Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN TABAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren müstesna eserin iç bordüründe altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyali yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk boyamalı, altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 23 cm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN'IN KIZI AYŞE SULTAN’A AİT “BACCARAT” KARAF
19.Yüzyıl sonu. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası eser, Fransa Kralı 15.Louis’nin Kraliyet emri ile kurulan “Baccarat” tarafından Ayşe Sultan için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Billur renk yüzeyi kesme (grave) tekniği ile çok zengin geometrik dekorlu, merkezdeki madalyon içerisi altın yaldız ile bezenmiş “Hanedan Tacı” ve “Ayşe Sultan” inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserdir.
Yükseklik: 16.5 cm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN'IN KIZI AYŞE SULTAN’A AİT “BACCARAT” KRİSTAL TAKIM
19.Yüzyıl sonu. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası tepsi, karaf ve iki kadehten oluşan takım, Fransa Kralı 15.Louis’nin Kraliyet emri ile kurulan “Baccarat” tarafından Ayşe Sultan için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Billur renk yüzeyleri kesme (grave) tekniği ile çok zengin geometrik dekorlu, merkezdeki madalyonlar içerisi altın yaldız ile bezenmiş “Hanedan Tacı” ve “Ayşe Sultan” inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserlerdir.
Tepsi Ölçüsü: 23 x 33 cm.
Karaf Yüksekliği: 34 cm.
Bardak Yüksekliği: 16 cm. (her biri)
OSMANLI “ÜÇOKLAR” SANCAĞI
18./19.Yüzyıl. “Üçoklar ve Altın Yay” temalı. Flama tipi direğe takılan ipek saten sancak, sırma saçaklı ve püsküllü. Yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Oğuz destanına göre sol kolda bulunan 12 Oğuz boyuna “Üçok” adı verilmektedir. Üçoklar, Türk Mitolojisi’nde “yersel boylar”ı (arzi kavimleri) ifade etmek için kullanılan bir kavramdır. Bunlar, Oğuz Han’ın ilk eşinden olan üç oğlu ve onlardan türeyen boylardır. Bunlar Oğuz Boyları’nın 12’sini oluştururlar.
Ölçüler: 80 x 51 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK “İBRİKLİ” TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Merkezine stilize floral unsurların sarmaladığı ibrik kompozisyonu çalışılmış, siyah konturlü. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize süslemeler ile bezeli, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk ve nadir bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 30 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK “GÜMÜŞ APLİKELİ” SÜRAHİ
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı, şişkin gövdeli ve platform kaideli. Gövdesi mercan kırmızısının öne çıktığı stilize floral tezyinatlı, siyah konturlü. Osmanlı döneminde eklenmiş gümüş kulbu, taban çemberi ve boyun kısmı kazıma (grave) tekniği ile stilize dekorlu. Taşıma kulbu Rokoko üslubunda tasarlanmış. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın ele geçmez müzelik bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 26 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL OSMANLI PAZARINA YAPILMIŞ MASİF GÜMÜŞ SAKIZLIK
19.Yüzyıl. Fransız. Gümüş. İmalat (swan) garanti damgalı. Osmanlı Pazarı için yapılmış, tabanı Eski Türkçe “Ali” ibareli ve “18” numaralı. Yüksek platform kaideli, kubbesel kapaklı. Kazıma (grave) tekniği ile Osmanlı zevkine uygun stilize “Rumi” motifler ile bezeli. Fevkalade kondisyonda. Türünün son derece estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 17 x 10 cm.
Ağırlık: 698 gr.
EMİL BRENK İMZALI “OTOMAT” KUŞ KUTUSU
1907 senesinde üretime başlayan Alman sanatçı Emil Brenk’in “Emil’s Heritage” koleksiyonundan. Emil Brenk imalat damgalı, yüzyıl başı 1910’lar. Realist tasarlanmış (otomat) öten kuş kutusunun aynısı Moskova (David Iakobachvili M.C) Museum Collection’da yer almaktadır. Kasası üst düzey kazıma (grave) işçiliği ile Rokoko üslubunda stilize dekorlu, üstten kapaklı, kapağı ayna cilalı, haznesi ajurlu. Ön yüzde yer alan sürgülü anahtarı aktifleştirildiğinde kapağı açılarak kuşu ortaya çıkarmakta, program tamamlandığında ise kuşu ajurlu hazneye tekrar gizleyerek otomatik olarak kapanmakta. Program esnasında renkli tüylere sahip realist kuş hareket ederek döner ve kanat çırpar, gagasını oynatarak gerçekçi kuş cıvıltıları çıkartarak öter. Orijinal kuş formunda tasarlanmış anahtarı ile birlikte. Kusursuz çalışan eser fevkalade kondisyondadır. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin aynısı, Moskova “Museum COLLECTION” Envanterine “No:2100/DPI” ile kayıtlıdır. (David Iakobachvili M.C)
Ölçüler: 5 x 10 x 7 cm.
