• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 24

  • Kategori: Tablo
Lot: 27 » Tablo

JEAN BRINDESI (1826-1888)

“Ottoman Gentleman”

İmzalı. Kâğıt üzeri karışık teknik.

Ölçüler: 22 x 20 cm.

İtalyan asıllı ressam Jean Brindesi, Sultan Abdülmecit Han döneminde İstanbul'da yaşayıp günlük yaşam ve ordu yaşamından sahneler çizdi. Resim atölyesi Beyoğlu semtindeydi. Mezarı ise Feriköy'deki Katolik mezarlığındadır. Tabloları Paris'teki ünlü Lemercier yayınevi tarafından taş baskı gravüre çevrilip iki Albüm olarak 1855 ve 1860 yıllarında yayınlandı. Albümlerden biri çoğu Osmanlı sarayı rütbelisi olan insan kıyafetleri, öteki ise İstanbul'da günlük yaşam sahnelerini görüntülemektedir. Brindesi'nin çizimleri taş baskı ve renklendirilmiş olarak, Ch. Bour, Hadamard, J. Gaildrau, A. Charpentier, Gilbert, Bayot, Schultz, Sorrieu gibi birçok gravürcü tarafından yayımlanmıştır. Brindesi'nin özgün desenleri Topkapı Sarayı müzesi ile İstanbul Üniversitesinde bulunmaktadır.

Detaylar
Lot: 30 » Tablo

FRANCESCO BALLESIO (1860-1923)

“Sultanın Gözdesi”

İmzalı. Roma ibareli. Kağıt üzeri suluboya ve karışık teknik. Oryantalist tarzda uzmanlaşmış suluboya ressamı Ballesio’nun literatüre girmiş en önemli başyapıt eseridir.

Referans: E.Benezit. Cilt:1 / Sayfa:553

Ölçüler: 80 x 60 cm.

F.Ballesio 1860 yılında İtalya’da doğdu. Torino'daki Accademia Albertina’ya katıldı, daha sonra Roma’ya taşınarak, eğitimini Roma Güzel Sanatlar Akademisi'nde tamamladı. 1883'te Roma Uluslararası Güzel Sanatlar Sergisi'ne, 1884'te ise Torino Genel Sergisi'ne katıldı. Birçok önemli Avrupalı sanatçıyı New York’a taşıyan ve sergisini gerçekleştiren (Pablo Picasso, Henri Matisse, Joan Miro vb.) ve New York Sanat Müzesi’nin Koleksiyonun’daki eserlerin birçoğunun kaynağı olan Gallery Dudensing & Son’ın aracılığıyla ünlü koleksiyonerlerin dikkatini çekti. Bu sayede sayısız eseri İngiliz ve Amerikan Müzeleri ile birçok özel koleksiyona dahil oldu.

Detaylar
Lot: 49 » Tablo

FUAT SOYHAN (1885-1961)

“Camii İçi”

İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211

Ölçüler: 61 x 45 cm.

1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.

Detaylar
Lot: 50 » Tablo

FUAT SOYHAN (1885-1961)

“Camii”

İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211

Ölçüler: 35 x 41 cm.

1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.

Detaylar
Lot: 67 » Tablo

FUAT SOYHAN (1885-1961)

“Türbe”

İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211

Ölçüler: 45 x 61 cm.

1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.

Detaylar
Lot: 101 » Tablo

NACİ KALMUKOĞLU (1896-1954)

“Harman Yeri”

İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesinde.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:221

Müzayede Referans: Sanatçının Türkiye müzayedelerindeki satış rekoru 04.11.2007 tarihinde 653,430 USD.’dir.

Ölçüler: 55 x 90 cm.

Rusya Harkov doğumlu sanatçı Kalmuk Türkleri’ndendir. Harkov Güzel Sanatlar Akademisi’nde başladığı resim öğrenimi 5 yıl sürmüştür. Rusya’da aldığı doğa gerçekliğine dayalı klasik-akademik sanat eğitimi ona yaşamı boyunca silinmeyecek bir gözlem gücü ve icra yeteneği kazandırmıştır. 1971 Rus İhtilali’nden sonra Kırım üzerinden İstanbul’a gelerek Türk vatandaşlığına geçti. Güzel Sanatlar Birliği sergilerine katıldı. Peyzaj, portre ve çıplak temalarında verdiği eserlerinde akademik-izlenimci bir tarzı benimsedi. Figür ve portrelerinde bu disiplinin etkileri belirgindir. Ancak bu akademik çizgisi peyzajlarında izlenimci bir üslup doğrultusunda yumuşamıştır.

Detaylar
Lot: 102 » Tablo

DİYARBAKIRLI TAHSİN / TAHSİN SİRET BEY (1874-1937)

“Prenses Adaları”

İmzalı. Peyzaj. Duralit üzeri yağlıboya.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:113

Ölçüler: 37 x 50 cm.

