Arthill Müzayedeleri "Salon" ve "Online" olarak (aynı anda) gerçekleşmektedir. Müzayedeler özel salonda, "The Ritz-Carlton | Süzer Plaza"da yer alan "ARTHILL EVENT HALL"da düzenlenmektedir. Rezervasyon yaptırarak katılım sağlayabilirsiniz.
Online müzayede ve canlı yayın web sitemiz "www.arthill.com.tr" ve "müzayedeapp" uygulaması üzerinden yayınlanmaktadır. Eserlere pey vermek ve müzayedeye katılmak için web sitemize üye olunuz.
Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "ARTHILL GALLERY"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Arthill Müzayedeleri'nde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Kredi kartı ile ödeme geçerlidir. Tüm eserler haliyle satışa sunulmaktadır, açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
OSMANLI “SARAY İŞİ” ALTIN MİNELİ ZARF
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Altın, mineli. “Rokoko” üslubunda tasarlanmış. “İmparatorluk Mavisi / Royal Blue” renkte. Haliyle. Üst seviye mine işçiliği ile stilize tezyinli, “Türk Buketi” motifleri ile zenginleştirilmiş, şal desenli.
Yükseklik: 6 cm.
Ağırlık: 27 gr.
OSMANLI “SARAY İŞİ” ALTIN MİNELİ ZARF
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Altın, mineli. “Rokoko” üslubunda tasarlanmış. Ajur ve telkâri işçilikli. Stilize floral ve geometrik tezyinli, madalyonlar içerisi “Türk Buketi” tasvirleri ile zenginleştirilmiş.
Yükseklik: 5 cm.
Ağırlık: 17 gr.
OSMANLI MURASSA “SARAY İŞİ” ALTIN MİNELİ ZARF
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Altın, mineli. Murassa, elmaslar ile bezeli. “Rokoko” üslubunda tasarlanmış. Ajur işçilikli. Üst seviye mine işçiliği ile stilize tezyinli, madalyonlar içerisi Osmanlı müzik aletlerinden oluşturulmuş “Mızıka-ı Hümâyun” üslubu kompozisyonlar ile zenginleştirilmiş.
Yükseklik: 6 cm.
Ağırlık: 31 gr.
OSMANLI MURASSA “SARAY İŞİ” ALTIN MİNELİ ZARF ve FİNCANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Altın, mineli. Murassa, incilerle bezeli. “Rokoko” üslubunda tasarlanmış. Ajur işçilikli. Üst seviye mine işçiliği ile stilize tezyinli, “Türk Buketi” motifleri ile zenginleştirilmiş, şal desenli. Murassa, asma yaprakları arasında “Kum İnci”lerinden oluşturulmuş üzüm salkımları ile dekorlu. Rus “Kuznetsov” damgalı porselen fincanı ile birlikte. Kadife kaplı (yeni) muhafazası aplike “Hanedan Taçlı” ve “Sultan II.Abdülhamid Han” inisiyalli.
Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu"nda, görseli ise “Cevher-Jewel” kitabının 142. ve 143.sayfalarında yer almakta.
Referans: Cevher-Jewel, 2015 / Sadberk Hanım Müzesi (Sayfa 142, 143)
Yükseklik: 6 cm.
Ağırlık: 27 gr.
OSMANLI MURASSA “SARAY İŞİ” ALTIN ZARF ve FINCANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Altın, masif. Murassa, elmaslarla bezeli. Sultani özelliklerde, estetik ve kalitede. “Osmanlı Rokokosu” üslubunda tasarlanmış, ajur işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile tezyinli. Üst seviye işçiliğe sahip, merkezi “palmet” motifleri ile zenginleştirilmiş, kabaralı. Altın yaldız bezemeli porselen fincanı ile birlikte. Osmanlı Hanedanı’nın estetik ve zevk anlayışını en güzel yansıtan örneklerden, emsalleri saray koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Cevher-Jewel, 2015 / Sadberk Hanım Müzesi
Yükseklik: 6.5 cm.
Ağırlık: 65 gr.
SULTAN V.MURAD HAN TASVİR-İ HÜMÂYÛN’LU FİNCAN ve TUĞRALI GÜMÜŞ ZARFI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Merkezinde “Sultan V.Murad Han Tasvir-i Hümâyûnu” yer almakta. Kobalt renkte, zengin altın yaldız bezemeli. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah damgalı ve çeşnili gümüş zarfı ile birlikte. Ajur işçilikli zarfı “Mızıka-ı Hümâyun” üslubunda dekorlu, merkezi “Lir” motifli. Altın vermeyli.