Anahtar Ölçüleri: 4 x 3 cm.
Ağırlık: 482 gr.
*Eserin videosu mevcut olup linki detay bölümündedir.
Eser videosunu izlemek için aşağıdaki linke tıklayınız;
DÜNYANIN EN KÖKLÜ VE PRESTİJLİ MARKASI KABUL EDİLEN KRALİYET KUYUMCUSU “MELLERIO MELLER” İMZALI (ALTIN KUŞAKLI) GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl sonu. Fransız. Gümüş ve altın. Mellerio Meller imzalı. İmalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Son derece estetik ve zarif şekilde tasarlanmış müstesna eserin gümüş kasası altından geniş yalın bir kuşak ile çevrili. 1613 yılında Medici Hanedanlığı üyesi Fransa Kraliçesi Marie de Medici’nin desteği ile kurulmuş dünyanın en köklü ve prestijli kuyumculuk firmalarının başında gelen Mellerio, 17.Yüzyıldan itibaren Fransa, İtalya, İspanya, Hollanda Kral ve Kraliçelerinin hemen hemen tüm taç ve mücevherlerini tasarlamış ve üretmiştir. Mellerio imzası taşıyan eserler Kraliyet koleksiyonları ile Washington Smithsonian Enstitüsü gibi birçok müze koleksiyonunda mevcuttur. Altın madalya sahibi dünyanın en eski ve köklü mücevher firmasının imzasını taşıyan yüksek kıymette, ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Referans: Mellerio dits Meller; le Joaillier des Reines / Vincent Meylan
Referans: Eserin damgası “International Hallmarks on Silver” isimli kitabın 199.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 11 x 8 cm.
Ağırlık: 166 gr.
10 Ekim 1613'te Kraliçe Marie de Medici, İtalya'dan gelen Mellerio Ailesinin üyelerine kraliyet koruması gibi istisnai ayrıcalıklar verir ve bu kararname 16.Louis’ye kadar Fransa'nın tüm kralları tarafından yenilenir. Louis Philippe döneminde Mellerio, Kraliyet ailesinin resmi tedarikçisi olarak atanır. Mellerio, 1867’de Exposition universelle de Paris’de altın madalya ile onurlandırılır. Mellerio ayrıca İtalya Kralının ve Hollanda Sarayı’nın da resmi tedarikçisidir. Mücevher tarihindeki ilk platin taç ise Mellerio tarafından İspanya Kraliçesi II.Isabel için yapılmıştır. Günümüzde Cristobal Balenciaga, Christian Dior, Marcel Rochas, Lancôme, Jean Patou gibi önemli markalar Mellerio ile iş birliği içendedir. Yılın en iyi futbolcusunu ödüllendiren "Fransa Ballon d'Or" ödülü, Coupe des Mousquetaires ve Roland Garros turnuvasının kupaları da Mellerio imzalıdır. “Cadran d'Or” ödülünün de sahibi Mellerio’nun kıymetli taş ve elmaslara uygulanan literatüre girmiş patentli "Mellerio Cut" diye isimlendirilen özel bir kesimi de mevcuttur. Kuruluşunun 400.yıldönümünde Vincent Meylan tarafından “Mellerio dits Meller: le Joaillier des Reines” isimli bir de kitap yazılmıştır.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “İSVEÇ BAŞBAKANI KARL STAAFF”A İTHAFLI ALTIN VERMEYLİ BRONZ KONSOL SAAT
19.Yüzyıl. Fransız. Turquerie Sanat Akımı’nın etkisinde üretilmiş. Sultan ve Hanım Sultan tasvirli. Hanım Sultan’ın tacı ve kol manşeti “Yakut” taş mıhlı. Eserin yan yüzeyi kazıma (grave) tekniği ile “Statsministern Karl Staaff / Başbakan Karl Staaff” ibareli. K.Staaff (1860-1915) 20.Yüzyıl başında iki dönem başbakanlık yapmıştır. Turquerie Sanat Akımı’nın etkisi altında bronzdan son derece görsel ve estetik şekilde tasarlanılarak imal edilmiş. Sıvama altın vermeyli. Kadranı Romen rakamlı. Orijinal kurma anahtarı mevcut. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 40 x 32 x 11 cm.
