Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
ŞEKER AHMET PAŞA (1841-1907)
“Sultan Abdülaziz Han Tuğralı Yıldız Vazo”
Eski Türkçe ve Latin harfleri ile üç (3) imzalı. Natürmort. Mukavva üzerine yağlıboya ve altın yaldız.
1.Eski Türkçe ile “Ahmed Ali” imzası (sağ altta)
2.Eski Türkçe ile “Ahmed” imzası (sol altta)
3.Latin harfleri “Ahmed Aly” imzası (sol altta)
Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu için Sultan Abdülaziz Han tuğralı vazo çizimi. Sultan Abdülaziz Han’ın yaveri ve Sarayın sanat elçisi Şeker Ahmet Paşa’nın bugüne kadar görülmemiş başyapıtı. Sertifikalı.
Sertifika: Eserin, Sn.Bayram Karşıt tarafından 26.05.2022 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Benzer tek örnek "Türk Sanatının Büyük Ustaları Şeker Ahmet Paşa" kitabının 89. sayfasında bulunmaktadır. Aynı eser, Portakal Sanat ve Kültür Evi’nin 28.11.2010 tarihli müzayede kataloğunda Lot:543 olarak yer almıştır.
Ölçüler: 101 x 72 cm.
Türk ressam ve devlet adamı Şeker Ahmet Paşa 1841’de İstanbul’da doğdu. On dört yaşında Tıbbiye Mektebi’ne girdi. Üstün başarı gösterip, bu arada resim sanatında özel yeteneğini ortaya koyduğundan, öğrenciliği sırasında, bu okulun resim öğretmeni yardımcılığına atandı. Resimleri, Padişah Abdülaziz’in dikkatini çekti ve onun isteğiyle, Paris’te Türk öğrenciler için kurulmuş olan Mekteb-i Osmaniye’ye gönderildi. Boulanger ve Gerome gibi akademik sanat eğitimi veren atölyelerdeki dersleri de izledi. 1862’den 1871’e kadar Paris’te çalıştı. 1870’te Paris’te düzenlenen Evrensel Sergi’ye katıldı. Istanbul’a dönüşünde piyade yüzbaşısı rütbesiyle Tıbbiye Mektebi’ne resim öğretmeni oldu. Ayrıca Beyazıt, Zeyrek, Kaptan İbrahim Paşa ve Sultanahmet sanayi mekteplerinde resim dersleri verdi. Kolağası (kıdemli yüzbaşı) olarak Abdülaziz’in yaverliğini yaptı. 27 Nisan 1873’te İstanbul Sanayi Mektebi salonunda, Türkiye’deki ilk resim sergisini açtı. Portre, figür ve kompozisyon gibi türlerin pek denenmediği o devirde Şeker Ahmed Paşa, natürmortları ile dikkat çekti. İki yıl sonra, 1 Temmuz 1875’te bir sergi daha düzenledi. 1877’de dördüncü rütbeden Osmanlı nişanı aldı ve bir yıl sonra da kaymakam oldu. 1890’da ferikliğe (tümgeneralliğe) yükseldi ve 1907 yılına kadar sarayda yabancı konuklar teşrifatçısı olarak görev yaptı. Fransızcayı çok iyi bilen, iyi huyu, tatlı dili, dost severliğinden ötürü «şeker» lakabını kazanan Ahmed Paşa, İstanbul’da, Mercan semtindeki evinde büyük bir resim atölyesi kurdu, orada çalıştı ve birçok gence sanatını öğretti.
Share
Ask a question
Ask a question
FENERCİ MEHMED ATÖLYESİ
“Mahmud Han bin Abdülhamid el-muzaffer daima”
19.Yüzyıl başı. 1808-1839 tarih aralığı. Kağıt üzeri suluboya ve guaj boya. Eski Türkçe ile “Sultan Mahmud Efendimizin Eyüpsultan Camii Şerifi’nde Selamlıkta Giysisi” ibareli. Fenerci Mehmed’in eserleri, döneminde Osmanlı Sarayı’na kadar ulaşmış ve Türk Medeniyeti Tarihi bakımından önemli bir kaynak olan ''Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye'' kitabında yer almıştır. Bilinen 3 adet albümü vardır. Bu albümlerden birincisi Topkapı Sarayı Koleksiyonu’nda Envanter No:A.3690 ile kayıtlıdır ve 97 resimden oluşur, ikincisi İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi Koleksiyonu’nda Envanter No:9362 ile kayıtlı olup 32 resimden oluşur, 97 resimden oluşan üçüncü ve son albüm ise Rahmi Koç Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Belgesel özellikli. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 24 x 18 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI SULTANLARININ SOYAĞACI
“Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) dönemi”
19.Yüzyıl. Tuval üzeri yağlıboya, duralite marufle. İmparatorluğun kurucusu Sultan Osman’dan başlayan ve Sultan Abdülmecid Han ile neticelenen, Sultan isimlerinin Osmanlıca ve Latin harfleri ile yazıldığı ve Tasvir-i Hümayun’ların soyağacının dallarına madalyonlar içerisinde ve hanedan silsilesini temsil etmek üzere birbirlerine çelenk dalları ile bağlı şekilde resmedildiği türünün en önemli örneklerinden biridir. Diğer örnekler Topkapı Sarayı, İsveç Gripsholm Sarayı ve Celsing Şatosu Koleksiyonları’nda yer almaktadır.