33.Osmanlı Padişahı ve 112.İslam Halifesi olan Sultan V.Murad Han, Osmanlı tarihi boyunca en az süre (93 gün) yönetimde kalan padişahtır, bu sebeple hakkında esere nadir tesadüf edilmektedir. Osmanlı Hanedanı yüksek zevk ve estetiğinin en özel örneklerinden, emsalleri saray koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Yükseklik: 5.5 cm.
Ağırlık: 55 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TASVİR-İ HÜMÂYÛN’LU FİNCAN ve TUĞRALI GÜMÜŞ ZARFI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Merkezinde “Sultan Abdülmecid Han Tasvir-i Hümâyûnu” yer almakta. Kobalt renkte, zengin altın yaldız bezemeli. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah damgalı ve çeşnili gümüş zarfı ile birlikte. Ajur işçilikli zarfı “Mızıka-ı Hümâyun” üslubunda dekorlu, merkezi “Lir” motifli. Altın vermeyli.
Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda yer alan Wilhelm Reuter’ın da tuvaline taşıdığı Sultan Abdülmecid Han’ın kıyafet reformu sonrasında devlette yerleşen yeni kıyafetler içerisinde sırma yakalı ceketi, fesi ve boynunda nişanı ile resmedildiği meşhur tasviri. Osmanlı Hanedanı yüksek zevk ve estetiğinin en özel örneklerinden, emsalleri saray koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Yükseklik: 5.5 cm.
Ağırlık: 58 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TASVİR-İ HÜMÂYÛN / EMPERYAL ÇERÇEVELİ
19.yüzyıl ortası. Osmanlı. Saray işi, 1839-1861. “Sultan Abdülmecid Han Tasvir-i Hümâyûn”, “Hanedan Taçlı” gümüş çerçeve içerisinde. *Saray Ressamı tarafından üst seviye fırça kalitesinde (oval) çalışılmış, karışık teknik. Emperyal gümüş çerçevesi “Rokoko” üslubunda tasarlanmış, ajur işçilikli, kazıma (grave) tekniği ile stilize tezyinli. Orijinal bombe camlı, teşhir ayaklı.
*Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda yer alan Wilhelm Reuter’ın da tuvaline taşıdığı Sultan Abdülmecid Han’ın kıyafet reformu sonrasında devlette yerleşen yeni kıyafetler içerisinde sırma yakalı ceketi, fesi ve boynunda nişanı ile resmedildiği meşhur tasviri.
Referans: Osmanlı Saray Kuyumcuları, 2019 / Garo Kürkman
Osmanlı Madalyaları ve Nişanları - Ottoman Medals and Orders, 2001 / Metin Erüreten
Ölçüler: 12.5 x 9 cm.
Ağırlık: 141 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI MİNELİ GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl sonu. Viyana. Scheid Georg Adam “G.A.S” imalat damgalı. Gümüş, 900 ayar. Üst seviye mine işçilikli, floral çelenk içerisinde “Sultan II.Abdülhamid Han”ın “el-Gazi” mahlaslı tuğrası yer almakta. Aykırı tasarıma sahip, çok fonksiyonlu. Kavlı, fitil oluklu, kibritlik ve tütün hazneli. Altın vermeyli.
Ölçüler: 95 x 20 x 65 mm.
Ağırlık: 181 gr.
OSMANLI MURASSA “SARAY İŞİ” MİNELİ ÇİFT SAHLEPLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) dönemi. Murassa, mineli. Sultani özelliklerde, estetik ve kalitede gümüşten imal edilmiş. Çift, 2 adetten oluşan takım. Her biri sahleplik, kapak ve tabak olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Kobalt renkte, üst seviye çok renk mine tekniği ile “Osmanlı Rokokosu” üslubunda stilize floral tezyinatlı. Haliyle. Murassa altın, elmaslar ile bezeli “Türk Buketi” formunda tutamaklara sahip. Altın vermeyli.
Osmanlı Hanedanı’nın estetik ve zevk anlayışını en güzel yansıtan, emsalleri “Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu”nda sergilenmekte olan ele geçmez müzelik örneklerden.
