OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AZNAVUR TATLILIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış eserin yüzeyi aznavur işçiliği ile zengin dekorlu, kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile stilize tezyinli. Kaidesi ajurlu, kubbesel kapağı çiçek formunda zarif tutamaklı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 20 cm.
Ağırlık : 442 gr.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AZNAVUR KUPA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Aznavur işi, silindirik formlu eserin gövde merkezinde Osmanlı Rokokosu üslubunda bir madalyon yer almakta. Madalyon içerisi Latin alfabesi ile inisiyalli. Ağız ve taban çevresi bir suyolu ile çevrili. Seçkin ve koleksiyonluk bir örnektir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 7 cm.
Yükseklik: 7.5 cm.
Ağırlık: 70 gr.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI “ÇİFT BAŞLI BİZANS KARTALI” SALLANTILI GÜMÜŞ KÖSTEK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Orijinal uzun zincirleri, askı süsü sallantıları ve her iki uçtaki “Çift Başlı Bizans Kartalı” tasvirleri ile öne çıkan eser eksiksiz ve kusursuzdur. Eserde yer alan tacı haç ile nihayetlenmiş çift başlı kartal “Bizans Kartalı”na işarettir. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 85 cm.
Ağırlık: 143 gr.
Çift başlı kartal eski Türk medeniyetlerinde büyük önem arz eder. Bizans’ta doğu ve batıyı, devlet ve kilisenin tek bedende, bir arada tutulup yönetildiğini ve birliği simgelemektedir. 14’üncü yüzyıldan itibaren Kutsal Roma-Cermen imparatorlarının hanedan arması, daha sonra ise Avrupa’da soyluluk simgesi olarak benimsenmiştir. Mezopotamya, Mısır, Anadolu, İran hatta Amerika ve Uzak Doğu’da kurulmuş eski çağ medeniyetlerinden itibaren birçok devlette ve Masonik oluşumlarda kullanılmıştır. Çift başlı kartal motifinin kullanıldığı nadir gümüş eserlerden bir kemer tokası Yunanistan’ın başkenti Atina’da bulunan Benaki Müzesi’nde diğer iki örnekte İstanbul Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda 15717-M.1271 ve 1572-M.1266 envanter sıra no ile bulunmaktadır.
OSMANLI SULTAN VAHDETTİN HAN DÖNEMİ “MEİMAROĞLU” USTA DAMGALI “KULA” İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI / HİCRİ 1338
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1338 tarihli. Sultan Vahdettin Han dönemi. (1918-1922) “Kula” damgalı. “G.Ğ.MEİ (MAROĞLU)” usta damgalı. Eserin kapağındaki madalyona “Osmanlı Devlet Arması”, arka yüzdeki kitabeye ise Eski Türkçe ile “M.Sami Abidin Zota, 1338” tatbik edilmiş. Tabakanın içi altın vermeylidir. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 94.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 8.5 x 1.5 cm.
Ağırlık: 118 gr.
Tütün,1500 yıllarında Antiller’den İspanyol gemicileri vasıtasıyla İspanya'ya ve oradan Avrupa'ya yayılmıştır. Anadolu'ya ise Osmanlı İmparatorluğu zamanında (1605) Venedikli tüccarlar tarafından sokulmuş ve kullanılışı kısa bir zamanda yayılmıştır. Tütün bitkisi, kurutulmuş yaprakların yakılması ile ortaya çıkan dumanın içe çekilmesi veya tozlarının enfiye halinde buruna çekilmesi veya özel işlem görmüş yapraklarının çiğnenmesi suretiyle kullanılırdı. Osmanlı döneminin en parlak zamanlarına denk gelen dönemlerde tütün daha sonra kahve ile olan kardeşliğini pekiştirmiş ve sosyalleşme yerleri olan kahvehane/kıraathanelerin de yaygınlaşmasında ve günümüze kadar uzanan hükümet devlet indirip çıkarma mekanları olarak Osmanlı toplumunda iletişim zeminini de hazırlamıştır. Bir anlamda doğudan kahve Batıdan tütünle oluşturulan bu harika sentez Osmanlıda zirve yapan hazlardan sadece ikisini oluşturmuştur. İlk kahvehaneler Kanuni döneminde açılmıştır. Osmanlı’nın tütüne olan ilgisi kuşkusuz döneminde tütün tabakaları, nargile, ağızlık ve lülelerin özel olarak Osmanlı zevkine uygun yeni formlar ve tasarımlarla üretilmesi ve kullanılması ile kendi sanatkârlarını, modasını ve sanat eserlerini yaratmıştır.