Literatüre göre; ilk Osmanlı Sultanlarının Soyağacı tablosu, İsveç kralı III.Gustav’ın siparişi ile Paris’te yaptırılmıştır. 1792’de d’Ohsson’un İstanbul’a döndüğünde Sultan III. Selim’e hediye ettiği soy ağacı sarayda büyük bir heyecan yaratmıştır ki, d’Ohsson İstanbul’daki en iyi ressamlara daha küçük boyutta soyağaçları yaptırıp padişah ve devlet erkânına hediye etmiştir. Osmanlı Sultanlarının Soyağacı tabloları saraydan çeşitli devlet erkânına, Avrupalı hükümdarlara ve yabancı temsilcilere sunulmuş, Osmanlı Hanedan imgesinin tüm dünyaya yayılması niyetiyle diplomatik ve propaganda amaçlı kullanılmıştır. Benzer örnekleri müze ve saray koleksiyonlarında bulunan, belgesel özelliği ile ön plana çıkan, ele geçmez bir şaheser ve müzelik bir yapıttır.
Müze Koleksiyonlarında olan örnekler;
Topkapı Sarayı / Türkiye
Gripsholm Sarayı / İsveç
Celsing Şatosu / İsveç
Ölçüler: 101 x 73 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
HOCA ALİ RIZA (1858-1930)
Eski Türkçe imzalı. Peyzaj. Mukavva üzerine yağlı boya.
Sertifika: Eserin, Sn.Bayram Karşıt tarafından 14.06.2022 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Ölçüler: 20 x 34 cm.
1858 yılında Üsküdar'da doğduğu için sanat tarihimize Üsküdarlı Hoca Ali Rıza adıyla geçmiştir. Süvari binbaşısı Mehmet Rüştü Bey'in oğludur. Rüştiyedeki öğrenciliği sırasında resim derslerindeki yeteneği ile dikkat çeken Hoca Ali Rıza, resim derslerini Osman Nuri Paşa, Süleyman Seyyid Bey ve M.Kess'den almıştır. 1884'te teğmen olarak Harbiye'yi bitiren ressam, bu yüksek okula resim öğretmeni olarak girmiştir. 1910 yılında Yarbaylıktan emekliye ayrılan sanatçı Kuleli Askerî Lisesi ve Harbiye' de, emekli olduktan sonra da Darülşaffaka, Kız Sanayi-i Nefise Çamlıca, Üsküdar ve Ameli Hayat Kız okullarında 47 yıl resim hocalığı yapmış ve pek çok öğrenci yetiştirmiştir. II. Meşrutiyet’ten sonra kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nde başkanlık yapmıştır. Hoca Ali Rıza gerçekten içli, duygulu manzara resimlerinin yanı sıra “kartpostal” beğenisine giden resimler yapmış olsa da, etkilerden uzak, doğa sevgisine dayanan bir manzara türü geliştirmiş ve bu yolla resmin yaygınlaşmasına büyük katkıda bulunmuştur. Berlin üniversitelerinin kendisi ile ilişkiler kurmak için çabaladığı bu ünlü sanatçımız kurşunkalem çalışmalarında kurallar kurmuş bir üstattır. Aşık olduğu tabiatın içine girip resimler yaparak ömrünü tamamlamıştır. Her sabah şafakla birlikte kalkar, Üsküdar'ın ve Boğaz'ın zenginliklerle dolu tepelerine tırmanır bir kaya parçasından, bir yelkenliden, bir fıstık ağacı siluetinden, bir İstanbul ahşap evinden bin bir renk manzumesi ile şaheserler yaratırdı. Hoca için realizmin en zengin temsilcisi diyebiliriz. 1930'da Üsküdar'daki evinde öldü. Hoca Ali Rıza, Türk Resim Sanatı Tarihi'nde eşine rastlanmayan bir değer olarak kabul edilmektedir. Birçok müze ve özel koleksiyonda eserleri mevcuttur.
Share
Ask a question
Ask a question
ALİ CEMAL BEN’İM (1881-1941)
“Türk Kalyonu”
İmzalı. 1908 tarihli. Ahşap üzeri yağlıboya. Sanatçı eseri “Ali Djemal” şeklinde imzalamış.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri, Pertev Boyar 1948 / Sayfa 149
Ölçüler: 17 x 35 cm.
