OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17. Yüzyıl. Osmanlı. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah kontürlü, merkezi çok renk stilize bitkisel kompozisyonlu, kenar kısmı bordür, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen koleksiyonlarında yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 28 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17. Yüzyıl. Osmanlı. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah kontürlü, merkezi çok renk stilize bitkisel kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen koleksiyonlarında yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 27 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17. Yüzyıl. Osmanlı. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah kontürlü, merkezi çok renk stilize bitkisel kompozisyonlu, kenar kısmı bordür, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen koleksiyonlarında yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 26 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17. Yüzyıl. Osmanlı. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah kontürlü, merkezi çok renk stilize bitkisel kompozisyonlu, kenar kısmı bordür, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen koleksiyonlarında yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 26 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17. Yüzyıl. Osmanlı. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah kontürlü, merkezi çok renk stilize bitkisel kompozisyonlu, kenar kısmı bordür, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen koleksiyonlarında yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 25 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL BAŞI KÜTAHYA SERAMİK (İKİ PARÇADAN MÜTEŞEKKİL) MEYVELİK
Ölçüler: 18.5 x 17 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SONU KÜTAHYA HATAYİ MOTİFLERLE BEZELİ SERAMİK VAZO
Ölçüler: 29 x 16 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SONU KÜTAHYA HATAYİ MOTİFLERLE BEZELİ SERAMİK ÇİFT ÇEREZLİK
Ölçüler: 5 x 14 cm. (her biri)
OSMANLI 20.YÜZYIL BAŞI ÇANAKKALE SERAMİK “SAVAŞ GEMİSİ” KAİDELİ VAZO
Ölçüler: 13 x 17 x 9 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 20.YÜZYIL BAŞI ÇANAKKALE SERAMİK “SAVAŞ GEMİSİ” KAİDELİ VAZO
Ölçüler: 14 x 18 x 9 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 20.YÜZYIL BAŞI ÇANAKKALE SERAMİK MUMLUKLU “ANIT” KAİDELİ VAZO
Ölçüler: 15 x 17 x 9 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
FRANSIZ 19.YÜZYIL OSMANLI PAZARINA YAPILMIŞ “AICHA DIGOIN-SARREGUEMINES” DAMGALI AYYILDIZ TABAK TAKIMI / 6 ADET
Çap: 22.5 cm. (her biri)
FRANSIZ 19.YÜZYIL OSMANLI PAZARINA YAPILMIŞ “OPAQUE DE SARREGUEMINES” DAMGALI OSMANLICA “AFİYET OLSUN EFENDİM” İBARELİ AYYILDIZ TABAK
Çap: 23 cm.
RUS 19.YÜZYIL OSMANLI PAZARINA YAPILMIŞ (DAMGALI) AYYILDIZ TABAK
Çap: 20 cm.
HOLLANDA 19.YÜZYIL OSMANLI PAZARINA YAPILMIŞ (DAMGALI) AYYILDIZ TABAK
Çap: 22 cm.