Diyarbakır Rüştiyesi'nde kurşunkalem ve suluboya çalışmaları yapan Tahsin Bey, daha sonraları resim konusundaki ustalığını İstanbul'da sürdürmüş ve hocası Nuri Paşa’nın takdirini kazanmıştır. İstanbul'a geldikten sonra Harbiye'de "Diyarbakırlı Tahsin" diye tanınan ressam, burada Hoca Ali Rıza'nın öğrencisi oldu. 1895 yılında Harbiye'den süvari mülazimi olarak çıkan Tahsin, 1902'de Osman Hamdi Bey'in sarayda açtığı resim atölyesine ve Sanayi-i Nefise’ye devam etti.  Genelkurmay Resimhanesi’nde çalıştı. Birinci Dünya Savaşı sırasında, binbaşı iken hastalandı ve tedavi için Budapeşte'ye gönderildi. Oradan evli olarak döndü ve emekliye ayrıldı. Bir süre Musevi mektebinde dersler verdi.  Eserleri Deniz Müzesi'nde, İş Bankası Koleksiyonu’nda ve diğer müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.

Detaylar
Lot: 103 » Tablo

DİYARBAKIRLI TAHSİN / TAHSİN SİRET BEY (1874-1937)

“Dalgalı Denizde Türk Kalyonu”

Eski Türkçe ve Latin harfleri ile çift imzalı. Hicri 1327 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:113

Ölçüler: 60 x 80 cm.

Diyarbakır Rüştiyesi'nde kurşunkalem ve suluboya çalışmaları yapan Tahsin Bey, daha sonraları resim konusundaki ustalığını İstanbul'da sürdürmüş ve hocası Nuri Paşa’nın takdirini kazanmıştır. İstanbul'a geldikten sonra Harbiye'de "Diyarbakırlı Tahsin" diye tanınan ressam, burada Hoca Ali Rıza'nın öğrencisi oldu. 1895 yılında Harbiye'den süvari mülazimi olarak çıkan Tahsin, 1902'de Osman Hamdi Bey'in sarayda açtığı resim atölyesine ve Sanayi-i Nefise’ye davam etti.  Genelkurmay Resimhanesi’nde çalıştı. Birinci Dünya Savaşı sırasında, binbaşı iken hastalandı ve tedavi için Budapeşte'ye gönderildi. Oradan evli olarak döndü ve emekliye ayrıldı. Bir süre Musevi mektebinde dersler verdi. Eserleri Deniz Müzesi'nde, İş Bankası Koleksiyonu’nda ve diğer müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.

Detaylar
Lot: 104 » Tablo

FUAT SOYHAN (1885-1961)

“Tarabya Sahili”

Eski Türkçe İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211

Ölçüler: 36 x 26 cm.

1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.

Detaylar
Lot: 105 » Tablo

ALBERT MILLE (1872-1946)

“İstanbul Boğaziçi”

İmzalı. Bosphore ibareli. Tuval üzeri yağlıboya.

Referans: Osmanlı Donanması'nın Seyir Defteri / Sayfa:221

Ölçüler: 46 x 38 cm.

Ressam Albert Mille, 1872 yılında İstanbul ‘da doğdu. 18 yaşındayken Paris Güzel Sanatlar Akademisi’ne başladı ve atölyesinde ilk resim dersi aldığı hocası Maisonier oldu. Daha sonraki hocaları arasında Gerome’da bulunuyordu. 20 yıl boyunca Paris’te kalan sanatçı, 1909 yılında İstanbul’a döndü. Sanayi-i Nefise Mektebi’nde çok kısa bir süre hocalık yapan sanatçıya Profesörlük ünvanı verildi. Fransız ekolüne sıkı sıkıya bağlı olan Mille, gördüğünü tuvale aktarırken abartıya kaçmamış, hiçbir zaman aşırılığa yönelmemiştir. Mille’nin Paris’te geçen 20 yıllık yaşamında resimle iç içe bulunduğu ve tablolarını bazı salonlarda sergilediği bilinmektedir. Aynı zamanda bir ahşap ustası olan sanatçının çalışmaları müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.

Detaylar
Lot: 107 » Tablo

GEORGE STANFIELD WALTERS (1838-1924)

“View on Constantinople from Psamathia”

İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesinde.

Sanatçının 6 adet eseri “British Museum” Koleksiyonu’nda (Envanter No: 1890,1104.1 - 1890,1104.2 - 1890,1104.3 - 1890,1104.4 - 1947,1011.5.1-79 - 1913,0415.184) ile kayıtlı, 1 adet eseri de “Victoria and Albert Museum” Koleksiyonu’nda (Envanter No: E.1950-1919) ile kayıtlıdır.

Referans: E.Benezit. Cilt:10 / Sayfa:620

Ölçüler: 70 x 115 cm.