Referans: Dolmabahçe Sarayı, 2005 / TBMM - Milli Saraylar
Sahleplik Yükseklik: 17 cm. (her biri)
Tabak Çap: 15 cm. (her biri)
Ağırlık: 940 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI PORSELEN AŞURELİK
19.Yüzyıl. Fransız. “Basch et Frère, à Paris” imzalı. Saray işi. “Sultan Abdülmecid Han” tuğralı. Sultani özelliklerde, “Rokoko” üslubunda tasarlanmış, “Royal Blue / İmparatorluk Mavisi” tabir edilen renkte. Madalyonu altınla çekilmiş “Abdülmecid Han bin Mahmud el-muzaffer daima” tuğralı, gövdesi üst seviye fırça kalitesinde çalışılmış “Türk Buketi” kompozisyonlu ve stilize floral tezyinli. Altın yaldız bezemeli.
Benzer örnekleri “Dolmabahçe Sarayı Medhal Salonu” ve “Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu”nda, görselleri ise “Saray Porselenlerinden İzler, TBMM Milli Saraylar” adlı kitapta yer almakta.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Saray Porselenlerinden İzler, 2007 / TBMM - Milli Saraylar
Ölçüler: 45.5 x 20 cm.
OSMANLI “YILDIZ” PORSELEN TUĞRALI TABAK
“Ser Mücellid-i Hazreti Şehriyari Ali Râgıb”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 5” tarihli. “Ser Mücellid-i Hazreti Şehriyari Ali Râgıb” yapımı. Merkezinde altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası ve “el-Gazi” mahlası yer almakta. Yoğun altın yaldız ile tezhip tarzında “Rumî” üslubu tezyinatlı, çevresi halkâr bordürlü. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli, dışa dönük kenarlı. Altın konturlu.
Sarayın Başmüzehhib ve mücellidi olan Ali Ragıp tarafından yapılmış eserin tıpkı benzeri “Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu”nda, görseli ise “Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri” kitabının 353. sayfasında yer almakta.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa 116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu (Sayfa 353)
Çap: 24 cm.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI “MEISSEN” PORSELEN TABAK
19.Yüzyıl. Alman. Meissen imalat (Çifte Meç) damgalı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Sultani özelliklerde estetik ve kalitede, üst seviye örneklerden. Merkezinde altın ile çekilmiş “Sultan Abdülaziz Han”ın (Abdülaziz Han bin Mahmud el-muzaffer daima) tuğrası yer almakta. Rokoko üslubunda stilize tezyinatlı. Altın konturlü. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı, sıraltına “zümrüt yeşili” renkte. Altın yaldız bezemeli.
Sultan Abdülaziz Han için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, ünik. Belgesel özellikli. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren, padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Tescil: Eser, “Topkapı Sarayı Müzesi” tarafından tescillidir. Tescile Tabi Taşınır Kültür Varlığı Belge No: 1930
*Eseri satın almak için “Koleksiyoner Belgesi” gerekmez, herkes tarafından satın alınabilir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 18.5 cm.
SULTAN II.MAHMUD HAN’A SUNULAN “WORCESTER” PORSELEN TABAK
“The Loan Museum, Sultan’s Pattern Plate, Worcester"
19.Yüzyıl. Osmanlı, Saray işi. 1835’te İngiliz “Royal Worcester” tarafından “Sultan II.Mahmud Han” için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş ve model olarak sunulmuş, tek ve ünik. *“The Loan Museum” ve “Worcester” etiketli, “Sultan’s Pattern Plate, The only one ever made / Sultan’ın model tabağı, sadece bir tane yapılmıştır” ibareli. Sultani özelliklerde, estetik ve kalitede. Merkezi, Osmanlı İmparatorluğu'nda Sultan tarafından verilen en yüksek kahramanlık nişanı olan “Hilal Nişanı” tasvirli. Rokoko üslubunda tezyin edilmiş, üst seviye fırça kalitesinde çalışılmış “Türk Buketi” tasvirleri ile dekore edilmiş. Altın konturlü. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı, sıraltına “royal blue” tabir edilen renkte. Altın yaldız bezemeli.
*Orijinal etiketlerde “The Loan Museum”, “Worcester, Chamberlain 1835. SULTAN’s Pattern Plate, The only one ever made” ve “Gadroon-edge plate, royal blue ground, embellished with gold ornament in relief, centre painted with crest and rim with groups of flowers” ibareleri yer almakta. Koleksiyon değeri yüksek, belgesel özellikli. Padişaha model olarak (tek) yapılmış olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden paha biçilmez ve ele geçmez müzelik şaheserdir.