OSMANLI İSTANBUL İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Eserin, stilize floral motifler ile kuş ve kelebek figürleriyle zenginleştirilmiş kapağındaki madalyona “Osmanlı Devlet Arması”, arka yüzüne ise “Yıldız Hamidiye Camii” (Mosquée Hamidié) resmedilmiş ve Eski Türkçe ile “Muhammed Taki” yazılmıştır. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 7 x 11.5 x 2 cm.
Ağırlık: 146 gr.
Tütün,1500 yıllarında Antiller’den İspanyol gemicileri vasıtasıyla İspanya'ya ve oradan Avrupa'ya yayılmıştır. Anadolu'ya ise Osmanlı İmparatorluğu zamanında (1605) Venedikli tüccarlar tarafından sokulmuş ve kullanılışı kısa bir zamanda yayılmıştır. Tütün bitkisi, kurutulmuş yaprakların yakılması ile ortaya çıkan dumanın içe çekilmesi veya tozlarının enfiye halinde buruna çekilmesi veya özel işlem görmüş yapraklarının çiğnenmesi suretiyle kullanılırdı. Osmanlı döneminin en parlak zamanlarına denk gelen dönemlerde tütün daha sonra kahve ile olan kardeşliğini pekiştirmiş ve sosyalleşme yerleri olan kahvehane/kıraathanelerin de yaygınlaşmasında ve günümüze kadar uzanan hükümet devlet indirip çıkarma mekanları olarak Osmanlı toplumunda iletişim zeminini de hazırlamıştır. Bir anlamda doğudan kahve Batıdan tütünle oluşturulan bu harika sentez Osmanlıda zirve yapan hazlardan sadece ikisini oluşturmuştur. İlk kahvehaneler Kanuni döneminde açılmıştır. Osmanlı’nın tütüne olan ilgisi kuşkusuz döneminde tütün tabakaları, nargile, ağızlık ve lülelerin özel olarak Osmanlı zevkine uygun yeni formlar ve tasarımlarla üretilmesi ve kullanılması ile kendi sanatkârlarını, modasını ve sanat eserlerini yaratmıştır.
OSMANLI SULTAN MEHMED REŞAD HAN DÖNEMİ “VAN” İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ SİGARA TABAKASI / HİCRİ 1329
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1329 tarihli. Sultan Mehmed Reşad Han dönemi. (1909-1918) “Van” damgalı. Eserin kapağına mükemmel bir savat işçiliği ile Osmanlı posta pulu ile floral bir madalyon tatbik edilmiş. Alt sağ köşeye ise Eski Türkçe ve Türkçe “Van” ibaresi ile Eski Türkçe “329.11.20” Hicri tarih ve Türkçe “2.2.1914” tarihi not düşülmüştür. Arka yüze ise mektup zarfı görüntüsü verilerek floral bir süsleme ilave edilmiştir. Tabakanın içi altın vermeylidir. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 8 x 9.5 x 1.5 cm.
Ağırlık: 147 gr.
