OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ YILDIZ PORSELEN ŞEKERLİK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1312 tarihli, Ay-yıldız imalat damgalı, Eski Türkçe “Osmanlı Toprağı” ibareli. Hanedan parçası. Sultan için Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu özel üretimi, altın yaldız ile “Sultan II.Abdülhamid Han” inisiyalli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Estetik formda tasarlanmış, çift kulplu. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekler, TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta mevcuttur. Emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, padişaha özel yapılmış olması sebebi ile büyük önem arz eden, yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 14 x 19 cm.
Türk çini sanatını canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid (1876-1909) tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Sultan II. Abdülhamid’in sanata olan ilgisi, Batı ülkelerini görüp yeni teknolojilerin ülkeye getirilme isteği, Anadolu'da yüzyıllar boyunca geliştirilmiş olan çini ve seramik sanatının yeniden canlandırılması düşüncesi, bu Fabrika’nın yapımında etkili olmuştur. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp, Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde, fabrika’nın orijinal amblemi olan ay-yıldız damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında, eserin hangi yılda üretildiği yazılıdır. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahttan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN ÇORBALIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. “A.Chavin, Constantinople” damgalı. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren müstesna eserin iç ve dış bordüründe ayrı ayrı altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyalleri yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk boyamalı, yoğun ve zengin altın yaldız bezeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damga örneği “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden izler” kitabının 120.sayfasında bulunmaktadır.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 13 x 29 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN TABAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren müstesna eserin iç bordüründe altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyali yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk boyamalı, altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 23 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “SADRAZAM MAHMUD NEDİM PAŞA” İÇİN ÖZEL YAPILMIŞ PORSELEN TABAK KOLEKSİYONU
19.Yüzyıl. Fransız. “Emile Bourgeois” imalat damgalı, ressam “Hermann Voigt” imzalı. 3 adet. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) dönemi. Sadrazam Mahmut Nedim Paşa (1818-1883) için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, altın ile Mahmut Nedim Paşa “M.N” inisiyalli. Eserlerin merkezine sanatçı “Hermann Voigt” tarafından (el çizimi) yağlıboya peyzajlar çalışılmış, altın konturlü. Mahmud Nedim Paşa, Sultan Abdülaziz Han saltanatında sadrazamlık yapmış önemli bir Osmanlı devlet adamıdır. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmez yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 22 cm. (her biri)
OSMANLI 19.YÜZYIL “HIDİV İSMAİL PAŞA” SEDEFİ PORSELEN ZARF VE FİNCAN
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Saray işi. “Hıdiv İsmail Paşa” inisiyalli ve Hıdiv tacı dekorlu. Kavalalılar Hanedanı mensubu Mısır Valisi İsmail Paşa 1867’de Sultan Abdülaziz Han’dan aldığı fermanla Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk “Hıdiv”i olmuştur. Sedefi sırlı, beyaz çok ince porselenden mamul. Zarfı altın yaldız konturlü, stilize floral dekorlu. Ağız kısmı ve tabanı dilimli. Merkezindeki Hıdiv tacı ve inisiyal altın yaldız ile oluşturulmuş ve çok renk ile zenginleştirilmiş. Fincanı altın yaldız konturlü, stilize floral dekorlu, iç yüzeyi altın yaldız stilize sıralı geometrik dekorlu, dibi çiçek motifli. Hidiv Hanedanı’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, estetik harikası gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 7 x 5.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “ESER-İ İSTANBUL” SERAMİK TABAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe ile “Eser-i İstanbul” damgalı. Sultan Abdülmecid Han dönemi. (1845-1875) İstanbul işi. Çevresi ajurlu, yüzeyi hasır örme işçilikli, merkezinde münhani bir rozet bulunmakta. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, 19.Yüzyıl ortalarında 30 yıl gibi kısa bir süre imalat yapan atölyenin nadir tesadüf edilen kıymetli üretimlerinden.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 23 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL YILDIZ PORSELEN KAPAKLI SAHAN
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri “Sene 1312/12” tarihli ve Ay-yıldız imalat damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu üretimi. Eserin damga örneği “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 116’da mevcut olup diğer açıklamalar sayfa 63/69’da yer almaktadır. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sır altına limoni sarı renkte, çok renk fırça ile çalışılmış çiçek buketleri ile dekorlu ve altın yaldız bezemeli. Geniş ve çukur formlu, yüksek kapaklı, kenarları dilimli, altın yaldız konturlü. Kapak tutamağı repousse dalında yapraklı gonca gül formunda. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında bulunan Türk Porselen Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 14 x 25 cm.