Tescil: Eser, “Topkapı Sarayı Müzesi” tarafından tescillidir. Tescile Tabi Taşınır Kültür Varlığı Belge No: 1929
*Eseri satın almak için “Koleksiyoner Belgesi” gerekmez, herkes tarafından satın alınabilir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 26.5 cm.
SULTAN II.MAHMUD HAN MURASSA ALTIN TUĞRA
“Mahmud Han bin Abdülhamid el-muzaffer daima”
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan II.Mahmud Han Tuğrası, 1808-1839. Altın, elmas kakma. Saray işi üst seviye örneklerden. Sultani özelliklerde, estetik ve kalitede. Kallavi ebatlarda tasarlanmış, arkadan tek iğneli ve askı halkalı. Kenarları zarif “güverse” işçilikli. Bir eşi “Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu”nda yer almakta. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın ele geçmez nadirlikte ve kıymette müzelik örneğidir.
Referans: Osmanlı Saray Mücevheri, 2012 / Gül İrepoğlu
Cevher / Jewel, 2015 / Sadberk Hanım Müzesi
Osmanlı Döneminde Mücevher ve Ermeni Kuyumcular, 2022 / Arsen Yarman
Ölçüler: 63 x 75.5 mm.
Ağırlık: 27 gr.
Osmanlı İmparatorluğu’nun gelişmesi ve zenginleşmesi ile mücevhercilik giderek önem kazandı ve İstanbul dünyanın önemli mücevher üretim merkezlerinden biri oldu. Bu dönemde, imparatorluğa yeni katılan bölge ve ülkelerde yaşayan toplumların birikimleri de eklendiğinden, kuyumculuk ürünlerinin çeşitlerinde belirgin bir artış oldu. Osmanlı topraklarında yaşamış çok sayıda etnik kimliklerin kültürünü ve binlerce yıllık uygarlıkların izlerini taşıyan Osmanlı kuyumculuğu, bu uygarlıklardan esinlenerek kendi özgün takılarını üretti. Osmanlı Sarayı’nda çeşitli hizmet erbabı sınıflar mevcut olup bunlardan biri de “Ehl-i Hiref" denilen sanatkârlar zümresiydi. Bunlar arasında yer alan kuyumcular Topkapı Sarayı'nın Orta Kapısı ile Akağalar Kapısı arasında kalan “Bîrun” denilen bölümde yaşamaktaydılar. Âmirlerine kuyumcubaşı denirdi. Kuyumcular, devşirmelerin kabiliyetlilerinden yetiştirilirdi. Ehl-i Hiref teşkilâtında kuyumculukla uğraşan pek çok ustanın ve çeşitli bölüklerin yer aldığı belgelerden anlaşılmaktadır ki, bunların başında altın işçiliği yapan "Zergerân" bölüğü gelmektedir. Yeşim, necef ve maden eserler üzerine altın kakmacılığı yapanlara "Zernişâni", taş yontucu ve işlemecilere "Hakkâkân", taşa foya yapanlara ise "Foyager" denilmekteydi.
EMPERYAL “ARMA-İ OSMANΔ MURASSA (SORGUÇ) BROŞ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğralı, Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Ayar 90” damgalı. “Arma-i Osmanî / Osmanlı İmparatorluk Arması” formunda tasarlanmış (fes sorgucu) broş. Murassa, altın ve gümüş montür üzeri elmas, yakut ve zümrüt kakma. Sultani özelliklerde, Ermeni usta yapımı. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın yüksek kıymette müzelik şaheserlerindendir.
Referans: Osmanlı Saray Mücevheri, 2012 / Gül İrepoğlu
Cevher / Jewel, 2015 / Sadberk Hanım Müzesi
Osmanlı Döneminde Mücevher ve Ermeni Kuyumcular, 2022 / Arsen Yarman
Ölçüler: 65 x 56.5 mm.
Ağırlık: 31 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI “FABERGÉ” ENFİYE KUTUSU
"К.Фаберже / K.Fabergé”
19.Yüzyıl sonu. Rus. Emperyal, “K.Fabergé” ve “St.Petersburg, 56” Zolotnik (Altın) imalat ve garanti damgalı. Akik ve altın, tek parça damarlı akikten (onyx) imal edilmiş, 14 ayar altın ile tezyin edilmiş. Kapak merkezine altın ile “Sultan II.Abdülhamid Han”ın tuğrası (Abdülhamid Han bin Abdülmecid el-muzaffer daima) tatbik edilmiş, altın (iskeletli) çerçeveli ve altın menteşeli.