Tütün,1500 yıllarında Antiller’den İspanyol gemicileri vasıtasıyla İspanya'ya ve oradan Avrupa'ya yayılmıştır. Anadolu'ya ise Osmanlı İmparatorluğu zamanında (1605) Venedikli tüccarlar tarafından sokulmuş ve kullanılışı kısa bir zamanda yayılmıştır. Tütün bitkisi, kurutulmuş yaprakların yakılması ile ortaya çıkan dumanın içe çekilmesi veya tozlarının enfiye halinde buruna çekilmesi veya özel işlem görmüş yapraklarının çiğnenmesi suretiyle kullanılırdı. Osmanlı döneminin en parlak zamanlarına denk gelen dönemlerde tütün daha sonra kahve ile olan kardeşliğini pekiştirmiş ve sosyalleşme yerleri olan kahvehane/kıraathanelerin de yaygınlaşmasında ve günümüze kadar uzanan hükümet devlet indirip çıkarma mekanları olarak Osmanlı toplumunda iletişim zeminini de hazırlamıştır. Bir anlamda doğudan kahve Batıdan tütünle oluşturulan bu harika sentez Osmanlıda zirve yapan hazlardan sadece ikisini oluşturmuştur. İlk kahvehaneler Kanuni döneminde açılmıştır. Osmanlı’nın tütüne olan ilgisi kuşkusuz döneminde tütün tabakaları, nargile, ağızlık ve lülelerin özel olarak Osmanlı zevkine uygun yeni formlar ve tasarımlarla üretilmesi ve kullanılması ile kendi sanatkârlarını, modasını ve sanat eserlerini yaratmıştır.
ORYANTAL MİNELİ GÜMÜŞ SİGARA TABAKASI
19. Yüzyıl sonu. İmalat ve gümüş ayar damgalı. Tabakanın ön kapağına çok renk mine ile oryantalist üslupta figüratif bir çalışma uygulanmış ve altın yaldız konturlar ile zenginleştirilmiştir. Mine bölümünde restorasyon vardır, haliyle. Türünün koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 9.5 x 7.5 x 1 cm.
Ağırlık: 124 gr.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ MURASSA ZENNE KEMER TOKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Zenne tipi, iki parçadan müteşekkil. Repousse ve kalemişi tekniği ile dekorlu müstesna eserin her iki tarafına “Serafim” melekleri çalışılmış, yarı değerli taşlar ile zenginleştirilmiştir. Fevkalade kondisyonda. Nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 11 cm.
Ağırlık: 33 gr.
Serafim meleği (Seraphim- Seraphs) inanışa göre diğer melekler gibi (Michael ve Gabriel) en üst düzeydeki meleklerdendir. Gabriel ölüm meleğidir. Michael, diriliş ve merhamet, vahiy meleğidir. Serafim ise Tanrı'nın tahtını korumak görevine sahiptir. Bu nedenle asık yüzlü ve kaşları çatık olarak tasvir edilmiştir, çünkü o Tanrı'nın tahtını koruyan baş melektir, ciddidir, serttir ve dikkatlidir.
19.YÜZYIL “REPOUSSE” GÜMÜŞ (AZİZ TASVİRLERİ İLE BEZELİ) KUTSAL KİTAP MAHFAZASI
Ölçüler: 30 x 51 cm.
Ağırlık: 662 gr.
VİYANA 19.YÜZYIL İKONOGRAFİK GÜMÜŞ KOLYE UCU
19.Yüzyıl. Avusturya, 1837 tarihli. Gümüşten mamul. Arka yüzünde “Wien 1837, Gicca Wasili” ibaresi bulunmakta. Yıldız formlu çift menteşeli yandan açılan kapağı kalemişi, kazıma/grave ve kabartma/repousse teknikleri kullanılarak “kutsal mekanda azizler” konulu ikonografi ile tasvirlenmiş. Fevkalade kondisyonda, üst düzey sanata sahip koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 6 x 5 cm.
Ağırlık: 33 gr.
19.YÜZYIL “RUM İŞİ” GÜMÜŞ KANDİL
19 Yüzyıl. Rumca damgalı. Ajurlu olarak imal edilmiş kandilin yüzeyi kalemişi ve repousse tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu olup ağız bordürü “Serafim” melekleri ile çevrili. İçi hazneli, üç adet askısı ve askı aparatı mevcut. Fevkalade işçilik ve tasarım kalitesine sahip, nadir çıkan koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 45 x 14 cm.