Türk çini sanatını canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid (1876-1909) tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Sultan II. Abdülhamid’in sanata olan ilgisi, Batı ülkelerini görüp yeni teknolojilerin ülkeye getirilme isteği, Anadolu'da yüzyıllar boyunca geliştirilmiş olan çini ve seramik sanatının yeniden canlandırılması düşüncesi, bu Fabrika’nın yapımında etkili olmuştur. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp, Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde, fabrika’nın orijinal amblemi olan ay-yıldız damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında, eserin hangi yılda üretildiği yazılıdır. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
ÇİN 18.YÜZYIL OSMANLI SARAYI İÇİN YAPILMIŞ PORSELEN ZEMZEMLİK
18.Yüzyıl. Çin. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Sultani özelliklerde. Kallavi ebatta zemzem fincanı olarak tasarlanmış. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sıraltı kobalt renkte. Tüm zemine altın yaldız ile “Ay-Yıldız”lar ve “Kitabe”ler tatbik edilmiş, stilize floral unsurlarla zenginleştirilmiş. Bordüründe “Fatiha Suresi”, madalyonlar halinde tezyin edilmiş kitabeler içerisinde ise sırasıyla “İhlâs, Felâk ve Nâs Sureleri” yazılı. Altın yaldız bezemeli, silinmeler mevcut. Eserin tıpkı benzerleri Topkapı Sarayı Müzesi ve Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonları’nda yer almaktadır. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 5 x 8 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL ORYANTAL “PORCELAIN DE PARIS” PORSELEN VAZO
19. Yüzyıl. Fransız. Porcelain de Paris. Osmanlı Pazarı için özel imalat. Merkezi realist oryantalist konulu resim çalışmalı, yoğun altın yaldız bezemeli. Çift kulplu. Fevkalade kondisyonda. Türünün işçilik ve sanat kalitesi ile göz dolduran koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 38 x 22 cm.
İNGİLİZ 19.YÜZYIL “ORYANTAL” TÜTÜN KABI KOLEKSİYONU / 11 ADET
19.Yüzyıl. İngiliz. 11 adetten oluşan koleksiyon. Oryantalist etkide seramik ve porselenden imal edilmiş. İmalat damgalı. Muhtelif boylarda, çok renk dekorlu, kapaklı. Görsel yönü yüksek, ele geçmesi zor seçkin bir koleksiyondur.
Yükseklik: 31 cm. - 19 cm. - 16 cm. - 15 cm. - 14 cm. - 13 cm. - 12 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN ÇEREZLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren müstesna eserin iç bordüründe altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyali yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk boyamalı, altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 4 x 14 x 26 cm.
FRANSIZ “SÈVRES” BISQUIT FİGÜR
Fransız. Sèvres imalat damgalı, “Ch.Bossodun” imzalı. 1920 tarihli. Bisquit / biscuit (sırlanmamış) beyaz porselenden imal edilmiş. Sèvres Müzesi’nde sergilenen “Étienne-Maurice Falconet” imzalı 1761 tarihli eserden modellenmiş. Fevkalade kondisyonda. Estetik yönü yüksek koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 25 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN “ORMOLU” ÇİFT VAZO
19.Yüzyıl. Fransız. “Sèvres” imalat damgalı. İnisiyal şeklinde “E.G” sanatçı imzalı. Çift. Neo-klasik stil. Aslan başı bronz çift kulplu ve bronz kaideli, altın vermeyli. Kobalt renk porselen zemine realist saray yaşamı konulu “Rokoko” kompozisyonlar ve stilize çiçek buketleri resmedilmiş, altın yaldız ile konturlanmış. Ağız çevresi bronz ajurlu bordür ile çevrili. Kapaklı, kapağı bronz kozalak tutamaklı. Fransa’nın Sèvres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki Kraliyet Porselen Fabrikası’nın ürünleri. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Sèvres tasarımı yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 46 cm. (her biri)
1740 yılında Sevrés kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak “Manifacture Nationale de Sèvres” açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün Avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmış ve o dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.
FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN “ORMOLU” BONBONNIÈRE
“Château des Tuileries”
19.Yüzyıl. Fransız. 1844 tarihli, “Sèvres” ve “Château des Tuileries” imalat damgalı. “Daret” sanatçı imzalı. Neo-klasik stil. Fransa’nın Sèvres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki fabrikanın ürünüdür. Altın vermey bronz aplikeli kobalt renk porselen zemini yoğun altın yaldız stilize motiflerle bezeli. Kapağı altın yaldız çerçeveler içerisinde üst düzey fırça kalitesine sahip figüratif saray yaşamı ve şato konulu realist çalışmalar ile dekorlu. Çift kuplu. Kapaklı, kapağı bronz kozalak tutamaklı. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Fransız Sèvres atölyelerinin koleksiyonluk üretimlerinden.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 23 cm.
1740 yılında Sevrés kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak “Manifacture Nationale de Sèvres” açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün Avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmış ve o dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.
FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN “LOUIS PHILIPPE” EMPERYAL TABAK
“Château des Tuileries”
19.Yüzyıl. Fransız. 1846 tarihli, “Sèvres” ve “Château des Tuileries” imalat damgalı. Neo-klasik stil. Fransa’nın Sèvres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki fabrikanın özel üretimlerinden. Kobalt renkte, altın yaldız stilize bezemeli. Merkezi altın yaldız çelenk içerisinde “L.P” (Orléans Dükü Louis Philippe) inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Sèvres tasarımı yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 17 cm.
1740 yılında Sevrés kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak ‘Manifacture Nationale de Sèvres’ açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, zaten sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmıştır. O dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.
FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN “LOUIS PHILIPPE” EMPERYAL TABAK
“Château des Tuileries”
19.Yüzyıl. Fransız. 1846 tarihli, “Sèvres” ve “Château des Tuileries” imalat damgalı. Neo-klasik stil. Fransa’nın Sèvres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki fabrikanın özel üretimlerinden. İmparatorluk mavisi renkte, altın yaldız stilize bezemeli. Merkezi altın yaldız “cupid”lerin çevrelediği çelenk içerisinde “L.P” (Orléans Dükü Louis Philippe) inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Sèvres tasarımı yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 24 cm.
1740 yılında Sevrés kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak ‘Manifacture Nationale de Sèvres’ açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, zaten sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmıştır. O dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.
SAX 18.YÜZYIL “SARAY İŞİ” PORSELEN PANO
18.Yüzyıl. Sax. Osmanlı için özel yapım. Kallavi ebatlarda 2 parça, çift taraflı, geçmeli. Rokoko üslubunda dekorlu. Çift taraf zemini kobalt mavi renkte, altınyaldız yıldız motifli, madalyonlar içerisi girlandlarla bezeli stilize floral motifler ile tezyinli, altın konturlü. Üst düzey sanat kalitesinde imal edilmiş, estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 20 x 77 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “CHANTILLY” PORSELEN SAHLEPLİK TAKIMI
19.Yüzyıl. Fransız. Lille (1784-1817) “Chantilly” imalat damgalı. Osmanlı pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Çin esintili dekorasyona sahip 9 adet sahleplik ve hazneli tepsiden oluşan eksiksiz tam takım. Sahlepliklerin kapak tutamakları realist dalında meyve formunda. Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabının 107.sayfasında yer almaktadır. Fevkalade kondisyonda. Estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk takımdır.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Fincan ölçüsü: 8 x 8 cm.
Tabak çapı: 25 cm.