KAVALALILAR HANEDANI'NDAN “HIDİV” İSMAİL PAŞA’YA AİT GÜMÜŞLÜ “BOYNUZ” TAKIM
19.Yüzyıl. Saray işi. Hıdiv Hanedan parçası. İngiliz, Queen Victoria imalat ve garanti damgalı. Sultan Abdülaziz Han’dan aldığı fermanla Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk Hıdiv’i olan “İsmail Paşa” inisiyalli ve Hıdiv tacı dekorlu. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren takım kallavi ebatlarda iki bardak ve sürahiden oluşmakta. Müstesna eserlerin gövdesi boynuz, taban ve ağız bölümleri gümüştür. Kavalalı Mehmed Ali Paşa’nın torunu İsmail Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, estetik harikası gerçek koleksiyonluk şaheserlerdir.
Karaf Yüksekliği: 31 cm.
Bardak Yüksekliği: 18 cm. (her biri)
Ağırlık: 1049 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ PORSELEN ÇİFT TABAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Çift. Sultani özelliklerde tasarlanan eserlerin merkezi altın yaldız ile “Mecid Şemsesi”nin sarmaladığı “Ay-Yıldız” motifli. Altın konturlu. Fevkalade kondisyonda. Porselen Sanatı’nın saray menşeili, yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Çap: 23 cm. (her biri)
MEDRESETÜ’L-HATTÂTÎN TEZHİP HOCASI YENİKÖYLÜ NURİ BEY / MEHMED NURİ URUNAY
Ketebeli. Hicri 1328 tarihli. Ketebesi hattat tarafından “Divan-ı Hümayun Hulefası’ndan Mehmed Nuri” şeklinde atılmış. Merkezde “Allah Rabb-i”, altta “Eleysellâhu bi kâfin abdeh / Allah kuluna kâfi değil mi?” yazmakta. Türk Tezhip Sanatı’nın zirvesi ele geçmez şaheserdir.
Ölçüler: 28 x 22 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SANCAK” KUR’AN-I KERİM
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sancak boy. Ketebesiz. Nesih hattı ile yazılmış. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Her sayfası 20 satır. Orijinal deri cildinde. Türk Hat Sanatı’nın nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 9 x 6 cm.
OSMANLI “ES-SEYYİD ALİ ES-SURURİ” KETEBELİ KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1240
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Hicri 1240 tarihli, “Es-Seyyid Ali es-Sururî” ketebeli / Babası Hafız es-Saîd el-Bursalızâde. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Hizip gülleri ile bezeli. Her sayfası 15 satır, sure başları altın. Orijinal şemseli deri cildinde. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 17 x 11 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL BAŞI “RULO” SİLSİLENÂME
17.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan III.Mehmed Han (1595-1603) dönemi. Lut Aleyhisselam ile başlayıp Hz.Muhammed ile devam eden silsilenâme Sultan III.Mehmed Han ile neticelenmiş. Tomar formatındaki müstesna eser siyah (is), kırmızı (surh) ve yeşil renk mürekkep ile yazılmış. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 710 x 30 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ HAT LEVHA
Ketebesiz. Müsenna hattı (aynalı yazı) ile “Bismillâhirrahmânirrahîm / Rahmân ve rahîm olan Allah’ın adıyla” yazılmış. Altın yaldız tezhipli. Ele geçmez nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 16 x 22 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL SARAY İŞİ “EDİRNEKÂRİ” MÜZELİK MAHFAZA
Osmanlı. 18.Yüzyıl. Edirnekâri. Saray işi. Müstesna mahfaza ıhlamur ağacından konik formda ve üstten kapaklı olarak tasarlanmış, Osmanlı Rokokosu üslubunda çok renk tempura boya ve altın yaldız kullanılarak dekore edilmiş. Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpan Edirnekâri Sanatı’nın yüksek kıymete haiz ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Yükseklik: 16 cm.
Edirnekari, 14.Yüzyıldan başlayarak Edirne’de ahşap üzerine oyma, yaldızlama ve boyama biçiminde yapılan süslemelerin genel adıdır. Edirne’ye has manasında “Edirnekari” olarak adlandırılan ahşap işçiliği Türk Ahşap Sanatı’nda 16. Yüzyıldan itibaren Edirne gibi İstanbul’da da ahşap sanatçılarının uyguladığı bir tekniktir. Genelde çok renk bitkisel motifler kullanılarak lake tekniğinde ve tempura boya kullanılarak yapılan ve Türk geleneksel evlerinin ve saraylarının tavan süslemelerinde, kapı, dolap, sandık, kavukluk, rahle, cilt kapakları gibi dekorasyon elemanlarında uygulanmaktadır. Edirnekâri, 19.Yy’ın ortalarına kadar kullanıldı ve büyük ustalar yetişti. Barok tarzında ancak Osmanlı’ya özgü bir stilde yapılan oyma ve kakma işçiliği ile lake tekniğinin buluştuğu bu güzel eserler Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpmaktadır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “TEKKE İŞİ” EDİRNEKÂRİ TAKIM
18.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Tekke işi, rahle ve sehpadan oluşan takım. Ihlamur ağacı üzerine üst düzey işçilikle çok renk tempera boya kullanılarak “Rumî” üslubunda imal edilmiş. Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpan Edirnekâri Sanatı’nın nadir çıkan koleksiyonluk örnekleridir.