Osmanlı dönemi asker ressamlardan olan Bahriyeli Ben’im, teğmen rütbesiyle mezun olduğu Mühendishane-i Bahrî-i Hümayun’dan sonra girdiği Sanayi-i Nefise Mektebi’nden 1906’da birincilikle mezun olmuştur. 1.Dünya Savaşı öncesinde bahriye yüzbaşılığından emekli olan Ben’im, 1. Dünya Savaşı yıllarında Sami Yetik, İbrahim Çallı, Hikmet Onat, Namık İsmail, Avni Lifij, Ali Sami Boyar ile birlikte Şişli’de Harbiye Nazırı Enver Paşa tarafından kurulan atölyede (Şişli Atölyesi) Viyana ve Berlin sergileri için resimler yapan önemli sanatçılarımızdandır. Eserleri İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, Askeri Müze, İstanbul Deniz Müzesi, Ankara Cumhuriyet Müzesi, Cumhuriyet Gazetesi arşivi ve yerli yabancı önemli koleksiyonlarda mevcuttur.
Share
Ask a question
Ask a question
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Gün Doğumu”
İmzalı. 3 adet, teki imzalı. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 29 x 70 cm. - 34 x 47 cm. - 34 x 53 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askerî Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
BAHRİYELİ HİKMET BEY (1875 - 1910)
“Peyzaj”
Eski Türkçe imzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 60 x 80 cm.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri, Pertev Boyar 1948 / Sayfa 111
Share
Ask a question
Ask a question
MÜLAZIM REŞİD (19.YÜZYIL)
“Hanım Sultan”
Eski Türkçe imzalı. Hicri 1311 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 70 x 58 cm.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri, Pertev Boyar 1948 / Sayfa 101
Share
Ask a question
Ask a question
ORYANTALİST (19.YÜZYIL)
“Saraylı Sultan”
İmzasız. Kağıt üzeri pastel boya.
Ölçüler: 55 x 46 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
NECMEDDİN MOLLA KOCATAŞ ve ZEVCESİ SALİHA RATİBE HANIM
Tuval üzeri yağlıboya. Oval formda çift portre. Dönemin usta bir fırçasının elinden çıktığı şüphesiz, belgesel özellikli, yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Osmanlı Devleti Adliye Nazırı ve Milletvekili Necmeddin Molla Kocataş (1875-1949), 1929 yılında İstanbul Sarıyer'deki Kocataş Yalısı'nı satın alır. Bu yalı Mustafa Kemal Atatürk dahil Cumhuriyetin birçok ileri gelenlerinin uğrak yeridir. Necmeddin Molla’nın yalının bahçesinde gezinirken rast geldiği kaynak suyu Kocataş Suyu olarak bilinir.
Referans: Kocataş Yalısı Anılarım, Yusuf Mardin
Ölçüler: 57 x 47 cm. - 57 x 46 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
CAROLINE FISHER (1862-1944)
“Sultanın Gözdesi”
Kâğıt üzeri karışık teknik. Çerçevesi “J.&G. Biddle” etiketli, Caroline Fisher ibareli.
Ölçüler: 38 x 25 cm.
60 x 47 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Nü”
Eski Türkçe imzalı. Hicri 21.6.1334 tarihli. Kağıt üzeri pastel boya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 24 x 31 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
HİNT 18.YÜZYIL DEVASA BOYUTLARDA “MİNYATÜR” TABLO
18.Yüzyıl. Hint. Devasa boyutlarda, minyatür (bez) kâğıdı üzerine yapılmış. Sultanı merkeze alan saray hayatının konu edildiği figüratif eser üst seviye fırça kalitesinde minyatür tekniği ile çok renk çalışılmış, altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş. Stilize floral bir bordür ile çevrili, altın cetvelli. Fevkalade kondisyonda. Hint Saray Kültürünü realist üslupta detaylı olarak yansıtması açısından belgesel özellikli, yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 115 x 175 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
CAMİLLE AİMÉ WOLF (1837-1911)
“Natürmort”
İmzalı. Ahşap üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 28 x 42 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ERNEST HONNORAT (19.YÜZYIL)
“Natürmort”
İmzalı. 1891 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 33 x 40 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
EDWARD HOYER (19.YÜZYIL)
“Constantinople”
İmzalı. 1870 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 30.5 x 40.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ADOLPHE BACHMANN / 19.YÜZYIL
“Constantinople”
İmzalı. Peyzaj. Metal üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit. Cilt:1 / Sayfa:376
Ölçüler: 24 x 32 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ADOLPHE BACHMANN / 19.YÜZYIL
“Constantinople”
İmzalı. Peyzaj. Kontrplak üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak plaketli çerçevesi içerisinde.
Referans: E.Benezit. Cilt:1 / Sayfa:376
Ölçüler: 23 x 32 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
L.GLUZEL (19.YÜZYIL)
"Constantinople"
İmzalı. “D’après Ziem” ibareli. Duralit üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 17 x 25 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
EMILE GODCHAUX (1860-1938)
“Osmanlı Sahili”
İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Referans: E.Benezit / Cilt:5 Sayfa:76
Ölçüler: 65 x 46 cm.
90 x 72 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
AIVAZOVSKY EKOLÜ (19.YÜZYIL)
“Sahilde Osmanlı Tüccarlar”
İmzasız. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 58 x 71 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ADOLPHE BACHMANN EKOLÜ
A.B. inisiyalli (Adolphe Bachmann olabilir) Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 21 x 40 cm.
Share
Ask a question
Ask a question