G.S Walters, 1838 yılında Liverpool'da doğdu. Babası Samuel Walters'ın yanında çalıştı ve 1865'te sonunda Londra'ya taşındı. Royal Society of British Artists'e seçildi. Sanatçı, Royal British Academy, Royal Institute of Painters of Watercolors, Royal Institute of Oil Painters, Kraliyet İskoç Ressamlar Derneği ve Arthur Tooth & Sons Gallery gibi önemli yerlerde sergiler açtı.

Detaylar
Lot: 108 » Tablo

KARL PAUL THEMISTOKLES VON ECKENBRECHER (1842-1921)

“Konstantinopolis'deki Malta Sokağı”

İmzalı. 1874 Tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesinde.

Referans: E.Benezit. Cilt:4 / Sayfa:102

Ölçüler: 75 x 102 cm.

Themistokles von Eckenbrecher 1842'de Atina'da doğdu. Alman bir deniz subayının oğlu olarak Atina, Berlin, Düsseldorf ve Konstantinopolis dahil olmak üzere çeşitli yerlerde büyüdü. Kendisini büyük ölçüde etkileyen ünlü ressam Oswald Achenbach'tan özel resim dersleri aldı. Düsseldorftaki Malkasten sanatçılar derneğinin bir üyesiydi. Tüm Avrupayı ve Ortadoğuyu gezdiği için sanata olan bakış açısı önemli ve farklı şekilde gelişti. Berlin, Düsseldorf, Münih ve Viyana gibi Avrupa’da birçok şehirde sergiler verdi. 1879'da Sidney'deki Dünya Sergisinde birincilik ödülü aldı. 1881'de Mısır'a yaptığı bir geziden sonra, kendisi ve meslektaşı Wilhelm Simmler, Hamburg şehri için "Mekke Kervanının Kahire'ye Girişi" (118x15 metre) adlı bir Oryantalist panorama oluşturdu. Bremerhaven'deki Alman Denizcilik Müzesi’nde eserleri sergilenmektedir.

Detaylar
Lot: 109 » Tablo

NARCISSE BERSCHERE (1819-1891)

“Çarşı Meydanı”

İmzalı. Kağıt üzeri karışık teknik.

Referans: E.Benezit. Cilt:1 / Sayfa:705

Ölçüler: 38 x 33 cm.

Narcisse Berschere 1819 yılında Paris’te doğdu. École des Beaux-Arts de Paris’te okudu. Daha sonra uzun süre Jean-Charles-Joseph Rémond’un atölyesinde çalıştı. İlk resmi ödülünü 1855 Paris Evrensel Sergisi'nde aldı, daha sonra 1870'te Légion d'Honneur,  1878’te de Exposition Universelle'de ödül aldı. Sanatçının 3 adet eseri British Museum Koleksiyonu’nda “Envanter No:2000,0520.1 - 1900,1231.4965 - 1889,0608.465” ile kayıtlıdır.

Detaylar
Lot: 110 » Tablo

FAUSTO ZONARO / RESSAM-I HAZRET-İ ŞEHRİYARİ (1854-1929)

“Bayram”

İmzalı. Ahşap üzeri yağlıboya. Sanatçının başyapıtlarından sayılan “Bayram / The Celebration” isimli eserin poşatlarından.

Referans: E.Benezit. Cilt:10 / Sayfa:917

Ölçüler: 31 x 20 cm.

Fausto Zonaro, İtalya Padova-Masi'de doğdu. 1891 yılında oryantalist bir tutkuyla merak ettiği İstanbula geldi. Fausto Zonaro, İstanbul’daki ilk günlerinde küçük boyutlu manzaralar, kent yaşamından sahneleri gösteren tablolar yaptı ve bunları Pera'lı bir tacire satarak geçimini sağladı. Teşrifat Nazırı Münir Paşa tarafından Yıldız Sarayı'na davet edildi ve burada Osman Hamdi Bey ile tanıştı. Fausto Zonaro, Münir Paşa'ya eserlerini II. Abdülhamit'e göstermek istediğini belirtti ve isteği yerine getirildi. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından Mecidiye Nişanı'na layık görüldü ve "Ressam-ı Hazret-i Şehriyari", yani "Saray Ressamlığı" ünvanına sahip oldu.

Detaylar
Lot: 111 » Tablo

FUAT SOYHAN (1885-1961)

“Aynada Ben”

Eski Türkçe ile imzalı ve (1 Temmuz 22) tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.

Eserde kendini askeri üniforma ile resmeden sanatçının sağ göğsünde Hicri 1333 tarihinde Sultan V.Mehmed Reşad Han tarafından I.Dünya Savaşı’nda üstün cesaret ve kahramanlık gösteren askerlere verilen Harp Madalyası, sol göğsünde ise topluma örnek olan sivil ve askeri kişilere verilen Liyakat Madalyası bulunmaktadır. Sanatçının tabloda görülen madalyalarına Lot:112’den ulaşabilirsiniz.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211

Ölçüler: 73 x 60 cm.

1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 2
sonraki