Ağırlık: 280 gr.
Serafim meleği (Seraphim- Seraphs) inanışa göre diğer melekler gibi (Michael ve Gabriel) en üst düzeydeki meleklerdendir. Gabriel ölüm meleğidir. Michael, diriliş ve merhamet, vahiy meleğidir. Serafim ise Tanrı'nın tahtını korumak görevine sahiptir. Bu nedenle asık yüzlü ve kaşları çatık olarak tasvir edilmiştir, çünkü o Tanrı'nın tahtını koruyan baş melektir, ciddidir, serttir ve dikkatlidir.
OSMANLI 19.YÜZYIL VAN İŞİ SAVATLI ÇAMÇAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Damgalı. Madalyonlar içerisine üst düzey savat işçiliği ile “Osmanlı Saltanat Arması” ve Osmanlı şehir manzaraları çalışılmış ayrıca Eski Türkçe ile “Buyrunuz Efendim” ve “Afiyet olsun” yazılmıştır. Tutma sapı kuş figürlü, yüzeyi yoğun stilize floral tezyinatlı. Haliyle. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 8 x 17 cm.
Ağırlık: 185 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI GÜMÜŞ “KUŞLU” ÇAMÇAK
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 16 cm.
Ağırlık: 203 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI GÜMÜŞ “KUŞLU” ÇAMÇAK
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 17.5 cm.
Ağırlık: 215 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI GÜMÜŞ “KUŞLU” MİNYATÜR ÇAMÇAK
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4.5 x 8 cm.
Ağırlık: 53 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KARABET CİZMECİYAN” USTA DAMGALI “TÊTE À TÊTE” GÜMÜŞ KAHVE TAKIMI / ÇİFT
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 94.sayfasında yer almaktadır.
Fincan ölçüler: 5 x 8 cm. (her biri)
Tabak Çap: 12.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 334 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ORİJİNAL MUHAFAZASINDA SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI ALTIN VERMEYLİ GÜMÜŞ ZARF VE RUS “KUZNETSOV” DAMGALI PORSELEN FİNCANI
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kutu ölçüsü: 7 x 10 x 11 cm.
Ölçüler: 6 x 5.5 cm.
Ağırlık: 28 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ORİJİNAL MUHAFAZASINDA GÜMÜŞ ÇİFT ZARF VE RUS “KUZNETSOV” DAMGALI PORSELEN FİNCANLARI
Kutu ölçüler: 6 x 16 x 10 cm.
Ölçüler: 6 x 5.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 63 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ORİJİNAL MUHAFAZASINDA SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI AJURLU GÜMÜŞ ÇİFT ZARF VE RUS “KUZNETSOV” DAMGALI PORSELEN FİNCANLARI
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kutu ölçüler: 6 x 17 x 10 cm.
Ölçüler: 6 x 5.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 32 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ORİJİNAL MUHAFAZASINDA SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI GÜMÜŞ BARDAK
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kutu ölçüler: 8 x 9 x 12 cm.
Ölçüler: 8 x 7 cm.
Ağırlık: 61 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ORİJİNAL MUHAFAZASINDA SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI ALTIN VERMEYLİ GÜMÜŞ ÇİFT KUPA
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kutu ölçüleri: 8 x 20 x 15 cm.
Ölçüler: 8.5 x 7.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 111 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ TATLI KAŞIĞI TAKIMI / 12 ADET
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 16 cm.
Ağırlık: 405 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLMECİD HAN (1839–1861) TUĞRALI AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ ÇİFT ÇEREZLİK
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 10.5 cm.
Ağırlık: 144 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN (1876-1909) TUĞRALI AZNAVUR İŞİ ERMENİCE SAHİBİNİN ADI “ZARUHİ, 1897” YAZILI GÜMÜŞ TAS
"Zaruhi Kavalciyan / İlk Kadın Doktor"
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5 x 19.5 cm.
Ağırlık: 362 gr.