Orijinal muhafazası ile birlikte, muhafazası “Nicolas A.Iseotchakos / Arabadji Sokak 11-13. Grand Bazar, STAMBOUL.” ibareli. İmparatorların, çarların ve soylu zenginlerin mücevhercisi “Fabergé” imzalı, emsaline hiçbir koleksiyonda rastlanılmamış estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Provenans: Pierre-Alain Le Brech, Paris
Ölçüler: 16 x 81 x 51 mm.
Ağırlık: 90 gr.
Carl Fabergé, 1846 yılında St. Petersburg'da doğmuştur. 1870 yılında babasının atölyesinde çalışmaya başlamış ve St. Petersburg'daki merkezden hariç Moskova, Odessa, Kiev ve Londra'da şubeler açmış, 500'ü aşkın sanatçı ile kendine bağlı birçok atölyede üretimler yapmıştır. 1885'te Çar III.Alexander'ın 20.evlilik yıldönümüne de denk gelen Paskalya'da eşi Maria Feodorovna'ya hediye etmesi için yaptığı Fabergé Yumurtası o kadar ilgi çekip beğenilmiştir ki, her yıl Paskalya da bu sürprizli mücevher yumurtaların hediye edilmesi gelenek haline gelmiş, Romanov Hanedanlığı 'nin son iki çarı Ill. Alexander ve Il. Nikolas için 53 adet yumurta yapmıştır. Fabergé 1900 yılında çalışmalarını Rusya’yı temsilen Paris Dünya Fuarı’nda sergilemiş ve Legion d'Honour / Şövalye Unvanı ile onurlandırılmıştır. Hiçbir eserde tekrara, seri üretime rastlanmaz ve teknik, sanatsal mükemmelliğin doruk noktaya ulaştığı görülür. 1917'deki Rus ihtilalinde Romanov Hanedanlığı yıkılmış, Fabergé atölyeleri Bolşevikler tarafından kapatılmış ve üretimlerine son verilmiştir. Carl Fabergé 1920 yılında yaşamını yitirmiştir. Fabergé koleksiyoncuları arasında İngiliz Kraliyet Ailesi, Danimarka Kraliyet Ailesi, Monaco Kraliyet Ailesi, Kral Faruk, Aga Han, Victor Vekselberg, Sandoz Ailesi, Rotschild ve Forbes Aileleri yer almaktadır. Dünyanın birçok müze ve önemli koleksiyonu ile Kremlin Sarayı’nda eserleri vardır.
SULTAN V.MEHMED REŞAD HAN MURASSA ALTIN CEP SAATİ
Osmanlı, Saray işi. Sultan V.Mehmed Reşad Han (1909-1918) için özel yapım. İsviçre, “Volta, Geneve” imzalı. 18 ayar altın, imalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Merkezinde elmaslarla bezenmiş istifli kufi hat ile “Sultan Mehmed Reşad Han”ın lale formlu inisiyali ve “Hanedan Tacı” yer almakta. Bunter case (çift kapak) kasalı, üstten kurmalı, çalarlı. Padişahın önemli kişilere taltif amaçlı verdiği özel saatlerden.
Çap: 51 mm.
Ağırlık: 87 gr.
OSMANLI SARAY İŞİ MURASSA ALTIN (TAÇ) GERDANLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Altın. Murassa, elmas ve yakutlar ile bezeli. Sultani özelliklerde, estetik ve kalitede “taç” ve “gerdanlık” olarak kullanılabilecek şekilde tasarlanılarak imal edilmiş. Müstesna eserin ikinci sahibi Tomris Uyar “Gündökümü” isimli kitabında (2 farklı yerde) bu gerdanlıktan ve hikayesinden bahsetmektedir. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın kitaplara konu olmuş eşsiz bir örneği, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Vezir Ahmed Reşad Paşa Ailesi Koleksiyonu (Tomris Uyar tarafından)
Tomris Uyar Eski Koleksiyonu (Celile Girgin Gedik tarafından)
Refia Gedik Eski Koleksiyonu (Süleyman Sırrı Gedik tarafından)
Literatür: Gündökümü, 1976 / Tomris Uyar (Sayfa 15.04 - 25.04)
Referans: Osmanlı Saray Mücevheri, 2012 / Gül İrepoğlu
Uzunluk: 50 cm.
