ ADET İBRİK
Çin. Qing Hanedanı, Kangxi (1662-1722) dönemi. Osmanlı pazarı için özel imalat.
Koleksiyonluk ibrikler altıgen tabanlı, şişkin gövdeli, dar uzun boyunlu, kulplu ve imbiklidir. Tüm dış yüzeyleri sır altı kobalt mavisi ile lotus Çin bulutu, dalında çiçek motifleri ile desenlidir. Eserlerin kapakları da dipleri gibi altıgen olup, ebat ve işçilik itibariyle türünün az rastlanır örneklerindendir.
Yükseklik: 17 cm. (her biri)
ÇİN 19.YÜZYIL BLEU-BLANC ÇİFT LALEDAN
19.Yüzyıl. Çin. Osmanlı pazarı için özel yapım.
Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve beş hazne kaideli eserler, beşi gövdede biri boyunda olmak üzere toplam altı çiçek haznelidir. Gövde ve boyun üzerleri sıratlı açık kobalt mavisi ile bahar çiçekleri ve erik ağacı tasviri ile süslüdür. Boynun üstünde yükselen ağız kısmında stilize lotus çiçeği tomurcuk halinde betimlenmiştir. Eserler çift olmaları sebebi itibariyle koleksiyonluk örneklerdir.
Yükseklik: 25 cm.
ÇİN BLEU-BLANC “DIANA CARGO” ÇİFT PORSELEN TABAK
18.Yüzyıl sonu / 19.Yüzyıl başı. Çin. TS’ing devri, İmparator Kia-K’ing / Jiaqing (1796-1820) dönemi. Bkz. Porselencilik Tarihi Sayfa 79.
Kaptan Alexander Lyell'in komutası altındaki Diana Cargo enkazından çıkma. Çift. Enkazdan çıkan diğer Bleu-Blanc eserler gibi “Starbust / Yıldız Patlaması” dekorlu.
1817'de batan Diana Cargo gemi enkazı 1993/94’te tespit edildi ve kurtarıldı. Enkazdan binlerce mavi beyaz Çin porseleni çıktı. Kurtarılan eserler arasında Starbust / Yıldız Patlaması dekorlu 4630 adet tabak mevcuttu.
Müstesna eserlerin beyaz porselen zemini şeffaf sırlı, tabanı sırsız, tüm yüzeyi sıratlı mavi beyaz renkte “Stardust / Yıldız Patlaması” tezyinli ve çukur formlu olarak imal edilmiştir. Diana Cargo enkazından çıkmış tıpkı benzer tabaklar “Christie's” Mart 1995 ve Kasım 2009 tarihli müzayedelerde satışa sunulmuştur. Fevkalade kondisyonda. Menşei, belgesel özelliği ve nadirliği sebebi ile son derece önemli, ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Çap: 23.5 cm.
ÇİN BLEU-BLANC “DIANA CARGO” ÇİFT PORSELEN TABAK
18.Yüzyıl sonu / 19.Yüzyıl başı. Çin. TS’ing devri, İmparator Kia-K’ing / Jiaqing (1796-1820) dönemi. Bkz. Porselencilik Tarihi Sayfa 79.
Kaptan Alexander Lyell'in komutası altındaki Diana Cargo enkazından çıkma. Çift. Enkazdan çıkan diğer Bleu-Blanc eserler gibi “Starbust / Yıldız Patlaması” dekorlu.
1817'de batan Diana Cargo gemi enkazı 1993/94’te tespit edildi ve kurtarıldı. Enkazdan binlerce mavi beyaz Çin porseleni çıktı. Kurtarılan eserler arasında Starbust / Yıldız Patlaması dekorlu 4630 adet tabak mevcuttu.
Müstesna eserlerin beyaz porselen zemini şeffaf sırlı, tabanı sırsız, tüm yüzeyi sıratlı mavi beyaz renkte “Stardust / Yıldız Patlaması” tezyinli ve çukur formlu olarak imal edilmiştir. Diana Cargo enkazından çıkmış tıpkı benzer tabaklar “Christie's” Mart 1995 ve Kasım 2009 tarihli müzayedelerde satışa sunulmuştur. Fevkalade kondisyonda. Menşei, belgesel özelliği ve nadirliği sebebi ile son derece önemli, ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Çap : 23.5 cm.
UZAKDOĞU KOLEKSİYONLUK DUVAR TABAĞI
18./19.Yüzyıl. Japon. Damgalı. Üst düzey sanat kalitesinde klasik üslup stilize süslemelerle bezeli, Fevkalade kondisyonda olan eserin arkasında orijinal duvar asma aparatı mevcuttur. İhtişamlı görselliği ile dikkat çeken, kallavi ebatta, aykırı renklerde, türünün çok önemli koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 45.5 cm.
Yıldız Sarayı’nda kullanılan bu tip porselenler, Sultan II.Abdülhamid Han’ın 1909 yılında tahttan indirilmesinden sonra, ikamet ettiği Yıldız Sarayı’ndaki Yıldız Müzesi’nden alınmış ve Topkapı Sarayı’na taşınmıştır.
Provenans: R.S. Koleksiyonu
TİBET 18.YÜZYIL OTOMAT KUKLA
18.Yüzyıl. Tibet. Yekpare ahşaptan el oyma kukla kafası otomat olarak tasarlanmıştır.
Eserin külah bölümünde yer alan ip çekildiğinde içteki düzenek sayesinde figürün dili dışarı doğru çıkmaktadır. Kaidesi ile birlikte son derece aykırı özelliklerde ve çok iyi kondisyonda. Nadir ve özgün koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 24 cm.