• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 25

  • Kategori: Porselen
Lot: 2 » Porselen

OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ YILDIZ PORSELEN ŞEKERLİK

“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”

19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1312 tarihli, Ay-yıldız imalat damgalı, Eski Türkçe “Osmanlı Toprağı” ibareli. Hanedan parçası. Sultan için Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu özel üretimi, altın yaldız ile “Sultan II.Abdülhamid Han” inisiyalli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Estetik formda tasarlanmış, çift kulplu. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekler, TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta mevcuttur. Emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, padişaha özel yapılmış olması sebebi ile büyük önem arz eden, yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Ölçüler: 14 x 19 cm.

Türk çini sanatını canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid (1876-1909) tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Sultan II. Abdülhamid’in sanata olan ilgisi, Batı ülkelerini görüp yeni teknolojilerin ülkeye getirilme isteği, Anadolu'da yüzyıllar boyunca geliştirilmiş olan çini ve seramik sanatının yeniden canlandırılması düşüncesi, bu Fabrika’nın yapımında etkili olmuştur. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp, Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde, fabrika’nın orijinal amblemi olan ay-yıldız damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında, eserin hangi yılda üretildiği yazılıdır. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahttan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.

Detaylar
Lot: 8 » Porselen

OSMANLI 19.YÜZYIL YILDIZ PORSELEN KAPAKLI SAHAN

“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”

19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri “Sene 1312/12” tarihli ve Ay-yıldız imalat damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu üretimi. Eserin damga örneği “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 116’da mevcut olup diğer açıklamalar sayfa 63/69’da yer almaktadır. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sır altına limoni sarı renkte, çok renk fırça ile çalışılmış çiçek buketleri ile dekorlu ve altın yaldız bezemeli. Geniş ve çukur formlu, yüksek kapaklı, kenarları dilimli, altın yaldız konturlü. Kapak tutamağı repousse dalında yapraklı gonca gül formunda. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında bulunan Türk Porselen Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Ölçüler: 14 x 25 cm.

Türk çini sanatını canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid (1876-1909) tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Sultan II. Abdülhamid’in sanata olan ilgisi, Batı ülkelerini görüp yeni teknolojilerin ülkeye getirilme isteği, Anadolu'da yüzyıllar boyunca geliştirilmiş olan çini ve seramik sanatının yeniden canlandırılması düşüncesi, bu Fabrika’nın yapımında etkili olmuştur. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp, Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde, fabrika’nın orijinal amblemi olan ay-yıldız damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında, eserin hangi yılda üretildiği yazılıdır. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.

Detaylar
Lot: 152 » Porselen

FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN “ORMOLU” ÇİFT VAZO

19.Yüzyıl. Fransız. “Sèvres” imalat damgalı. İnisiyal şeklinde “E.G” sanatçı imzalı. Çift. Neo-klasik stil. Aslan başı bronz çift kulplu ve bronz kaideli, altın vermeyli. Kobalt renk porselen zemine realist saray yaşamı konulu “Rokoko” kompozisyonlar ve stilize çiçek buketleri resmedilmiş, altın yaldız ile konturlanmış. Ağız çevresi bronz ajurlu bordür ile çevrili. Kapaklı, kapağı bronz kozalak tutamaklı. Fransa’nın Sèvres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki Kraliyet Porselen Fabrikası’nın ürünleri. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Sèvres tasarımı yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Yükseklik: 46 cm. (her biri)

1740 yılında Sevrés kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak “Manifacture Nationale de Sèvres” açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün Avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmış ve o dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.

Detaylar
Lot: 153 » Porselen

FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN “ORMOLU” BONBONNIÈRE

“Château des Tuileries”

19.Yüzyıl. Fransız. 1844 tarihli, “Sèvres” ve “Château des Tuileries” imalat damgalı. “Daret” sanatçı imzalı. Neo-klasik stil. Fransa’nın Sèvres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki fabrikanın ürünüdür. Altın vermey bronz aplikeli kobalt renk porselen zemini yoğun altın yaldız stilize motiflerle bezeli. Kapağı altın yaldız çerçeveler içerisinde üst düzey fırça kalitesine sahip figüratif saray yaşamı ve şato konulu realist çalışmalar ile dekorlu. Çift kuplu. Kapaklı, kapağı bronz kozalak tutamaklı. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Fransız Sèvres atölyelerinin koleksiyonluk üretimlerinden.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Yükseklik: 23 cm.

1740 yılında Sevrés kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak “Manifacture Nationale de Sèvres” açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün Avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmış ve o dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.

Detaylar
Lot: 154 » Porselen

FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN “LOUIS PHILIPPE” EMPERYAL TABAK

“Château des Tuileries”

19.Yüzyıl. Fransız. 1846 tarihli, “Sèvres” ve “Château des Tuileries” imalat damgalı. Neo-klasik stil. Fransa’nın Sèvres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki fabrikanın özel üretimlerinden. Kobalt renkte, altın yaldız stilize bezemeli. Merkezi altın yaldız çelenk içerisinde “L.P” (Orléans Dükü Louis Philippe) inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Sèvres tasarımı yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Çap: 17 cm.

1740 yılında Sevrés kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak ‘Manifacture Nationale de Sèvres’ açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, zaten sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmıştır. O dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.

Detaylar
Lot: 155 » Porselen

FRANSIZ 19.YÜZYIL SÈVRES PORSELEN “LOUIS PHILIPPE” EMPERYAL TABAK

“Château des Tuileries”

19.Yüzyıl. Fransız. 1846 tarihli, “Sèvres” ve “Château des Tuileries” imalat damgalı. Neo-klasik stil. Fransa’nın Sèvres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki fabrikanın özel üretimlerinden. İmparatorluk mavisi renkte, altın yaldız stilize bezemeli. Merkezi altın yaldız “cupid”lerin çevrelediği çelenk içerisinde “L.P” (Orléans Dükü Louis Philippe) inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Sèvres tasarımı yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Çap: 24 cm.

1740 yılında Sevrés kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak ‘Manifacture Nationale de Sèvres’ açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, zaten sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmıştır. O dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 1
sonraki