Ağırlık: 56 gr.
OSMANLI SARAY İŞİ MURASSA ALTIN MİNELİ KOLYE
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Saray işi. Altın, mine işçilikli. Murassa, elmaslar ile bezeli. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın üst seviye örneklerinden. Sultani özelliklerde, estetik ve işçilik kalitesinde imal edilmiş. Kitabe formunda (çift taraflı) tasarlanmış, bir yüzüne kûfi hat ile “Ya Allah”, diğer yüzüne divâni hat ile istifli “Muhammed” lafzı uygulanmış. “Osmanlı Rokokosu” üslubunda stilize tezyinatlı, zarif grave (kazıma) işçilikli. İmparatorluk mavisi (royal blue), kobalt mavi ve kırmızı renk mine ile dekorlu, haliyle. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışını en güzel yansıtan örneklerden, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk şaheserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Osmanlı Saray Mücevheri, 2012 / Gül İrepoğlu
Kolye Ucu Ölçüler: 5 x 4 cm.
Uzunluk: 76 cm.
Ağırlık: 73 gr.
OSMANLI MURASSA “SARAY İŞİ” ALTIN MİNELİ PARFÜM ŞİŞESİ
19.Yüzyıl. İsviçre (c.1820). Saray işi. Altın, mineli. Murassa, elmas ve yakutlar ile bezeli. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, çelenk içerisi “A.D” inisiyalli. “Rokoko” üslubunda tasarlanmış, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile dekorlu. Üst seviye mine işçiliği ile stilize floral tezyinli, girlandlar ile zenginleştirilmiş. Üstten kapaklı, kapağı altın zincirli.
Uzunluk: 9 cm.
Ağırlık: 52 gr.
OSMANLI “SARAY İŞİ” ALTIN MİNELİ ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Altın, mineli. Neo-klasik stilde enfiye kutusu olarak tasarlanmış. “Rokoko” üslubunda üst seviye mine işçiliği ile stilize tezyinli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile uygulanmış floral dekorlu. Nadir tesadüf edilen aykırı boy ve tasarımda. Osmanlı Saraylısı’nın estetik ve zevk anlayışını en güzel yansıtan üst seviye örneklerden.
Ölçüler: 15 x 39 x 67 mm.
Ağırlık: 56 gr.
OSMANLI MURASSA “SARAY İŞİ” ALTIN MİNELİ ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl. Osmanlı Sarayı ve çevresi için özel yapım, Avrupa imalat damgalı. Altın, mineli. Murassa, elmas ve zümrütler ile bezeli. “Rokoko” üslubunda üst seviye mine işçiliği ile kobalt ve yeşil renkte stilize tezyinli, şal desenli. Nadir tesadüf edilen aykırı boy ve tasarımda, kabaralı. Haznesi siperlik kapaklı ve menteşeli. Osmanlı Saraylısı’nın estetik ve zevk anlayışını en güzel yansıtan üst seviye örneklerden.
Ölçüler: 16.5 x 41.5 x 54 mm.
Ağırlık: 57 gr.
OSMANLI “SARAY İŞİ” MURASSA ASA SAPI
“Au Musée Oriental Constantinople”
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Saray işi. Sultani özelliklerde. İmparator taşı olarak da adlandırılan “Ceyt / Jade” (Nefrit) taşından imal edilmiş. Altın kakma tezyinatlı. Murassa, “Lapis Lazuli” taş ile zenginleştirilmiş. Altın bilezikli. “Au Musee Oriental Constantinople” ibareli ve “D.F.” inisiyalli orijinal muhafazası içerisinde.
Uzunluk: 8.5 cm.
OSMANLI “SARAY İŞİ” GÜMÜŞ MİNELİ ZARF ve FİNCANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Gümüş, mineli. “Rokoko” üslubunda tasarlanmış. Ajur ve grave (kazıma) işçilikli. Stilize floral ve geometrik tezyinli, madalyonlar içerisi “Türk Buketi” tasvirleri ile zenginleştirilmiş. Altın vermeyli. Porselen fincanı altın yaldız bezemeli. Osmanlı Saraylısı’nın estetik ve zevk anlayışını en güzel yansıtan üst seviye örneklerden.
Yükseklik: 6 cm.
Ağırlık: 34 gr.