Sehpa Ölçüleri: 30 x 24 cm.
Rahle Ölçüleri: 32 x 12 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL HAFIZ MUSTAFA RAKIM KETEBELİ “TEKKE İŞİ” CAMALTI HAT LEVHA / HİCRİ 1223
19. Yüzyıl başı. Osmanlı. Hafız Mustafa Rakım ketebeli. Hicri 1223 tarihli. Tekke işi. Camaltı tekniği ile yapılmış tezhipli eserde istifli hat ile “Ya Hazreti Muhammed Bahaeddin Nakşibendi el Buhari (k.s)” yazılı. Osmanlı Camaltı Sanatı’nın ele geçmez, yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 68 x 56 cm.
Camaltı resim sanatı, toplumun kültürü ve gelenekleri doğrultusunda, onun inanç ve duygularına hitap eden, ağırlıklı olarak dini konuların ele alındığı bir halk sanatıdır. Eskiden halk, camaltı eserlerin afet, nazar ve hastalıklara karşı koruyucu güç olduğuna, şans, uğur ve bereket getirdiğine inanıyordu. Camaltı resim sanatı, cam arkasına çeşitli şekil ve renklerde uygulanan bir tekniktir. Cama resim yapmak, tuval ya da kâğıda resim yapmaktan çok daha farklıdır. Çünkü camın arkasına yapılan resim, cam çevrildikten sonra ters görünür. Bu nedenle sanatçı kompozisyonun bitmiş şeklini tasarlayıp resme tersten, sondan başlayıp tamamlamak zorundadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL MİNELİ GÜMÜŞ HAMAYIL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş, altın vermeyli. Müstesna eser klasik üçgen formunda üstten sürgü kapaklı olarak tasarlanmış ve mine işçiliği ile bezenmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 4 x 5 cm.
Ağırlık: 37 gr.
OSMANLI “SİMLİ” SIKMA KEHRİBAR TESPİH
“Faturan”
Osmanlı. 33’lük. Simli, vişne rengi, yuvarlak kesim. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 50 cm.
Ağırlık: 118 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL HAS KEHRİBAR MURASSA TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Orijinal muhafazası içerisinde estetik harikası tespih, ağızlık ve enfiye kutusundan oluşan murassa takım. Tespih has kehribar, beyzi kesim, altın kamçılı. Ağızlık (tek parça) has kehribar, altın aplikeli. Enfiye kutusu (tek parça) has kehribar, yakut taşlı, altın aplikeli. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ağızlık Uzunluğu: 16 cm.
Tespih Uzunluğu: 36 cm.
Kutu Ölçüsü 5 x 7 cm.
Ağırlık: 126 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ SAPLI “MAVİ OPAL” MÜHÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Mavi opal, gümüş saplı. Mehmed Necip’e ait şahıs mührü. Hakkâk "Hakkı" imzalı. Hicri 1305 tarihli. Dönerli, üç yüzlü. Müstesna mührün iki yüzüne sırasıyla Eski Türkçe ile “Mustafa bin Mehmed Necip 1305” ve “Necip 1305” kazınmış, bir yüzü ise boş bırakılmıştır. Gümüş sapı Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 4 x 2 cm.
Ağırlık: 9 gr.
MEHMED ES’AD YESÂRÎ ( ? - 1798)
“Zerendut Levha”
Ketebeli. Zerendut (kalıp) levha. Ketebesi hattat tarafından “Mehmed Esad el-Yesari” şeklinde atılmış. Talik hattı ile yazılmış. Sultan III.Mustafa Han tarafından Sarây-ı Hümâyun Hat Muallimi olarak görevlendirilen hattatın koleksiyonluk eseridir.
“Yâ Erhame’r-Râhimîn / Bütün merhamet edenlerden daha merhametli olan”
Referans: Türk Hattatları, Şevket RADO / Sayfa:182
Ölçüler: 23 x 50 cm.